REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

"Cechą idealną" produktów jest mobilność

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 09 sty 2018 13:02
"Cechą idealną" produktów jest mobilność
Katarzyna Pełka-Bura, projektantka, Wzorro Design, fot. PTWP

Millenialsi są dziś prawdziwym wyzwaniem dla marek - twierdzi Katarzyna Pełka-Bura, projektantka, Wzorro Design. Aby trafić w ich gusta, produkt musi być naprawdę dobry, użyteczny i budzić emocję. Jak tego dokonać?

REKLAMA

- Millenialsi często zmieniają miejsce zamieszkania, pracę – pragną nowych doświadczeń i wyzwań. Życie tu i teraz jest ważniejsze od tego za dziesięć lub dwadzieścia lat. Poprzez chęć do ciągłych zmian, grupa nazywana jest często współczesnymi nomadami. Wiele wysiłku trzeba włożyć w stworzenie produktu o wysokiej jakości, dostępnego, a jednocześnie nie noszącego cech oferty dla mas. Produkty, dzięki szybkiemu rozwojowi nowych technologii, są na bieżąco oceniane i weryfikowane przez odbiorców. Oferta dostosowuje się do szybko zmieniających się trendów i oczekiwań. Skończyły się czasy produkowania jednego „sprawdzonego” rozwiązania przez lata - zauważa Katarzyna Pełka-Bura.

Zdaniem projektantki, jedną z dróg, którą mogą podążać producenci i projektanci, starając się sprostać oczekiwaniom millenialsów, jest przełożenie wartości dla nich ważnych na produkty i usługi. Odniesienie się do chęci gromadzenia nowych doświadczeń, wolności i niezależności wydaje się być kluczem do sukcesu. W jej opinii na przykładzie mebli można przeanalizować kilka tendencji, które obecnie pojawiają się na rynku.

- „Cechą idealną” produktów jest np. mobilność – elementy, które łatwo można spakować i ze sobą zabrać… lub porzucić i nie mieć wyrzutów sumienia. Przykładem takiej postawy jest np. kampania Ikei „Uwolnij się”. Mobilna kuchnia z niewielką przenośną płytą indukcyjną to tylko jeden z dowodów wyjścia naprzeciw wymaganiom współczesnych nomadów. Zresztą, cała kolekcja PS wpisuje się w te oczekiwania. Meble, które pasują zarówno do salonu, kuchni czy łazienki. Przeznaczenie do określonego pomieszczenia nie jest wcale jednoznaczne. Brak przywiązania do konkretnej przestrzeni i funkcji to cecha charakterystyczna mebli dla współczesnych nomadów. Są to rozwiązania, które sprawdzają się w różnych przestrzeniach, często łącząc w sobie wiele funkcji - opowiada.

W opinii projektantki, polską marką, która określa się wielofunkcyjnymi rozwiązaniami jest DO_M. - Neutralna, nienachalna estetyka, wpisuje się w różne rodzaje wnętrz. „Sprytne” rozwiązania, takie jak schowek ukryty pod blatem stolika kawowego to jedynie przykład. Trochę nam to przypomina meble z czasów PRL, takie jak półkotapczany czy rozkładane z szaf łóżka. Łączenie różnych funkcji jest elementem wspólnym projektów z tamtych i obecnych lat. Motywacja użytkowników jest jednak odmienna - zwraca uwagę.

Katarzyna Pełka-Bura zauważa, że częstym kompromisem w projektach jest minimalizm – uniwersalny, pasujący do wszystkiego, z dodatkiem personalizacji. - Stała baza z zindywidualizowanymi dodatkami pozwala na nieskończone możliwości dopasowanie do własnych potrzeb. Przykładem mogą być propozycje marki Vox, zobrazowane w kampanii „Wolność zaczyna się w domu”. Wiele mebli z kolekcji ma możliwość personalizacji, co nadaje im indywidualnego sznytu - nadmienia.

Minimum środków, maksimum efektu to także cecha, charakterystyczna innej polskiej marki – Tylko. - Poprzez konfigurator online można samodzielnie dobrać wielkość, materiał oraz wykończenie mebli - dodaje.

Zdaniem projektantki, przełożenie wyżej wymienionych cech na produkty i usługi jest jednym z największych wyzwań dla projektantów. - Dobra jakość, dostępność, minimalizm i personalizacja wydają się być nie do pogodzenia. Kluczem jest wsłuchiwanie się w rynek, sprawdzanie oczekiwań klientów, a w końcu współtworzenie produktów z odbiorcami. Wtedy będziemy mieli pewność, że stworzymy projekt naprawdę potrzebny - konkluduje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.