REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

"Cechą idealną" produktów jest mobilność

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 09 sty 2018 13:02
"Cechą idealną" produktów jest mobilność
Katarzyna Pełka-Bura, projektantka, Wzorro Design, fot. PTWP

Millenialsi są dziś prawdziwym wyzwaniem dla marek - twierdzi Katarzyna Pełka-Bura, projektantka, Wzorro Design. Aby trafić w ich gusta, produkt musi być naprawdę dobry, użyteczny i budzić emocję. Jak tego dokonać?

REKLAMA

- Millenialsi często zmieniają miejsce zamieszkania, pracę – pragną nowych doświadczeń i wyzwań. Życie tu i teraz jest ważniejsze od tego za dziesięć lub dwadzieścia lat. Poprzez chęć do ciągłych zmian, grupa nazywana jest często współczesnymi nomadami. Wiele wysiłku trzeba włożyć w stworzenie produktu o wysokiej jakości, dostępnego, a jednocześnie nie noszącego cech oferty dla mas. Produkty, dzięki szybkiemu rozwojowi nowych technologii, są na bieżąco oceniane i weryfikowane przez odbiorców. Oferta dostosowuje się do szybko zmieniających się trendów i oczekiwań. Skończyły się czasy produkowania jednego „sprawdzonego” rozwiązania przez lata - zauważa Katarzyna Pełka-Bura.

Zdaniem projektantki, jedną z dróg, którą mogą podążać producenci i projektanci, starając się sprostać oczekiwaniom millenialsów, jest przełożenie wartości dla nich ważnych na produkty i usługi. Odniesienie się do chęci gromadzenia nowych doświadczeń, wolności i niezależności wydaje się być kluczem do sukcesu. W jej opinii na przykładzie mebli można przeanalizować kilka tendencji, które obecnie pojawiają się na rynku.

- „Cechą idealną” produktów jest np. mobilność – elementy, które łatwo można spakować i ze sobą zabrać… lub porzucić i nie mieć wyrzutów sumienia. Przykładem takiej postawy jest np. kampania Ikei „Uwolnij się”. Mobilna kuchnia z niewielką przenośną płytą indukcyjną to tylko jeden z dowodów wyjścia naprzeciw wymaganiom współczesnych nomadów. Zresztą, cała kolekcja PS wpisuje się w te oczekiwania. Meble, które pasują zarówno do salonu, kuchni czy łazienki. Przeznaczenie do określonego pomieszczenia nie jest wcale jednoznaczne. Brak przywiązania do konkretnej przestrzeni i funkcji to cecha charakterystyczna mebli dla współczesnych nomadów. Są to rozwiązania, które sprawdzają się w różnych przestrzeniach, często łącząc w sobie wiele funkcji - opowiada.

W opinii projektantki, polską marką, która określa się wielofunkcyjnymi rozwiązaniami jest DO_M. - Neutralna, nienachalna estetyka, wpisuje się w różne rodzaje wnętrz. „Sprytne” rozwiązania, takie jak schowek ukryty pod blatem stolika kawowego to jedynie przykład. Trochę nam to przypomina meble z czasów PRL, takie jak półkotapczany czy rozkładane z szaf łóżka. Łączenie różnych funkcji jest elementem wspólnym projektów z tamtych i obecnych lat. Motywacja użytkowników jest jednak odmienna - zwraca uwagę.

Katarzyna Pełka-Bura zauważa, że częstym kompromisem w projektach jest minimalizm – uniwersalny, pasujący do wszystkiego, z dodatkiem personalizacji. - Stała baza z zindywidualizowanymi dodatkami pozwala na nieskończone możliwości dopasowanie do własnych potrzeb. Przykładem mogą być propozycje marki Vox, zobrazowane w kampanii „Wolność zaczyna się w domu”. Wiele mebli z kolekcji ma możliwość personalizacji, co nadaje im indywidualnego sznytu - nadmienia.

Minimum środków, maksimum efektu to także cecha, charakterystyczna innej polskiej marki – Tylko. - Poprzez konfigurator online można samodzielnie dobrać wielkość, materiał oraz wykończenie mebli - dodaje.

Zdaniem projektantki, przełożenie wyżej wymienionych cech na produkty i usługi jest jednym z największych wyzwań dla projektantów. - Dobra jakość, dostępność, minimalizm i personalizacja wydają się być nie do pogodzenia. Kluczem jest wsłuchiwanie się w rynek, sprawdzanie oczekiwań klientów, a w końcu współtworzenie produktów z odbiorcami. Wtedy będziemy mieli pewność, że stworzymy projekt naprawdę potrzebny - konkluduje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY