REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Centra handlowe będą oferować "miks przeżyć"

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 kwi 2014 13:41
Centra handlowe będą oferować "miks przeżyć"
Dariusz Gocławski, architekt, pracownia A+D

- Przyszłość salonów sprzedaży to synergia świata realnego z wirtualnym, przy użyciu technologii - mówi architekt Dariusz Gocławski, z pracowni A+D. Wiele centrów handlowych w Polsce przechodzi remodeling. Zmieniają się też sklepy - ich wystrój, wyposażenie, a nawet funkcje. Jak będą wyglądały w przyszłości?

REKLAMA

Czy jako architekt, twórca projektów sklepów i showroomów zauważa Pan wpływ e-commerce na wygląd i funkcjonowanie placówek handlowych?

Tak. Moi klienci coraz częściej proszą o uwzględnienie w projektowanych sklepach miejsca, w którym konsument może "spotkać się" z e-twarzą marki. Jednak na razie takie ruchy podejmuje się średnio w co trzecim sklepie.

W 2/3 projektów sugeruję, lub nawet edukuję zarządy placówek handlowych, konieczność włączenia w projekt całego, "niewidzialnego" obszaru. Sklepy internetowe, wszelkie działania PR w sieci, portale opiniotwórcze, porównywarki cen, szybkość przepływu informacji, przychylne zdania blogerów itd. - to wszystko ma bowiem ogromny potencjał, ale też wpływ na markę i placówkę sprzedaży. Przekłada się to bezpośrednio na obroty firmy, popyt i podaż.

Co w takim razie należy uwzględnić w projekcie nowoczesnego sklepu?

W naszych projektach przykładamy szczególną wagę do łączenia funkcji sklepu realnego z wirtualnym. Uwzględniamy więc podobne rozwiązania stylistyczne w strefie realnej i wirtualnej: takie same kolory, układ produktów, opisy, infografikę czy nawigację. To powoduje, że konsument ma świadomość kontaktu z tą samą firmą, jakością i ofertą.

Jak te zmiany odbiją się w dłuższej perspektywie czasowej na funkcjonowanie centrów handlowych? Czy tradycyjne sklepy zastąpią showroomy?

W tym przypadku "dłuższa perspektywa" nastąpi już za 3-5 lat. Najprawdopodobniej współpraca sklepów realnych z wirtualnymi dojdzie do maksimum. Sieci wykorzystają telefony, skrzynki mailowe, radio czy telewizję, by przyciągnąć nasze zainteresowanie.

Przechodząc obok sklepu czy galerii, będziemy dostawać komunikaty: dźwiękowe, sms-owe, wyświetlane na GPS-ie, precyzyjnie skrojone na nasze potrzeby ogłoszenie reklamowe zachęcające do konkretnego zakupu.

Z kolei same centra handlowe będą oferować "miks przeżyć" z ofertą: maksymalnie atrakcyjny pakiet usług i atrakcji, które łączyć będą się z możliwie najbardziej prostym i intuicyjnym dostępem do usługi e-commerce. Nie będziemy mieć do czynienia z rewolucją. To będzie błyskawiczne ewolucja i synergia dwóch światów przy użyciu technologii.

Wspominał Pan o planach stworzenia e-centrum handlowego. Ze wszystkimi korzyściami, przeżyciami, jakie może ono zapewnić, jednocześnie z pominięciem parkingu. Może więc dzisiejsze centra jako miejsca handlu przestaną nam być w ogóle potrzebne?

Człowiek jest "zwierzęciem stadnym". Wspólnie ogląda mecze, chodzi na koncerty, biesiaduje. Ma potrzebę pokazania się, obserwacji, dowartościowania itp. Dodatkowo media pracują nad "spłaszczeniem" potrzeb i świadomości człowieka do poziomu mierzalnego, masowego i łatwego do manipulacji. Sądzę więc, że centra handlowe są i pozostaną dochodowe.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.