REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Coraz więcej biurowców będzie korzystać z inteligentnych usług

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 30 sie 2016 13:39
Coraz więcej biurowców będzie korzystać z inteligentnych usług

Nowoczesne, efektywne powierzchnie biurowe rozwijane zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju i spełniające wysokie wymagania energetyczne to już standard na polskim rynku, wykształcony zarówno na skutek rosnącej świadomości i wymagań najemców, jak i zmieniających się warunków prawnych – mówi Bartosz Kwilman, Vice Head of Facility Management z firmy General Property.

REKLAMA

Budynek biurowy to skomplikowany mechanizm, do regulacji którego niezbędne są: wiedza i wieloletnie doświadczenie. Tylko takie połączenie kompetencji warunkuje wypracowanie wartości zarówno dla właściciela budynku, jak i dla najemców powierzchni biurowych, którzy będą mieli gwarancję możliwie najbardziej efektywnego funkcjonowania obiektu, a przy tym efektywności kosztowej i wysokiej wydajności pracujących na danej powierzchni osób.    

- Nowa ustawa o efektywności energetycznej przyjęta przez polski rząd, czy liczne szkolenia dla najemców z zakresu efektywności powierzchni biurowej podnoszące ich świadomość to jedne z najważniejszych czynników wpływających na ewolucję polskiego rynku nieruchomości. Obecnie właściciele biurowców stoją w obliczu wysokiej konkurencji i chcąc zrealizować z sukcesem planowaną inwestycję, a więc korzystnie ją skomercjalizować, muszą wziąć pod uwagę nie tylko rynkowy benchmark, ale także zaoferować wartość dodaną dla inwestycji wykraczającą poza aspekt finansowy. Taką wartością są nowoczesne rozwiązania wykorzystujące na przykład odnawialne źródła energii. Wpływa to zarówno na jakość projektu biurowego, jak i stanowi odpowiedzialne działanie z punktu widzenia pracujących w budynku osób oraz mieszkańców polskich miast bezpośrednio wpływając na przykład na jakość powietrza poprzez zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych do atmosfery – dodaje Bartosz Kwilman, Vice Head of Facility Management z firmy General Property.

Funkcjonowanie urządzeń w nowoczesnym budynku biurowym monitoruje zaawansowany system BMS, który odpowiada za bieżącą koordynację funkcjonowania systemów biurowca i sygnalizuje wszelkie odstępstwa od normy. Kluczem do uzyskania wymiernych korzyści z zastosowanych nowoczesnych rozwiązań są odpowiednie modele ich wykorzystania, w tym modele energetyczne uwzględniające między innymi specyfikę powierzchni, lokalizację biura, czy charakterystykę pracy najemców. Znając wszystkie te dane i regulując odpowiednio systemy budynku można uzyskać wymierny efekt w postaci zoptymalizowanej powierzchni gwarantującej minimalizację kosztów i wzrost zadowolenia ze strony najemców i właściciela budynku.

- Firmy świadczące usługi facility management, które odpowiadają za niezakłócone funkcjonowanie budynków według ustalonych z najemcami parametrów, monitorują stan budynku przez dwadzieścia cztery godziny na dobę – mówi Kwilman. 

- Właściciele budynków dążą do zwiększenia niezawodności systemów budynku i zmniejszenia kosztów operacyjnych, co bezpośrednio przekłada się na jakość dla najemców powierzchni biurowych. W przyszłości z pewnością będziemy obserwować zwiększenie dynamiki przechodzenia przez właścicieli budynków na inteligentne usługi i modele predyktywnej konserwacji, co umożliwi zbieranie i interpretację danych w czasie rzeczywistym oraz natychmiastową reakcję. Proces ten będzie spowodowany zmieniającymi się czynnikami ekonomicznymi, społecznymi, technologicznymi i prawnymi według których funkcjonuje rynek – podsumowuje.

General Property to spółka z rynku usług Facility Management, która obecnie odpowiada za zarządzanie technicznymi aspektami funkcjonowania nieruchomości komercyjnych o powierzchni ponad 2 milionów mkw.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.