REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czas hoteli dla wszystkich bezpowrotnie minął

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 cze 2018 09:01
Czas hoteli dla wszystkich bezpowrotnie minął
fot. architekt wnętrz Aleksandra Barczak
Czas hoteli dla wszystkich bezpowrotnie minął
Czas hoteli dla wszystkich bezpowrotnie minął
Czas hoteli dla wszystkich bezpowrotnie minął
Czas hoteli dla wszystkich bezpowrotnie minął
Czas hoteli dla wszystkich bezpowrotnie minął
Czas hoteli dla wszystkich bezpowrotnie minął
Czas hoteli dla wszystkich bezpowrotnie minął

- Goście hotelowi oczekują fajnych wrażeń, a nie tylko i wyłącznie tradycyjnie pojmowanego komfortu wygodnego łóżka i dobrej obsługi. Zwłaszcza pokolenie tzw. Millennialsów zmieniło zasady gry. Ludzie chcą coś przeżyć, poznać nowe miejsca, poczuć klimat miejsca, coś zapamiętać. Żeby to osiągnąć hotelarze muszą się otworzyć na nowe pomysły i myślenie outside the box - mówi Aleksandra Barczak, architekt wnętrz i autorka Collageblog.pl.

REKLAMA

Jakie trendy jako projektant widzi Pani w dzisiejszej branży hotelarskiej?

Aleksandra Barczak: W ciągu ostatnich kilku lat widzę wielką zmianę w branży hotelarskiej i wynikające z tego nowe spojrzenie na projektowanie hoteli. Przede wszystkim mamy na rynku bardzo dużo różnorodnych form hotelarskich – zarówno, jeśli chodzi o usługi, standardy, a także ich przeznaczenie. Najważniejszym trendem jaki widzę jest tzw. nurt lifestylowy – czyli to, że hotelarze budują obiekty coraz bardziej wyspecjalizowane w wąskim zakresie usług, które mają odzwierciedlać styl życia i wartości swoich gości. Ludzie chcą się identyfikować z miejscem swojego pobytu i mają różne potrzeby z tym związane. Czas hoteli dla wszystkich chyba już bezpowrotnie minął. To podejście wiąże się zarówno z planowaniem strategii działania hotelu, jak i jego funkcjonalności i wystroju – czyli zaczynamy bardziej dbać o spójność wizerunku oraz jasny przekaz, czyli dla kogo ten obiekt powstał i czego klienci mogą się spodziewać.

Dla przykładu mogę podać fakt, że coraz więcej hoteli deklaruje swoje przywiązanie do wartości ekologicznych – są eko i bio hotele o specyficznej filozofii działania. Ich wygląd i wyposażenie musi być w ścisłym związku z tym co deklarują. Mamy tu nie tylko technologie typu energooszczędne urządzenia czy odzysk wody, ale czasem nawet wegański design czy hodowlę pszczół. Pojawiły się też tzw. przestrzenie lifestyle’owe w samych hotelach – jest to nowa interpretacja dawnych miejsc ogólnodostępnych jak hole czy lobby. Teraz można tu spędzić miło czas, popracować w coworkingu, czy wziąć udział w warsztatach organizowanych przez hotele. W momencie projektowania hotelu trzeba znać wszystkie nowości. Aranżacje wnętrz to nie tylko dekoracje, ale zrozumienie działania obiektów i potrzeb gości.

Współcześnie coraz częściej mówi się o storytellingu – zarówno we wnętrzach hotelowych, restauracyjnych, jak i biurowych. Dlaczego zaczęło być to takie ważne?

Storylelling kojarzy się z dziedziną marketingu, ale projektowanie to także opowiadanie historii za pomocą designu. Wizualne opowieści sprawdzają się świetnie w takich miejscach, które potrzebują wywołać w klientach jakieś emocje, a te jak wiadomo są kluczem do pamięci. Dzisiaj walczy się o uwagę na rynku, o wyróżnienie swojej marki, jest ogromna konkurencja i sposobem na to jest właśnie storyelling zastosowany już na etapie projektowania. Hotelarze dwoją się i troją, aby się jakoś wyróżnić – a nie ma nic prostrzego niż wplecenie w projekt hotelu jakiegoś ciekawego i wartościowego przekazu dla klientów.





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.