REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czy Polacy są gotowi na „design thinking”?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 15 mar 2016 09:11
Czy Polacy są gotowi na „design thinking”?
Bożena Gargas, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego

Młodzi architekci uważają, że dziś w Polsce nie ceni się pomysłów. Jakie zdanie ma na ten temat Bożena Gargas, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego? - Aby pomysły zostały wdrożone, muszą znaleźć się na to środki finansowe - mówi w rozmowie z Propertydesign.pl.

REKLAMA

Zdaniem Bożeny Gargas, potrzebni są eksperci, którzy potrafią ocenić projekt i ideę, aby dopasować do tego środki. - Zmiany trzeba jednak wprowadzać systemowo. Pojedynczo wiele nie zdziałamy. W Polsce to kuleje - ocenia. - Takie myślenie o wzornictwie nawiązuje do myślenia „design thinking”. Nie wiem nawet, czy Polacy są gotowi na „design thinking”, ponieważ mamy jeszcze dużo pracy u podstaw - mówi Bożena Gargas.

Najlepszym rozwiązaniem byłaby sytuacja, w której każdy przedsiębiorca miałby swój własny zespół projektantów, dział projektowy - jednak to wiąże się z dużymi kosztami.

- Przedsiębiorcy powinni współpracować z projektantami. Nie trzeba zatrudniać ich na etatach, bo projektanci raczej wolą pracować w innym systemie. Są często skupieni wokół uczelni, mają własne studia projektowe. To są „wolni” ludzie - inaczej nic kreatywnego by nie wymyślili. Gdy zaczyna się produkcję, nie ma sensu robić tego bez projektanta - tłumaczy Gargas. - Powszechnie sądzi się, że projektant dba jedynie o wygląd. A on pracuje w taki sposób, że uwzględnia wszystkie funkcjonalności danego urządzenia, a estetykę traktuje jako jedną z funkcji. Wie, że ostateczny produkt musi mieć atrakcyjny wygląd - przekonuje prezes IWP.

- Proces projektowy to zespół prac badawczych, badań przemysłowych i prac rozwojowych. Wszystkie wykonywane po kolei działania - przedsiębiorca musi ułożyć, włączając od samego początku projektanta wzornictwa przemysłowego. W taki sposób badania, dotyczące wzornictwa przyczyniają się do rozwoju danej firmy - zauważa Bożena Gargas. - Przedsiębiorca poprzez badania dochodzi do końcowych rozwiązań, powstaje projekt wzorniczy, prototyp, wykonywane są końcowe testy i rusza produkcja. Powstaje produkt zaprojektowany na miarę, skierowany dla określonej grupy docelowej, sprzedawalny. Buduje się marka...

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.