REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czy polscy projektanci potrzebują systemowego wsparcia?

  • Autor: Forum Dobrego Designu
  • 08 gru 2016 14:20
Czy polscy projektanci potrzebują systemowego wsparcia?

Czy łatwo być twórcą we własnym kraju? Jak pobudzić świadomość polskiej marki? Ile kosztuje polski design za granicą? -  na te i inne pytania starali się znaleźć odpowiedź uczestnicy dyskusji  "Cudze chwalicie, swego nie znacie – jak promować polskie wzornictwo i rzemiosło na świecie" podczas IV Forum Dobrego Designu.

REKLAMA

Dyskusja, podobnie jak wszystkie poprzednie zgromadziła wielu uczestników. Goście z uwagą przysłuchiwali się opiniom dyskutantów, którzy z entuzjazmem dzielili się swoją wiedzą zawodową oraz doświadczeniem. Rozmowa, którą poprowadziła Ewa Gołębiowska, dyrektor Zamku Cieszyn, dotyczyła wyzwań i sposobów wsparcia jakiego potrzebują polscy projektanci, by swoje idee przekuwać na odnoszący sukcesy biznes.

Wśród dyskutantów nie było wątpliwości, iż dobry design jest skutecznym narzędziem podnoszenia konkurencyjności firm, instytucji, miast, a nawet całych regionów. 

- Z perspektywy PARP design to jedno z narzędzi, które pomaga rozwijać firmę. Tym bardziej, że wiemy iż wiele firm wciąż nie czuje potrzeby by inwestować we wzornictwo - powiedziała Izabela Banaś - Główny Specjalista w Departamencie Wdrożeń Innowacji w Przedsiębiorstwach w PARP. 

Józef Madej z musk collective design zaznaczał jak ważna jest ciągła praca nad rozwojem produktu, jego innowacyjności, a w konsekwencji całej marki. 

- Rozmawiamy tu o promocji polskiego designu za granicą, ale pytanie brzmi, czy jest to akurat tak bardzo ważne? W Polsce jest jeszcze wiele do zrobienia, zleceń dla projektantów nie brakuje – i są na to pieniądze. Firmy, które decydują się na wydawanie na współpracę z designerem wiedzą, że jest to inwestycja i wydatek, który w ostateczności się opłaci - zauważał,

Opinię tą potwierdził Krzysztof Kowalski, projektant w firmie Krystian Kowalski Industrial Design. Projektant podkreślił, że choć na świecie są tysiące polskich produktów, to mało kto wie, że są z Polski, dlatego w procesie budowy silnej pozycji polskich marek, bardzo ważna jest pomoc instytucji rządowych.

- Z własnego doświadczenia wiem, że tym co pracuje na promocję i pozycję projektanta w Polsce są wdrożenia. To one sprawiają, że twórca staje się rozpoznawalny i producenci interesują się jego pracą. Może więc ze strony rządowej wskazane by było, aby zainteresować się rozwiązaniami, które by wspierały współpracę projektantów i producentów - stwierdził Kowalski.

 



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY