REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czy polscy projektanci potrzebują systemowego wsparcia?

  • Autor: Forum Dobrego Designu
  • 08 gru 2016 14:20
Czy polscy projektanci potrzebują systemowego wsparcia?

Czy łatwo być twórcą we własnym kraju? Jak pobudzić świadomość polskiej marki? Ile kosztuje polski design za granicą? -  na te i inne pytania starali się znaleźć odpowiedź uczestnicy dyskusji  "Cudze chwalicie, swego nie znacie – jak promować polskie wzornictwo i rzemiosło na świecie" podczas IV Forum Dobrego Designu.

REKLAMA

Dyskusja, podobnie jak wszystkie poprzednie zgromadziła wielu uczestników. Goście z uwagą przysłuchiwali się opiniom dyskutantów, którzy z entuzjazmem dzielili się swoją wiedzą zawodową oraz doświadczeniem. Rozmowa, którą poprowadziła Ewa Gołębiowska, dyrektor Zamku Cieszyn, dotyczyła wyzwań i sposobów wsparcia jakiego potrzebują polscy projektanci, by swoje idee przekuwać na odnoszący sukcesy biznes.

Wśród dyskutantów nie było wątpliwości, iż dobry design jest skutecznym narzędziem podnoszenia konkurencyjności firm, instytucji, miast, a nawet całych regionów. 

- Z perspektywy PARP design to jedno z narzędzi, które pomaga rozwijać firmę. Tym bardziej, że wiemy iż wiele firm wciąż nie czuje potrzeby by inwestować we wzornictwo - powiedziała Izabela Banaś - Główny Specjalista w Departamencie Wdrożeń Innowacji w Przedsiębiorstwach w PARP. 

Józef Madej z musk collective design zaznaczał jak ważna jest ciągła praca nad rozwojem produktu, jego innowacyjności, a w konsekwencji całej marki. 

- Rozmawiamy tu o promocji polskiego designu za granicą, ale pytanie brzmi, czy jest to akurat tak bardzo ważne? W Polsce jest jeszcze wiele do zrobienia, zleceń dla projektantów nie brakuje – i są na to pieniądze. Firmy, które decydują się na wydawanie na współpracę z designerem wiedzą, że jest to inwestycja i wydatek, który w ostateczności się opłaci - zauważał,

Opinię tą potwierdził Krzysztof Kowalski, projektant w firmie Krystian Kowalski Industrial Design. Projektant podkreślił, że choć na świecie są tysiące polskich produktów, to mało kto wie, że są z Polski, dlatego w procesie budowy silnej pozycji polskich marek, bardzo ważna jest pomoc instytucji rządowych.

- Z własnego doświadczenia wiem, że tym co pracuje na promocję i pozycję projektanta w Polsce są wdrożenia. To one sprawiają, że twórca staje się rozpoznawalny i producenci interesują się jego pracą. Może więc ze strony rządowej wskazane by było, aby zainteresować się rozwiązaniami, które by wspierały współpracę projektantów i producentów - stwierdził Kowalski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.