REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design sklepu musi wywołać refleksję i wzbudzić kontrowersję

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 19 paź 2018 09:00
Design sklepu musi wywołać refleksję i wzbudzić kontrowersję
Justyna Uszałowicz, Retail Director w firmie Retail and Development
Design sklepu musi wywołać refleksję i wzbudzić kontrowersję
Design sklepu musi wywołać refleksję i wzbudzić kontrowersję
Design sklepu musi wywołać refleksję i wzbudzić kontrowersję
Design sklepu musi wywołać refleksję i wzbudzić kontrowersję
Design sklepu musi wywołać refleksję i wzbudzić kontrowersję
Design sklepu musi wywołać refleksję i wzbudzić kontrowersję

Koncepcje wnętrz salonów zmieniane są co ok. 3-5 lata, podążając za trendami. Wiele technologii już się zasymilowało, klienci się z nimi oswoili i nie wzbudzają już takiego zachwytu, nie zaskakują. Technologia, która nie pomaga wyprzedzić konkurencji, jest bez znaczenia - mówi Justyna Uszałowicz, Retail Director w firmie Retail and Development w rozmowie z nami na temat współczesnego projektowania salonów sprzedaży.

REKLAMA

Jakie można zaobserwować trendy w aranżacji i wyposażeniu sklepów?

Justyna Uszałowicz, RD Studio: W moim odczuciu wyraźne są dwa trendy. Pierwszy, to pogoń za technologią i wprowadzanie jej do sklepów - co skutkuje mniejszą ekspozycją towaru na półkach, lub nawet brak ekspozycji. Sala sprzedaży jest stosunkowo mała, bez typowego układu wieszaków i mebli. To rodzaj salonu, w którym dominują kanapy, fotele, tablety, monitory, muzyka, zapach. Klient ma poczuć się komfortowo i swobodnie, jak w domu. Personel nadal pomaga w dokonywaniu zakupów w salonie, jednak odbywają się one przy wsparciu aplikacji mobilnych. Bywa, że towar nie jest namacalny. Klient nie chodzi między półkami sklepowymi, nie wertuje wieszaków, a rozsiada się wygodnie na pufie lub kanapie i przegląda produkty na ekranie tabletu. Gdy coś mu się spodoba, również przy pomocy aplikacji mobilnych składa zamówienie i towar przyjeżdża do niego na taśmie z magazynu. Dopiero wówczas następuje kontakt fizyczny z wybranym produktem. Zdarza się też, że takiego magazynu w ogóle nie ma i towaru nie odbieramy bezpośrednio po zakupie. Towar przyjeżdża do wskazanego przez nas miejsca. Po co dźwigać torby?

Drugi trend - nadal dominujący - to surowe i eleganckie wnętrza bez krzyczącej z każdej strony technologii. Stanowią one tło dla kolekcji. We wnętrzach liczą się szlachetne materiały wykończeniowe i spokojne kompozycje, które z jednej strony nie rażą klienta po oczach, a z drugiej tworzą poczucie wysokiej jakości. To jednak towar odgrywa tutaj główną rolę, jest dobrze wyeksponowany i namacalny. Jednocześnie nie ma go też zbyt dużo, więc nie przytłacza. Technologia jest w tym przypadku nadal dostępna, ale pozostaje schowana i przyjmuje postać na przykład przemyconej na witrynie sklepowej informacji o możliwości dokonania e-zakupów z dowolnego miejsca na świecie.

Co nowego dopiero nadejdzie? Technologie są przestarzałe już po upływie kilku lat od wprowadzenia ich na rynek. Sklep i jego design musi za tym nadążyć.

Koncepcje wnętrz salonów zmieniane są co ok. 3-5 lata, podążając za trendami. Wiele technologii już się zasymilowało, klienci się z nimi oswoili i nie wzbudzają już takiego zachwytu, nie zaskakują. Technologia, która nie pomaga wyprzedzić konkurencji, jest bez znaczenia.

Dynamic pricing, czyli idealna cena każdego dnia. Przyjęło się.

VR, czyli wirtualna rzeczywistość, również już nikogo nie dziwi. Wciąż rozbudowuje swoje wpływy i daje nowe możliwości przy rozpoznaniu potrzeb klienta i jego obsłudze.

Geofencing, który za pomocą GPS lub RFI pozwala zebrać szczegółowe informacje o preferowanej przez klienta trasie poruszania się po salonie. Dzięki temu retailer może wyodrębnić te strefy, w których klient zatrzymał się na dłużej i poświęcić im więcej uwagi, powiększając lub bardziej eksponując, co z pewnością znajdzie swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży. W analogiczny sposób wyodrębnione zostają strefy omijane przez klienta, co w rezultacie prowadzi do ich zmniejszania. Geofencing z pewnością służy lepszemu targetowaniu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.