REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dziś architekt nie może być już tylko dobrym inżynierem

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 08 maj 2015 14:11
Dziś architekt nie może być już tylko dobrym inżynierem
fot. Joanna Zawicka

W dzisiejszym bardzo konkurencyjnym, a jednocześnie mało pewnym rynku, trudno znaleźć branże, które nie musiałyby walczyć każdego dnia o przetrwanie - twierdzi Joanna Zawicka, architekt i właściciel Cudo.co.

REKLAMA

Jak zauważa Joanna Zawicka, wiele firm w ostatnich latach było zmuszonych do zweryfikowania swojej strategii rozwoju dostosowując  ją do zmieniającego się otoczenia biznesowego i stale rosnących wymagań klientów.

- Wszystkie bowiem strony współpracy biznesowej zaczęły skrupulatnie liczyć czas, pieniądze, aby maksymalizować efektywność każdej wydanej złotówki. Dla biur projektowych również nadeszły ciężkie czasy, ponieważ rosnące wymagania klientów nie idą już zawsze w parze z możliwością zwiększenia cen za usługi, a do tego pojawia się coraz częściej problem ściągania należności od klientów - zwraca uwagę właściciel Cudo.co.

Rynek jest coraz bardziej konkurencyjny. Dziś architekt nie może być już tylko dobrym inżynierem.

- Aby zapewnić sobie nie tylko utrzymanie na rynku, ale i wzrost firmy, nie możemy już być tylko  architektami. Otoczenie wymaga od nas abyśmy byli również dobrymi sprzedawcami, product managerami i finansistami - przekonuje Zawicka.

Właśnie ze względu na rosnące oczekiwania, zarówno ze strony klientów, jak i samych biur architektonicznych, które wielokrotnie obsługują wiele projektów na raz, powstają aplikacje, które ułatwiają współpracę z klientami i zwiększają jej efektywność.  Ich oferta jest naprawdę szeroka, ale – jak podkreśla Zawicka – wiele jest dostępnych tylko w języku angielskim i nie jest przeznaczonych typowo dla biur projektowych, ale ogólnie do małych i średnich firm.

Joanna Zawicka sama wzięła się  za stworzenie narzędzia, które pomogłyby jej w organizacji pracy biura projektowego i kontaktowania się z klientami. Jej aplikacja cudo.co dziś pomaga w zarządzaniu nie tylko jej pracowni. - Przyszedł czas na zmiany w standardach obsługi klientów i pracę nad efektywnością swoich działań również w sektorze małych i średnich firm - konkluduje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY