REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dziś księgarnie to nie tylko miejsce zakupów, ale też przyjazna przestrzeń do spędzania czasu

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 sty 2018 09:00
Dziś księgarnie to nie tylko miejsce zakupów, ale też przyjazna przestrzeń do spędzania czasu
fot. mat. prasowe
Dziś księgarnie to nie tylko miejsce zakupów, ale też przyjazna przestrzeń do spędzania czasu
Dziś księgarnie to nie tylko miejsce zakupów, ale też przyjazna przestrzeń do spędzania czasu
Dziś księgarnie to nie tylko miejsce zakupów, ale też przyjazna przestrzeń do spędzania czasu
Dziś księgarnie to nie tylko miejsce zakupów, ale też przyjazna przestrzeń do spędzania czasu

Rynek Główny 23 to wyjątkowy adres w Krakowie. W 1610 roku Franciszek Jakub Mercenich otworzył w tym miejscu księgarnię. Po dzień dzisiejszy sprzedawane są tu książki, co oznacza, że jest to nie tylko najstarsza księgarnia w Polsce, ale również w tej części Europy. Nowy rozdział w historii kamienicy kromerowskiej rozpoczął Empik, który otworzył księgarnę. O wyzwaniach i projektowaniu księgarń opowiada Barbara Ślusarczyk, menadżer Działu Visual i Merchandising w Empik.

REKLAMA

Jakie wyzwania zrodził ten szczególny projekt?

Największym wyzwaniem było utrzymanie księgarni w klimacie, do jakiego przyzwyczaili się przez lata odbiorcy w Krakowie. To oznaczało konieczność takiej aranżacji przestrzeni, aby nie zmieniać jej konstrukcyjnie i pozostawić wszystkie te elementy architektoniczne, które są charakterystyczne dla kamienic sprzed kilku wieków.

W projekcie postawiliście na atmosferę domowej biblioteki. Jak ją osiągnęliście?

Mieliśmy do dyspozycji dębowe meble z okresu międzywojennego XX wieku, które już same kreują ciepłą domową czy wręcz biblioteczną atmosferę. Odpowiedni charakter dopełnia oświetlenie oraz dodatkowe współczesne meble w odpowiedniej kolorystyce i formie, która dobrze współgra z historycznym wyposażeniem.

Księgarnie to coraz częściej nowoczesne i interaktywne punkty sprzedaży. Jakie innowacyjne i technologiczne rozwiązania zostały zastosowane w wystroju lokalu?

Innowacje zostawiliśmy sobie na II etap przebudowy. Przypomnijmy, że otworzyliśmy póki co pierwszą część księgarni, przed nami remont drugiej części m.in. z dwoma salami Noblistów – częścią na spotkania literackie i z kameralną klimatyczną kawiarnią.

Co stanowi największe ograniczenia dla sieci przy dostosowywaniu wystroju swojego lokalu? Czy trudniejszy jest projekt księgarni w kamienicy, czy może w galerii handlowej? Czy często trzeba szukać kompromisów?

Historyczne kamienice mają swoje ograniczenia – głównie techniczne i konserwatorskie. Z kolei galerie narzucają pewne rozwiązania wizualne – w rodzaju: wygląd witryny, często kolorystykę i formę logo na zewnątrz, itp. Przy projektowaniu i potem w całym procesie wykonawczym zawsze trzeba poszukiwać kompromisów, aby ostatecznie całość była tożsama z DNA Empiku.

Czy zauważyła Pani konkretne aktualne trendy w kreowaniu przestrzeni księgarń? W jaki sposób można powiązać funkcjonalność projektowanego wnętrza z estetyką?

Tak. Jest zauważalny taki trend – ma to być nie tylko miejsce zakupów, ale również przyjazna przestrzeń do spędzania wolnego czasu. Tak budujemy nasze salony, aby odbiorcy czuli się w nich dobrze i żeby w miłej atmosferze mogli zapoznać się z premierami, dowiedzieć się co nowego słychać w kulturze, spotkać się z ulubionym twórcą.

Nie możemy również zapominać o wprowadzaniu udogodnień, rozwiązań technologicznych i multimedialnych, które ułatwiają cały proces wyboru i zakupu: inspirują, prowadzą po skomplikowanej ofercie – dlatego np. w naszych sklepach funkcjonuje tzw. wirtualny księgarz. Funkcjonalność zawsze kojarzy się z komfortem zakupów dla klientów – to zawsze było i jest naszym priorytetem. Wprowadzenie np. kodów kolorystycznych nie tylko powoduje, że nasze wnętrza są nowoczesne, ale jednocześnie ułatwiają klientom identyfikacje stref zakupowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.