REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dzisiejsze czasy wymagają innowacyjnego podejścia do architektury

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 04 maj 2015 15:05
Dzisiejsze czasy wymagają innowacyjnego podejścia do architektury
fot. Marcin Iwaszkiewicz i Jan Sukiennik, architekci z pracowni Retail & Development

Musimy być cały czas na bieżąco z nowymi technologiami oraz analizować rynek oprogramowania i sprzętu. Stosujemy nowe technologie, aby być konkurencyjnym i nie pozostawać w tyle na rynku - podkreślają Jan Sukiennik i Marcin Iwaszkiewicz, architekci z Retail & Development.

REKLAMA

- W dzisiejszych czasach, aby odnosić sukcesy i być skutecznym wymaga to od nas innowacyjnego podejścia do architektury - zauważa Sukiennik.

Architekci z Retail & Development starają się stosować druk 3D przy użyciu różnych technologii. - Jeśli chodzi o polskie pracownie, jest to technologia niedostępna pod względem posiadania drukarki w swojej pracowni, ale coraz więcej zewnętrznych firm dostarcza usługę 3D - podkreśla. Architektom zdarza się zlecać druki 3D na zewnątrz. Pozwala to im bardzo szybko przekładać modele wirtualne na modele fizycznie.

Branża architektoniczna musi być cały czas na bieżąco z nowinkami technologicznymi. Iwaszkiewicz zaobserwował ostatnio  nową technologię: 3D Pen. - To urządzenie, które rozgrzewa plastik do temperatury umożliwiając stawianie trójwymiarowych kształtów z krótkich odcinków plastikowych. Wydaje się to być abstrakcyjne, wymaga takie rysowanie trójwymiarowe sporej, ale powstają z tego różne niezwykłe rzeczy - twierdzi architekt i nadmienia, że jest bardzo ciekawy, czy dana technologia na dobre się przyjmie.

Jak zauważa Sukiennik,  nie zawsze trzeba korzystać z najdroższej i najbardziej wyrafinowanej technologii. Architekci posiadają w swojej pracowni dwie maszyny CNC. Jedna z nich służy do wycinania laserem w tekturze lub w pleksi. Na podstawie wyciętych elementów 2D projektanci składają makiety 3D. Architekt dodaje, że nie jest to druk od razu 3D, tylko przygotowuje się elementy składowe. Oprócz tego  pracownia posiada frezarkę 3D. - Pozwala ona w sposób mechaniczny, ale kontrolowany przez komputer, wycinać np. w klockach drewna bardziej ogólne modele koncepcyjne kubaturowe - podkreśla Sukiennik.

Architekci przy projektach wnętrz retailowych korzystają głównie z programu Revit. - To jest narzędzie 3D , które jest kolejnym poziomem po Autocadzie, czyli tradycyjnym programie do kreślenie w 2D. Wymaga pewnej inwestycji, bo trzeba nauczyć się z korzystać z tego narzędzia. Ale bardzo skraca czas pracy, powtarzalność pewnych czynności projektowych, ogranicza powstawanie błędów, umożliwia kontrolę jakości, generowanie przekrojów itd - twierdzi Sukiennik i podkreśla, że to narzędzie bardz0 zmieniło ich warsztat pracy.

Iwaszkiewicz dodaje, że całym urokiem tej technologii jest fakt, że projekt staje się modelem wirtualnym w którym działają projektanci różnych branż. - Dzięki temu możliwa jest koordynacja międzybranżowa. Praca staje się łatwiejsza. Sprawniej można wyłapać wzajemne kolizje. W świadomy sposób można zaplanować przebieg wszystkich instalacji czy skoordynować elementy konstrukcyjne  - zwraca uwagę architekt i dodaje, że wspomniana technologia umożliwia im sprawniej działać i wyeliminować potencjalne błędy pojawiające się na etapie projektowania.

Czy czasem sami architekci nie pragną na chwilę odłożyć całej technologii i jak za dawnych lat wziąć ołówek w swoje ręce? – Język, którym się porozumiewamy, trzeba dostosować do stopnia skomplikowana zadania. Gdy rozmawiamy o koncepcji i chcemy szybko wytłumaczyć podstawowe założenia to używamy do tego najbardziej historycznych i podstawowych narzędzi takich jak kartka papieru i ołówek. Jeżeli natomiast mówimy o skomplikowanych detalach, projektach wykonawczych i rewizjach na budowie musimy używać bardziej zaawansowanych technologicznie narzędzi –  przekonuje Iwaszkiewicz z Retail & Development i konkluduje, że przyszłość to połączenie tradycji z nowoczesnością.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.