REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

E-commerce a projektowanie salonów sprzedaży

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 13 lip 2016 12:19
 E-commerce a projektowanie salonów sprzedaży
Marcin Iwaszkiewicz i Jan Sukiennik, architekci z pracowni Retail & Development, fot. materiały pracowni

Polski rynek e-commerce rozwija się w imponującym tempie. Jak wpłynie zakupowy boom w internecie na pracę architektów i w którą stronę może pójść projektowanie stacjonarnych sklepów? O tym mówi Marcin Iwaszkiewicz i Jan Sukiennik, architekci z Retail & Development.

REKLAMA

- Design jest takim małym, kawałkiem lodowca, który wystaje tylko trochę powyżej wody. Jest widoczny i namacalny, ale jest tylko elementem skomplikowanego mechanizmu.  E-commerce to  trudny orzech do zgryzienia, zmieniający spojrzenie na funkcjonowanie sieci, bo nie jest kompatybilny ze standardowymi i tradycyjnymi modelami ich funkcjonowania. W wielu sieciach bywa, że poszczególne sklepy konkurują na różnych poziomach, e-commerce z kolei jest modelem dysfunkcyjnym dąży do tego, aby całej organizacji wiodło się lepiej - twierdzi Jan Sukiennik

W którą stronę może pójść projektowanie stacjonarnych sklepów?- Tendencja jest taka, aby łączyć oba światy. Jak to się finalnie zmaterializuje w sklepach fizycznych tego nie wiemy.  Ten proces dzieje się na naszych oczach. Jak sprawić, aby klient siedząc w domu, znalazł się w sklepie i aby wizyta w sklepie miała swoją kontynuację w domu? Wszystkie znane sieci handlowe zadają sobie to pytanie - uważa Marcin Iwaszkiewicz i przewiduje, że będziemy dążyć do takich rozwiązań, które w intuicyjny i prosty sposób połączą obie rzeczywistości.

Architekt sądzi, że tradycyjny sklep w galeriach handlowych czy na ulicach handlowych będzie bardziej showroomem, ambasadą marki niż realnym miejscem, gdzie odbywa się handel. - Bo handel będzie wszędzie, platformą wymiany towarów i przepływu pieniędzy będzie Internet, świat wirtualny - konkluduje.

 



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY