REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

E-commerce a projektowanie salonów sprzedaży

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 13 lip 2016 12:19
 E-commerce a projektowanie salonów sprzedaży
Marcin Iwaszkiewicz i Jan Sukiennik, architekci z pracowni Retail & Development, fot. materiały pracowni

Polski rynek e-commerce rozwija się w imponującym tempie. Jak wpłynie zakupowy boom w internecie na pracę architektów i w którą stronę może pójść projektowanie stacjonarnych sklepów? O tym mówi Marcin Iwaszkiewicz i Jan Sukiennik, architekci z Retail & Development.

REKLAMA

- Design jest takim małym, kawałkiem lodowca, który wystaje tylko trochę powyżej wody. Jest widoczny i namacalny, ale jest tylko elementem skomplikowanego mechanizmu.  E-commerce to  trudny orzech do zgryzienia, zmieniający spojrzenie na funkcjonowanie sieci, bo nie jest kompatybilny ze standardowymi i tradycyjnymi modelami ich funkcjonowania. W wielu sieciach bywa, że poszczególne sklepy konkurują na różnych poziomach, e-commerce z kolei jest modelem dysfunkcyjnym dąży do tego, aby całej organizacji wiodło się lepiej - twierdzi Jan Sukiennik

W którą stronę może pójść projektowanie stacjonarnych sklepów?- Tendencja jest taka, aby łączyć oba światy. Jak to się finalnie zmaterializuje w sklepach fizycznych tego nie wiemy.  Ten proces dzieje się na naszych oczach. Jak sprawić, aby klient siedząc w domu, znalazł się w sklepie i aby wizyta w sklepie miała swoją kontynuację w domu? Wszystkie znane sieci handlowe zadają sobie to pytanie - uważa Marcin Iwaszkiewicz i przewiduje, że będziemy dążyć do takich rozwiązań, które w intuicyjny i prosty sposób połączą obie rzeczywistości.

Architekt sądzi, że tradycyjny sklep w galeriach handlowych czy na ulicach handlowych będzie bardziej showroomem, ambasadą marki niż realnym miejscem, gdzie odbywa się handel. - Bo handel będzie wszędzie, platformą wymiany towarów i przepływu pieniędzy będzie Internet, świat wirtualny - konkluduje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.