REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Fuzja to projekt, jakiego w Polsce nikt jeszcze nie zrobił

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 07 cze 2019 14:00
Fuzja to projekt, jakiego w Polsce nikt jeszcze nie zrobił
Waldemar Olbryk, członek zarządu Echo Investment, fot. mat. pras.
Fuzja to projekt, jakiego w Polsce nikt jeszcze nie zrobił
Fuzja to projekt, jakiego w Polsce nikt jeszcze nie zrobił
Fuzja to projekt, jakiego w Polsce nikt jeszcze nie zrobił

Echo Investment rozkręca machinę projektów opartych na rewitalizacji. Po Browarach Warszawskich, przyszła pora na Łódź i fabrykę Scheiblera. Inwestycja Fuzja szkicu Medusy Group wyrośnie przy ul. Tymienieckiego i dołączy do grona odnowionych industrialnych perełek niegdysiejszego miasta włókniarzy. O trudach rewitalizacji i jej technologicznym aspekcie rozmawialiśmy z Waldemarem Olbrykiem, członkiem zarządu Echo Investment.

REKLAMA

Jak wygląda sprawa z kosztami związanymi z przeprowadzanymi działaniami?

Każda inwestycja, czy tak spektakularna jak Fuzja w Łodzi czy Browary Warszawskie, jak też i mniejsze projekty realizowane na działkach nie wymagających rewitalizacji wymaga przeprowadzenia dokładnych analiz kosztowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie już na etapie koncepcji czy projektu ustalić wielkość nakładów finansowych. Oczywiście rewitalizacja czy też przywracanie życia historycznym miejscom wymaga dodatkowych kosztów. Jednak naszym zdaniem warto ponieść taki wydatek po to, aby móc cieszyć się z zabytkowych budynków będących unikalną wartością danej inwestycji. Tak jest m.in. z odrestaurowaną przez nas Willą Fabrykanta w Browarach Warszawskich, którą dziś można podziwiać w pełnej krasie, a jeszcze kilka lat temu był to całkowicie zrujnowany budynek. Koszty to jedno, jednak realizując projekty takiej skali jak Fuzja, budujemy nowy fragment miasta o bardzo dużej wartości. W ramach tego wieloetapowego projektu powstaną przecież mieszkania, biura, usługi oraz owarta przestrzeń miejska.

Kiedy zapada decyzja aby coś wyburzyć? Kiedy budynek jest nie do odratowania?

Tego typu decyzje ustalamy z konserwatorem na długo przed rozpoczęciem inwestycji. Dysponujemy wtedy drobiazgowymi ekspertyzami, które pokazują nam w jakim stanie są budynki i jakie mamy możliwości ich wykorzystania i zachowania. Jeśli wspólnie z konserwatorem dochodzimy do wniosku, że stan budynku nie pozwala na jego odratowanie, to wtedy szukamy możliwości choćby częściowego uratowania jego elementów, fragmentów czy choćby ponowne wykorzystanie materiału. Tak było w Browarach Warszawskich, gdzie inwentaryzowaliśmy i zabezpieczaliśmy cegły z XIX wieku, po to, aby móc je wykorzystać na etapie wykończeniowym.

Czy każdą funkcję można „wsadzić” w problematyczny teren?

Teoretycznie tak, jednak nasze projekty miastotwórcze, tzw. „destinations” to najczęściej funkcje biurowe, mieszkaniowe, handlowe, usługowe i gastronomiczne, których obecność służy planowaniu tak zwanego „doświadczenia odwiedzających”. Miejsca spotkań, otwarte place, miejsca rekreacji i odpoczynku, liczne udogodnienia i nowe funkcjonalności – to wszystko powstaje z myślą o przyszłych użytkownikach kompleksu.

Czy w trakcie rewitalizacji fabryki Scheiblera pojawi się jakieś novum? Z jakim największym wyzwaniem będzie musiało się zmierzyć Echo i Medusa Group?

Bez wątpienia wyzwaniem jest projektowanie dużego fragmentu miasta z dużą historią i dziedzictwem materialnym, czego w Polsce nikt dotąd nie robił. Osiem hektarów, mnóstwo historycznej zabudowy, nowy kwartał tworzyć będzie 20 budynków o różnorodnych funkcjach, z czego 14 to obiekty historyczne. W ramach inwestycji powstaną także place miejskie, przestrzenie wspólne i tereny zielone o łącznej powierzchni prawie 4 ha. To wszystko pokazuje skalę projektu i odpowiedzialność jaka przed nami stoi. Mamy jednak bardzo duże wsparcie ze strony władz miasta, które nam mocno kibicują. Zapewne również mieszkańcy Łodzi, jak też i turyści z pewnością docenią nowy kwartał miasta, który oddamy do użytkowania w ramach naszego projektu Fuzja. Można śmiało powiedzieć, że będzie to fuzja energii, funkcji i pomysłów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.