REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Gemini Park Tychy czeka rozbudowa. To będzie wyzwanie dla architektów

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 18 wrz 2019 10:51
fot. mat. prasowe

Gemini Holding pracuje nad rozbudową Gemini Park Tychy. - Nowa część, mająca mieć ok. 6,5 tys. mkw., zostanie ulokowana od północnej strony obiektu, vis a vis Tesco, w miejscu, gdzie dziś znajduje się wjazd na parking. Architektonicznie będzie to kontynuacja obecnego projektu. Zależy nam bowiem na spójności całej galerii. Nowa część zyska więc charakterystyczną elewację nawiązującą do obecnej. Także we wnętrzach na klientów czekać będzie kontynuacja już zastanej aranżacji. Sama budowa będzie sporym wyzwaniem. Architekci muszą bowiem sprostać zadaniu wkomponowania nowego budynku w już istniejącą bryłę, połączenia aranżacji, a także przykrycia fragmentu parkingu - mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzającą Gemini Holding.

REKLAMA

Rozpoczęliście państwo już przygotowania do rozbudowy. Plany są ambitne i pojawiają się zaledwie 1,5 roku od otwarcia. To dobry moment?

Zdecydowanie. O rozbudowie mówiliśmy już przed otwarciem. Teraz przystępujemy do przygotowań inwestycji. Jest to dla nas naturalny, kolejny krok, będący efektem bardzo udanego debiutu rynkowego. Spora w tym zasługa skutecznej strategii pozycjonowania obiektu, dzięki której w krótkim czasie stworzyliśmy wizerunek nowoczesnej galerii rodzinnej, mocno osadzając się na lokalnym rynku. Dało nam to przewagę nad konkurencją oraz pozwoliło galerii wyróżnić się. Udane pozycjonowanie przełożyło się też na wyniki. Tylko w pierwszym roku działalności centrum odwiedziło 4,4 mln klientów. Dzięki dopasowanej do rynku ofercie i przemyślanym akcjom marketingowym od początku 2019 roku notujemy stale rosnącą liczbę klientów. W pierwszym półroczu, w miesiącach, w których możemy już porównać wyniki rdr, zanotowaliśmy wzrosty na poziomie 6,7% w kwietniu, 9,9% w maju i aż 18% w czerwcu. Coraz większa frekwencja przekłada się także na obroty najemców. Podobnie jak w przypadku odwiedzalności, w tych miesiącach, w których możemy już porównywać dane rok do roku, wzrosty obrotów sięgają nawet 27%. Wyraźnie więc widać, że galeria świetnie radzi sobie na śląskim rynku. Do tego dochodzi jeszcze jeden element. Na tym etapie rozwoju dostrzegamy konieczność poszerzenia oferty o usługi i rozrywkę. Rosną bowiem oczekiwania klientów, którzy chętnie widzieliby u nas kolejne restauracje oraz kino. Taki ruch pozwoli nam zawalczyć o jeszcze większy rynek i potencjalnych klientów.

Czyli jest wyraźna potrzeba ze strony rynku?

Jak pokazują badania jest niezagospodarowany potencjał. W działających w Tychach obiektach oferta rozrywkowa jest albo marginalna, albo jej nie ma w ogólne. To nie tylko daje duże pole do rozwoju, ale jest także szansą na znaczne podniesienie konkurencyjności galerii w regionie. Badania pokazują też, że rozwijając w Gemini segment rozrywkowo-rekreacyjny mamy szansę na znaczne zwiększenie catchementu, zwłaszcza o tak kluczowe ośrodki jak Mikołów czy południe Katowic. Do tego dochodzą też oczekiwania klientów. Rozbudowa Gemini Park m.in. o kino czy kolejne restauracje znane z innych galerii, tworzy atrakcyjną alternatywę, nieobecną dotychczas w najbliższej okolicy. W praktyce oznacza to znacznie wyższy poziom odwiedzalność Gemini, a także wydłużenie czasu wizyt klientów, na co również wskazują zrealizowane przez nas badania. Inwestycja tworzy także kolejny powód, dlaczego warto wybrać Gemini Park. W perspektywie 2-3 lat rozwój rozrywki pozwoli nam na zbudowanie znacznej przewagi rynkowej, nie tylko w oparciu o ofertę handlową, ale i rozrywkę. Ta kompleksowość i kompaktowość pozwoli z kolei na utrzymanie dominującej pozycji w naszej strefie zasięgu, zaspokajając potrzeby rynku mającego blisko pół miliona mieszańców. Umożliwi nam także odważne sięganie po nowe trendy, chociażby te związane z tworzeniem tzw. „trzecich miejsc”, czyli atrakcyjnych stref spotkań i relaksu dla mieszańców.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.