REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 12 wrz 2016 13:37
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Łukasz Koziana i Wojciech Witek – właściciele krakowskiej pracowni Iliard
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku

Hotele prześcigają się w atrakcjach, jakie przygotowują dla swoich gości. Coraz więcej powstaje resortów, które swoją ofertą wypełniają czas i angażują ich mieszkańców do najróżniejszych aktywności. Architekci, specjalizujący się w projektowaniu wnętrz hoteli dążą jednak do czegoś zasadniczo innego. Gość, wchodząc do hotelu powinien poczuć…. O tym opowiadają Łukasz Koziana i Wojciech Witek – właściciele pracowni Iliard, architekci, którzy zaprojektowali wnętrza wielu polskich prestiżowych hoteli.

REKLAMA

Nie sądzą Panowie, że coraz częściej hotele prześcigają się w ofercie towarzyszącej wizycie gości i czasem można odnieść takie wrażenie, że właściciele hoteli chcą jak najszybciej wyciągnąć gości z pokoi, tak, jakby tam miało by być im źle?

Łukasz Koziana: „Wyciąganie” gości z pokoi to dziś konieczność, i to z wielu powodów. Nie tylko finansowych. Klienci są coraz bardziej świadomi i wymagający. Ludzie są coraz bardziej otwarci, świadomi swoich oczekiwań, chcący wykorzystać każdą wolną chwilę do miłego i często aktywnego spędzania czasu. Ta potrzeba, odciska się na kształcie rynku hotelowego. W odpowiedzi na takie zapotrzebowanie są opracowywane indywidualne programy funkcjonalne. Klientom hoteli resortowych nie wystarcza dobry nocleg i odpoczynek na plaży. Hotel musi posiadać pomysł na życie przez okrągły rok. W rekach architekt jest potężna gama rozwiązań, o których nie wszyscy wiedzą. Jeśli na parterze hotelu, klient odnajdzie tematyczne restauracje, live i show cooking, strefy klubowe, strefy chilloutu, strefy dziecka, muzykę na żywo oraz personel, który tym wszystkim żyje, to na efekty nie trzeba długo czekać. W takich przypadkach, goście nie tylko tego hotelu, ale i sąsiednich oraz lokalni mieszkańcy zaczynają odwiedzać takie miejsca. Stają się one miejscami rozpoznawalnymi i powszechnie uczęszczanymi. W hotelach resorowych obowiązkiem jest świadome projektowanie nowoczesnych stref basenowych, innowacyjnych i dedykowanych stref SPA, flaksibilnych sal konferencyjnych do organizacji eventów. Lecz, nie takich, których nowoczesność polega na instalacji ścian mobilnych, ale takich, które mogą być organizowane z własną kuchnią i muzyką na żywo. Dziś nawet klient biznesowy szuka takich rozwiązań w służbowej podróży. Co dopiero, jeśli mówimy o gościach spędzających wymarzone wakacje. Tu trzeba wiedzy, pieniędzy i dobrego pomysłu. To się opłaca.

Wojciech Witek: Faktycznie, choć trzeba też uczciwie przyznać, że to wychodzenie klientów z pokoi jest hotelom jak najbardziej na rękę. W końcu jest to okazja do tego, żeby sprzedać im dodatkowe usługi i poprawić zyskowność obiektu. Obecnie panujący trend na rynku hotelarskim zmierza do coraz bardziej kompaktowego projektowania pokoi gościnnych, na rzecz mocno rozbudowanych części wspólnych. Jest to szczególnie widoczne w segmencie hoteli biznesowych, pokoje w hotelach resortowych – ze względu na swoją specyfikę – wciąż pozostają stosunkowo duże, często z opcjami ich łączenia, konwertowania dla rodzin itp. Hotele coraz bardziej stają się też areną potencjalnie ciekawych interakcji społecznych. Ludzie są siebie ciekawi, otwarci na pracę czy lekturę prasy przy wspólnym dużym stole, zamiast zamknięci za drzwiami pokoju hotelowego.

Co by Panowie określili, jako ważniejsze w odbiorze hotelu? Wnętrze pokoju czy części wspólnych obiektów? Jak powinien się poczuć gość hotelowy wchodząc do pokoju, a jak wkraczając w progi hotelu?



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.