REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 12 wrz 2016 13:37
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Łukasz Koziana i Wojciech Witek – właściciele krakowskiej pracowni Iliard
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku
Gościa hotelowego trzeba zaskoczyć. Najlepiej na każdym kroku

Hotele prześcigają się w atrakcjach, jakie przygotowują dla swoich gości. Coraz więcej powstaje resortów, które swoją ofertą wypełniają czas i angażują ich mieszkańców do najróżniejszych aktywności. Architekci, specjalizujący się w projektowaniu wnętrz hoteli dążą jednak do czegoś zasadniczo innego. Gość, wchodząc do hotelu powinien poczuć…. O tym opowiadają Łukasz Koziana i Wojciech Witek – właściciele pracowni Iliard, architekci, którzy zaprojektowali wnętrza wielu polskich prestiżowych hoteli.

REKLAMA

ŁK: Zaskoczony. Najlepiej na każdym kroku. Oczywiście o pozytywnym zaskoczeniu myślę. Nie ma ważniejszej i mniej ważnej strefy w hotelu. Klienci instynktownie wyczuwają czy coś jest autentyczne czy na pokaz. Strefy, o które Pan pyta są wbrew pozorom bardzo podobnie projektowane. To bardzo ważne. Poczucie prywatności jest oczekiwane zarówno przy restauracyjnym stoliku jak i pokojowej łazience. Widz tkwi w tym, aby klient miał wybór, mógł odnaleźć miejsce dla siebie. Dlatego tak zróżnicowany jest program części wspólnych oraz typologia pokoju hotelowego. Możemy spędzić czas we własnym towarzystwie, bo są miejsca, w których mamy poczucie intymności i są miejsca gdzie spotkamy się w gronie innych urlopowiczów. Zajmiemy miejsca w loży, na podeście, przy dużym wysokim stole albo na kanapach przy kominku na tarasie. To właśnie o to chodzi. Nie wydobrzam sobie na dziś dzień hotelu, który swojemu klientowi wręcza brelok z numerem stolika, który ma zająć. To samobójstwo. W pokoju hotelowym mamy odnaleźć swój świat. Często taki, który jest tylko marzeniem we własnym domu. To świat z jednej strony skrojony z praktycznych potrzeb jak i świat z pożądanym klimatem. Nie ma być mały i przytulny. Ma być jasny! Przestrzenny, transparentny, prosty i prawdziwy. Różnica pomiędzy częściami wspólnymi a pokojem jest jedna, zasadnicza. Klient w pokoju ma mieć pewność, że jest wyizolowany od zewnętrznego świata. Tu zamiast muzyki na żywo, jest czas i miejsce, aby usłyszeć dźwięk ciszy.

Jakie są obecnie trendy w projektowaniu wnętrz? Czego możemy się spodziewać w najbliższych latach? Czy pracują Panowie obecnie nad projektem, który moglibyśmy określić jako awangardowy, taki, który wprowadza nowe trendy w architekturze i projektowaniu wnętrz?

ŁK: Nieformalny i różnorodny. To wg. mnie słowa klucz. Klienci hoteli spędzając czas w hotelu potrzebują na chwilę  zapomnieć o biznesowym manualu czy codziennym rygorze dnia pracy. Każdy jest inny, każdy oczekuje czegoś dopasowanego do jego upodobań. Takie trendy są obecne nawet w projektowaniu przestrzeni biurowych. Realizowany tam kierunek Activ Based Working ma ścisłe relacje z usługowymi projektami wnętrz. Gwiazda Morza, która obecnie powstaje we Władysławowie, będzie hotelem awangardowym. Jeśli inwestor i architekt jest świadomy tego celu, to szansa jest bardzo duża.  

WW: Oczywiście musimy zachować odpowiednie proporcje - najważniejszy dla nas trend w projektowaniu hoteli w Polsce jest taki, że w ogóle coraz większy nacisk kładzie się na projektowanie wnętrz. Estetyczna atrakcyjność hotelu staje się coraz ważniejszym narzędziem marketingu i sprzedaży, coraz szybciej zaczynamy doganiać na tym tle kraje bardziej rozwinięte niż nasz. Na prawdziwie awangardowe hotele w Polsce przyjdzie jeszcze czas, wydaje się, że póki, co jesteśmy na to zbyt młodym rynkiem.

Jak dalece angażują się Panowie w detale hotelu? Czy biorą Panowie udział w doborze także takich elementów wyposażenia wnętrz jak łóżka?

ŁK: Tak. Nie potrafię się oprzeć. To bardzo trudne zadanie. Móc i chcieć mieć wpływ na wszystkie decyzje projektowe i inwestycyjne to szaleńczy plan. Ale jeśli ma się tylko wiedzę w tym zakresie to warto w tym uczestniczyć. Polski rynek profesjonalnych projektantów wnętrz hoteli dopiero się rodzi. Jest duża potrzeba edukacji, wymiany doświadczeń, stałego podnoszenia kwalifikacji, wzorowania się i udziału w procesach projektowych naszych zachodnich kolegów.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.