REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 29 paź 2017 13:32
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Magdalena Adamus
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito
Hotel Deo to bursztyn, złote monety i technika Sgraffito

- Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Konsekwencja i spójność w wyborze wszystkich rozwiązań projektowych ma za zadanie to wrażenie ugruntować, a inwestorom zapewnić piękne, niebanalne, wyraziste, trwałe i ponadczasowe wnętrza, które będą dany hotel wyróżniać na tle konkurencji - tak o projektowaniu przestrzeni hotelowych mówi Magdalena Adamus z pracowni LOFT, która na swoim koncie ma m.in. realizacje wnętrz Hotelu Deo oraz Hotelu Mera.

REKLAMA

Co jest najtrudniejszego w projektowaniu przestrzeni hotelowych?

Magdalena Adamus, założycielka pracowni LOFT Magdalena Adamus: Najtrudniejszym zadaniem jest stworzenie funkcjonalnej i zrozumiałej przestrzeni, która już podczas pierwszych 30 sekund oczaruje gościa hotelowego, a obsłudze da możliwość sprawnego działania.

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. To konsekwencja i spójność w wyborze wszystkich rozwiązań projektowych ma za zadanie to wrażenie ugruntować, a inwestorom zapewnić piękne, niebanalne, wyraziste, trwałe i ponadczasowe wnętrza, które będą ten hotel wyróżniać na tle konkurencji. 

Na taki efekt pracuje zwykle duży zespół projektantów i wykonawców. Wiele zależy od jakości tej współpracy. Kluczową kwestią jest mądre zarządzanie procesem tworzenia inwestycji. Konkludując: najtrudniejsze jest pogodzenie oczekiwań i możliwości wielu stron, a nade wszystko doprowadzenie do realizacji całego przedsięwzięcia zgodnie z uzgodnionym projektem.

Czy nie uważa Pani, że hotele są przesadnie zestandaryzowane aranżacyjnie? Czy nie powinny one oddawać ducha danego miejsca i różnić się od siebie chociażby charakterystycznymi detalami?

Paradoksalnie to właśnie standardy pozwalają na stworzenie interesującego wnętrza hotelowego. Wysokie wymagania inwestorów i zrozumienie zasady działania biznesu hotelowego pozostawia wiele możliwości na interpretację i oryginalne podejście. Wszystko zależy od energii pomiędzy inwestorem i projektantem, doświadczenia, zaufania i chęci wzajemnego wspierania się w realizacji wizji przedsięwzięcia. W ramach programu funkcjonalno-użytkowego zawsze jest miejsce na stworzenie lokalnego klimatu i dopracowanie szczegółów na miarę możliwości ustalonego budżetu.

Z mojego doświadczenia wynika, że dobry projekt jest w stanie sprostać oczekiwanym standardom i pozostać rozpoznawalnym, a nawet lubianym.

W Pani realizacjach pojawia się wiele morskich motywów. Czy jest to tendencja wynikająca z lokalizacji czy z prywatnych upodobań?

Istotnym aspektem jest dla mnie, zwłaszcza w hotelu, odniesienie do miejsca i czasu, w którym powstaje inwestycja. Jesteśmy nad Bałtykiem, ale to nie znaczy, że we wnętrzach używamy rybackich sieci. Odniesieniem do lokalizacji może być kolor. Rzeczywiście, pełna paleta szarych błękitów jest charakterystyczna dla naszej pracowni. Nasza paleta błękitów jest szeroka: od jaśniutkich i spranych, po ciemne granaty przypominające zachmurzone burzowe niebo. Odniesieniem do miejsca może być faktura wypłukanych wodą morską lokalnych gatunków drewna, piasek w farbie, którą malujemy ściany, lniany ręcznik, powiewające na wietrze zasłony. Nawiązaniem może być przestrzeń - proporcje pomieszczeń i przejrzystość układu funkcjonalnego. To może być światło. Potrzebujemy dobrego oświetlenia - tylko latem, choć nie jest to regułą, nad polskim morzem mamy dużo słońca.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY