REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Hotel przyszłości, czyli jaki?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 19 sty 2016 14:01
Hotel przyszłości, czyli jaki?
fot. Rob Reinders

O tym, jak będzie wyglądał hotel przyszłości mówi Rob Reinders, Vice President, Design Management, Marriott International - Architecture & Construction.

REKLAMA

Biorąc pod uwagę design, nowoczesne technologie, zielone budownictwo - jak będzie wyglądał hotel przyszłości, załóżmy w 2030 roku? - Jeśli mówimy o zrównoważonym budownictwie, ważne będzie realizowanie celów: jak optymalnie wykorzystać energię, którą produkujemy i jak ponownie wykorzystać coś, co dziś się marnuje - twierdzi Reinders.

Zdaniem Reinders'a będzie o wiele większa kontrola nad budynkami i każdym elementem obiektu. Z drugiej strony, hotele będą się składać z elementów, które niczym na taśmie produkcyjnej będą łączone w całość, by następnie je rozmontowywać i wykorzystywać w kolejnych projektach. - Może nie jest to perspektywa 2030, raczej 2050 roku - nadmienia.

- Kiedy obserwuję powstające dziś budynki, nie wydaje mi się, że mamy do czynienia z prawdziwym high-tech. Mimo że technologia jest coraz lepsza, ciągle budujemy w ten sam sposób. Muszą w końcu powstać lepsze rozwiązania - podkreśla.

Czy kiedyś pracowników hoteli zastąpią roboty? - Coraz więcej procesów będzie zautomatyzowanych, ale w branży hotelarskiej, jak w żadnej innej, liczą się relacje między pracownikami i klientami. Sztuką jest odnalezienie takich technologii, które ułatwią rozwiązywanie problemów życia codziennego i dadzą ludziom więcej wolnego czasu. Łatwo jest pozwolić ludziom odejść, ale zautomatyzować pewne zadania i przekształcić rolę personelu w dbanie o dobre samopoczucie gości, to już prawdziwe wyzwanie - mówi. Jednak Reinders wierzy, że będą powstawać kolejne hotele bez pracowników. Jak ten, który funkcjonuje już w Nowym Jorku. - Na takie inwestycje jest popyt, ale równie wiele miejsca pozostaje na obiekty oferujące coś więcej niż tylko nocleg - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.