REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

IKEA: Do 2030 r. będziemy biznesem w pełni zrównoważonym

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 30 gru 2019 08:59
IKEA: Do 2030 r. będziemy biznesem w pełni zrównoważonym
W ramach strategii zrównoważonego rozwoju „People & Planet Positive” IKEA wycofa m.in. plastikowe produkty jednorazowego użytku ze swoich sklepów i restauracji. Fot. serwis prasowy IKEA
IKEA: Do 2030 r. będziemy biznesem w pełni zrównoważonym
IKEA: Do 2030 r. będziemy biznesem w pełni zrównoważonym
IKEA: Do 2030 r. będziemy biznesem w pełni zrównoważonym

Ekologia jeszcze nigdy nie była tak mocno obecna w designie i finalnej sprzedaży. Od tego nie ma już odwrotu – mówi Katarzyna Dulko-Gaszyna, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju IKEA Retail w Polsce.

REKLAMA

Rok 2019 był chyba udanym rokiem dla IKEA - po raz kolejny odnotowaliście dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Gdzie upatrywać przyczyn tego sukcesu?

Katarzyna Dulko-Gaszyna: Tak, to był kolejny bardzo udany rok dla IKEA Retail w Polsce. Jest to między innymi efekt inwestycji w nowe formaty spotkań z klientami, rozwój kanałów cyfrowych i sieci dystrybucji oraz przede wszystkim wspólnej, całorocznej pracy prawie pięciu tysięcy naszych pracowników. Otworzyliśmy unikalny w skali światowej koncept, czyli sklep IKEA w warszawskim centrum handlowym Blue City, a także uruchomiliśmy nową jednostkę logistyczną pod Wrocławiem. Od momentu uruchomienia zamówień dla małych paczek obsłużyliśmy już prawie 200 tys. klientów. Biznes online to dzisiaj prawie 10% całej sprzedaży. Podobnie z rozwiązaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju – produkty, które możemy nazwać ekologicznymi, stanowią dzisiaj 10% naszego asortymentu. A mamy apetyt na więcej.

Podejmujecie kolejne kroki w kierunku prowadzenia działalności w oparciu o gospodarkę obiegu zamkniętego i przyjaznej klimatowi. Jakie działania w tym kierunku realizowaliście w 2019 roku?

W IKEA od kilku lat wdrażamy naszą globalną strategię zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive. Rzeczywiście zmiany klimatu jak i potrzeba stworzenia realnych rozwiązań dla gospodarki obiegu zamkniętego są główną osią naszych działań strategicznych. Dla IKEA cel jest jasny: do 2030 r. planujemy stać się biznesem w pełni cyrkularnym, korzystającym wyłącznie z czystej, odnawialnej energii i odnawialnych lub przetworzonych surowców. Chcemy jednocześnie umożliwiać naszym klientom prowadzenie bardziej zrównoważonego życia w domu, dlatego stale zwiększamy ofertę takich produktów. Przewidujemy, że hitem będą w przyszłym roku zasłony oczyszczające powietrze.

W Polsce realizujemy kilka pilotażowych projektów i inicjatyw. Mamy nadzieję, że przyniosą one pozytywne zmiany nie tylko w naszej firmy, ale też w całej branży. Jednym z przykładów jest prowadzona przez IKEA Retail w Polsce od ponad dwóch lat sprzedaż instalacji fotowoltaicznych dla domu. Wraz z naszym partnerem ds. energetyki prosumenckiej oferujemy kompleksowe rozwiązania pod klucz, które pozwalają produkować energię ze słońca i oszczędzać na domowym budżecie. Sprzedaż instalacji fotowoltaicznych to dla nas nowy rynek, ale wiążemy z nim wielkie nadzieje – także dla budowy rynku energii odnawialnej w kraju. W mijającym roku odnotowaliśmy aż pięciokrotny wzrost sprzedaży i poziom zainteresowania wciąż rośnie, często motywacje są zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne. Obecnie wiele z rynków IKEA zagranicą przygląda się modelowi w Polsce i chce się od nas uczyć.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.