REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

IKEA rozważa światowy rozwój konceptu z Blue City

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 02 lis 2018 10:23
IKEA rozważa światowy rozwój konceptu z Blue City
Ikea w Blue City, fot. mat. pras.
IKEA rozważa światowy rozwój konceptu z Blue City
IKEA rozważa światowy rozwój konceptu z Blue City
IKEA rozważa światowy rozwój konceptu z Blue City

Jaka jest idea przewodnia projektu, jakim jest IKEA w Blue City? Jakie rozwiązania zostały wykorzystane we wnętrzach nowego konceptu? Czy szwedzki gigant planuje ekspansję warszawskiego formatu? O to zapytaliśmy Agnieszkę Gawędzką, Project Manager IKEA w Blue City.

REKLAMA

IKEA w Blue City to oryginalny na skalę światową koncept. Co jest jego motywem przewodnim?

Agnieszka Gawędzka, Project Manager IKEA w Blue City: Dla nas bardzo istotne było wykreowanie wizji łączącej wiele aspektów w całość, czyli odpowiedniej identyfikacji wizualnej. To, co chcielibyśmy, żeby klient poczuł, to wrażenie tego, że obcuje z całkowicie nowym doświadczeniem – chcemy, aby się zagłębił w tej przestrzeni. Stąd też zaimplementowaliśmy do projektu czarny sufit, czarny greed, nowe rozwiązania komercyjne, jasną podłogę, nowe oświetlenie… Tego w IKEA do tej pory nie było na taką skalę. IKEA w Blue City to również mnóstwo inspiracji. Poziom 1, tzw. Showroom, jest kolorowy, bardzo witalny. Pojawia się u nas cała masa nowych mediów, które do tej pory nie były stosowane powszechnie w IKEA.

Ile jest przejść góra-dół łączących strefę detaliczną z Showroomem?

Są dwa przejścia góra-dół (schody, a także schody ruchome w obie strony) oraz łącznie pięć wejść-wyjść.

Zerwaliście z przechadzaniem się po sklepie po tzw. sznureczku. Czy testowaliście wcześniej podobne rozwiązanie?

Standardowe formaty IKEA posiadają ścieżkę klienta, która wskazuje drogę „zwiedzania” sklepu. Podobny styl jak w IKEA w Blue City zastosowaliśmy już w przestrzeni IKEA Dla Firm. Tutaj sam fakt, że mamy 5 stref wejścia-wyjścia już narzuca zmianę sposobu przemieszczania się na bardziej swobodną. My sami również chcieliśmy dać klientowi swobodność. Ta ścieżka jest wykreowana całkiem inaczej – można zrobić pętlę, można skręcić w lewo, w prawo. Prowadzimy, ale dajemy swobodę.

Czy są jakieś punkty strategiczne?

Punktem strategicznym w showroomie jest Planerownia. Jest to miejsce do wyciszenia, ale również do spotkania ze specjalistą i konsultantem. Na poziomie z akcesoriami, czyli na dole, centralnym punktem jest tzw. democratic design zone. Jest to nowe medium, które dedykujemy demokratycznemu wzornictwu, którym kieruje się IKEA.

Jak długo testowaliście ten koncept? Projektowanie i wdrażanie trwało tylko 7 miesięcy…

Projektowaliśmy to miejsce przez ok. 2 miesiące. Tworzyliśmy ten projekt na zasadzie: mamy tyle czasu i w tym czasie mamy się zmieścić. Było to dużym wyzwaniem, ale byliśmy świetnie zsynchronizowani. Synergia grupy była dla nas kluczem do sukcesu tego projektu.

Czy ten koncept będzie się rozrastał po świecie?

Obecnie mnóstwo pop-upów IKEA pojawia się na świecie – w Madrycie, w Londynie… Tamte koncepty z czasem zamieniają się w małe sklepiki - zostają na dłużej. Jednak są to miejsca bardzo specjalistyczne, czyli albo mówią o kuchniach, albo o sypialniach. Jednak sklep prezentujący cały asortyment IKEA o ok. 5 tys. mkw. jeszcze nie powstał. IKEA mocno myśli o rozwoju tego konceptu. Potrzeba czasu – to, że dziś otworzyliśmy IKEA w centrum handlowym to nie jest koniec projektu. Chcemy jeszcze porozmawiać z klientem, przetestować nowe rozwiązania, zrobić podsumowanie…

Jak wygląda sprawa asortymentu? Co w IKEA w Blue City jest, a czego nie ma?

Z racji mniejszej powierzchni sklepu musieliśmy dokonać pewnej selekcji. Nie jesteśmy w stanie pokazać wszystkiego. Skupialiśmy się na głównych aktywnościach, takich jak kuchnia, salon i sypialnia. Po rozmowach z klientami wybraliśmy te produkty, których szukają najczęściej. Jest tutaj bardzo dużo produktów związanych z gotowaniem, mnóstwo tekstyliów, wiele dekoracji. Ludzie do centrum handlowego przychodzą po drobne rzeczy, prezenty – chcemy odpowiedzieć na tę potrzebę.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.