REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Inspiracją dla Galaxy w Szczecinie były Domy Towarowe Centrum

  • Autor: Emilia Milowańska, Propertydesign.pl
  • 27 lis 2015 09:23
Inspiracją dla Galaxy w Szczecinie były Domy Towarowe Centrum
Paweł Paradowski, Open Architekci
Inspiracją dla Galaxy w Szczecinie były Domy Towarowe Centrum
Inspiracją dla Galaxy w Szczecinie były Domy Towarowe Centrum
Inspiracją dla Galaxy w Szczecinie były Domy Towarowe Centrum
Inspiracją dla Galaxy w Szczecinie były Domy Towarowe Centrum
Inspiracją dla Galaxy w Szczecinie były Domy Towarowe Centrum
Inspiracją dla Galaxy w Szczecinie były Domy Towarowe Centrum
Inspiracją dla Galaxy w Szczecinie były Domy Towarowe Centrum
Inspiracją dla Galaxy w Szczecinie były Domy Towarowe Centrum

W projekcie architektury zewnętrznej centrum Galaxy zależało nam na tym, by obiekt dobrze wpisał się w miasto, współgrał z sąsiedztwem, nie dominował, ani nie przytłaczał. Po prostu tworzył część centrum - mówi architekt Paweł Paradowski z pracowni Open Architekci.

REKLAMA

Paweł Paradowski z Open Architekci przyznał, że nie często zdarza się, że inwestorzy wyłaniają projekty w drodze konkursu architektonicznego, w którym najważniejszym kryterium jest jakość projektu. Tak było w projekcie centrum handlowego Galaxy.

- W procesie projektowym czynny udział brał architekt miejski. Projekt konsultowany był nie tylko z inwestorem, ale też z władzami miasta i mieszkańcami Szczecina, co mam nadzieję przełoży się na ich oczekiwania - mówił architekt podczas prezentacji projektu, na którą zaproszono dziennikarzy.

Inspiracjami dla projektu w Szczecinie były Domy Towarowe Centrum w Warszawie. Jak powiedział Paradowski, z powodzeniem służą one warszawiakom już od kilkudziesięciu lat.

- Długość elewacji Wars i Sawa to ok 180 m. To bardzo dużo jak na centrum miasta, mimo to budynki dobrze wpisują się w pierzeję ul. Marszałkowskiej. Dlaczego? Budynek został podzielony na sekcje, które odpowiadają gabarytom śródmiejskiej zabudowy - mówił Paweł Paradowski. - Przyjęliśmy podobny kierunek przygotowując projekt Galaxy - dodał.

- Naszym zadaniem było podzielenie optyczne wielkiego gmachu na mniejsze elementy. Budynek składa się z dwóch części: pierwsza to czarne okładziny fasadowe i jest to baza projektu. Zostały na nią nałożone prostopadłościany wykończone białym materiałem elewacyjnym. Dzięki temu budynek jest jednorodny, ale odbieramy go jako zbiór mniejszych form wpisanych w skalę tej zabudowy - opowiadał architekt.

Podstawowym materiałem wykończeniowym obiektu jest szkło – jako materiał elegancki, ponadczasowy, reagujący na otoczenie, zmieniający się wraz z porami dnia i roku, żywy. Architekt podkreślił, że efekt uzyskany przez szkło postanowiono wzmocnić poprzez kompozycję opraw oświetleniowych. - W budynku odbija się miasto. Drugim elementem rozwiązań elewacyjnych było zakomponowanie logotypów najemców. Są one umieszczone w ściśle wyznaczonych miejscach na czarnym tle. Chcieliśmy, aby przestrzeń miejska była uporządkowana, a logotypy nie zdominowały architektury - mówi Paweł Paradowski. - Zależało nam na tym, by stały się one spisem treści – zawartości budynku.

- Wnętrza są oczywiście kontynuacją rozwiązań projektowych zastosowanych podczas modernizacji części istniejących. Mamy więc podobną kolorystykę, detale balustrad i wykończone czoło sufitu pasażu łączącego starą i nową część obiektu. Na dużym okrągłym placu zaprojektowana została scena, gdzie można organizować różne wydarzenia. Nad nim zaprojektowany jest świetlik. Właśnie w tym miejscu znajda się witryny o wysokości ok. 10 m. - powiedział architekt.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY