REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Inwestycja w design i markę jest opłacalna

  • Autor: Propertydesign.pl (Anna Raducha-Romanowicz)
  • 15 mar 2016 16:00
Inwestycja w design i markę jest opłacalna
fot. Ryszard Kanas

Ryszard Kanas, dyrektor handlowy w firmie Roca Polska, komentuje aktualną sytuację na polskim rynku nieruchomości komercyjnych. Mówił m.in. o roli designu na tym rynku i najważniejszych trendach dotyczących łazienek inwestycyjnych.

REKLAMA

Jak dużą wagę do designu przywiązują inwestorzy? A może wciąż najbardziej liczy się cena?

Design rośnie w siłę równolegle ze znaczeniem marki. Cieszy nas to, że marka w łazience zaczęła się liczyć i że nasze brandy –  Roca i Laufen – mają w tym swój istotny udział. Design jest tu wręcz kwintesencją marki, gdyż każda ma swój własny, niepowtarzalny styl. Za naszymi produktami stoją światowej sławy projektanci i designerzy.

Jeśli chodzi o cenę, to inwestycji, w których cena zdominowała decyzje zakupowe, jest w Polsce coraz mniej. Dochodzi do głosu prosta kalkulacja - coś, za co kosztuje więcej, w końcowym rozliczeniu okazuje się tańsze. Duża część inwestorów już dawno przekonała się o tym, że inwestycja w design i markę jest po prostu opłacalna - zwraca się szybko, i to z nawiązką. 

Czy deweloperzy nieruchomości komercyjnych chętnie stawiają na design wyposażając łazienki?

Nieruchomości komercyjne stanowią ważną część naszej obecności na polskim rynku. W ubiegłym roku zanotowaliśmy kolejny wzrost sprzedaży w tym segmencie.

Na pewno najbardziej znaczące są dla nas te inwestycje, w których uczestniczymy kompleksowo. Bo nasza oferta to nie tylko ceramika sanitarna, ale również baterie, stelaże podtynkowe, produkty z konglomeratu, kabiny, brodziki prysznicowe, wanny czy też dodatki łazienkowe.

Podobnie jak w przypadku klientów indywidualnych również na rynku inwestycji komercyjnych zauważamy coraz silniejszą wagę marki w trakcie podejmowania decyzji wyboru produktów łazienkowych. Docenia się to, że znana marka ma potencjał w jakości postrzegania nieruchomości przez jej nabywców lub najemców, a co za tym idzie również wpływ na ceny najmu. Badania, które prowadziliśmy wśród klientów końcowych wskazują, że dobrze wykreowana marka rozszerza się też na całą gamę produktów łazienkowych.

Roca chętnie angażuje się w inicjatywy promujące dobry design i architekturę. Czy to ważny element polityki firmy?

Nasi klienci cenią sobie nasze produkty, często wymieniając na pierwszym miejscu ich design. Ten swoisty wyróżnik staramy się promować również w naszych działaniach. Wspieramy różne inicjatywy i konkursy promujące design, a także młodych architektów i designerów. Ponadto organizujemy międzynarodowe konkursy, wśród których nie brakuje laureatów z Polski.

Jakie ostatnie Państwa realizacje na polskim rynku nieruchomości komercyjnych uzna Pan za najciekawsze?

Z dużą satysfakcją odnotowujemy naszą obecność w różnych typach nieruchomości, od indywidualnych inwestorów, poprzez hotele, apartamentowce, biurowce i łazienki publiczne w galeriach handlowych.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.