REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

×

Szukaj w serwisie

Inwestycja w design i markę jest opłacalna

  • Autor: Propertydesign.pl (Anna Raducha-Romanowicz)
  • 15 mar 2016 16:00
Inwestycja w design i markę jest opłacalna
fot. Ryszard Kanas

Ryszard Kanas, dyrektor handlowy w firmie Roca Polska, komentuje aktualną sytuację na polskim rynku nieruchomości komercyjnych. Mówił m.in. o roli designu na tym rynku i najważniejszych trendach dotyczących łazienek inwestycyjnych.

REKLAMA

Jak dużą wagę do designu przywiązują inwestorzy? A może wciąż najbardziej liczy się cena?

Design rośnie w siłę równolegle ze znaczeniem marki. Cieszy nas to, że marka w łazience zaczęła się liczyć i że nasze brandy –  Roca i Laufen – mają w tym swój istotny udział. Design jest tu wręcz kwintesencją marki, gdyż każda ma swój własny, niepowtarzalny styl. Za naszymi produktami stoją światowej sławy projektanci i designerzy.

Jeśli chodzi o cenę, to inwestycji, w których cena zdominowała decyzje zakupowe, jest w Polsce coraz mniej. Dochodzi do głosu prosta kalkulacja - coś, za co kosztuje więcej, w końcowym rozliczeniu okazuje się tańsze. Duża część inwestorów już dawno przekonała się o tym, że inwestycja w design i markę jest po prostu opłacalna - zwraca się szybko, i to z nawiązką. 

Czy deweloperzy nieruchomości komercyjnych chętnie stawiają na design wyposażając łazienki?

Nieruchomości komercyjne stanowią ważną część naszej obecności na polskim rynku. W ubiegłym roku zanotowaliśmy kolejny wzrost sprzedaży w tym segmencie.

Na pewno najbardziej znaczące są dla nas te inwestycje, w których uczestniczymy kompleksowo. Bo nasza oferta to nie tylko ceramika sanitarna, ale również baterie, stelaże podtynkowe, produkty z konglomeratu, kabiny, brodziki prysznicowe, wanny czy też dodatki łazienkowe.

Podobnie jak w przypadku klientów indywidualnych również na rynku inwestycji komercyjnych zauważamy coraz silniejszą wagę marki w trakcie podejmowania decyzji wyboru produktów łazienkowych. Docenia się to, że znana marka ma potencjał w jakości postrzegania nieruchomości przez jej nabywców lub najemców, a co za tym idzie również wpływ na ceny najmu. Badania, które prowadziliśmy wśród klientów końcowych wskazują, że dobrze wykreowana marka rozszerza się też na całą gamę produktów łazienkowych.

Roca chętnie angażuje się w inicjatywy promujące dobry design i architekturę. Czy to ważny element polityki firmy?

Nasi klienci cenią sobie nasze produkty, często wymieniając na pierwszym miejscu ich design. Ten swoisty wyróżnik staramy się promować również w naszych działaniach. Wspieramy różne inicjatywy i konkursy promujące design, a także młodych architektów i designerów. Ponadto organizujemy międzynarodowe konkursy, wśród których nie brakuje laureatów z Polski.

Jakie ostatnie Państwa realizacje na polskim rynku nieruchomości komercyjnych uzna Pan za najciekawsze?

Z dużą satysfakcją odnotowujemy naszą obecność w różnych typach nieruchomości, od indywidualnych inwestorów, poprzez hotele, apartamentowce, biurowce i łazienki publiczne w galeriach handlowych.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY