REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 28 lip 2016 11:02
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Hotel Mikołajki, fot. materiały prasowe
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy
Inwestycja w SPA to biznes kosztowny, bo z założenia ekskluzywny i wyjątkowo wrażliwy

O tym, jak zaprojektować hotelowe SPA, aby okazało się sukcesem mówi Ireneusz Czerski, dyrektor Hotelu Mikołajki.

REKLAMA

Jakie główne założenia mają inwestorzy, którzy planują SPA w hotelu?

Inwestycje w profesjonalne SPA są kapitałochłonnym przedsięwzięciem, dlatego też robiąc założenia takiej inwestycji nie można opierać się na marzeniach i pobożnych życzeniach, ale na twardych danych i przemyślanych decyzjach.

Dzisiaj w zasadzie każdy nowopowstający obiekt hotelowy ma w swoich planach SPA, natomiast starsze hotele rozbudowują się o ten zakres usług, bo wiedzą, że stanowi on ważny element w strategii pozyskiwania gości. Niestety, bardzo często domorośli inwestorzy nastawieni są na multifunkcjonalność pomieszczeń i ich wielofunkcyjność, co ma wpływ na ukształtowanie ciągów komunikacyjnych w pobliżu SPA, czy też sal konferencyjnych lub restauracji. Takich miejsc nie można traktować jak SPA, ale jak hotele z gabinetami kosmetycznymi. A to jest coś zupełnie innego.

Prawdziwe SPA bowiem to strefa wydzielona, w pełni poświęcona na realizację zadań salus per aquam. Równie często inwestorzy skupiają się na elementach estetycznych strefy SPA, całkowicie pomijając funkcjonalność pomieszczeń i zapewnienie odpowiedniego komfortu akustycznego. Niewłaściwe projekty pomieszczeń wynikają z założenia, że SPA ma jedynie „ładnie wyglądać”.

A kwestia budżetu inwestycji?

Budżet niestety często traktowany jest po macoszemu. Najczęściej popełniany błąd w jego przygotowaniu to koncentrowanie się na zakupach sprzętu, a zapominanie o „drobnych”, ale niezwykle istotnych wydatkach, chociażby na zakup odpowiedniej marki kosmetyków, tekstyliów, czy elementów dekoracyjnych. A zatem inwestycja w SPA to biznes nie tylko kosztowny, bo z założenia ekskluzywny, ale i wyjątkowo wrażliwy, bo związany z delikatną sferą obsługi klientów.

Wspominał Pan, że niektórzy inwestorzy mają założenie, że SPA powinny być przede wszystkim ładne. Jak jednak zaaranżować przestrzeń SPA, aby było nie tylko „ładne dla oka”, ale przede wszystkim funkcjonalne?

Podstawowe elementy, jakie musimy uwzględniać przy aranżacji SPA, to jego lokalizacja względem pozostałych pomieszczeń i atrakcji hotelowych, a także funkcjonalność pomieszczeń. Przy projektowaniu SPA istotne jest, aby już wejście na recepcję hotelową wyraźnie dawało do zrozumienia, że jesteśmy obiektem SPA, a bliska lokalizacja sprawi, że goście od samego wejścia będą mieli poczucie, że SPA i przyjemność z tym związana jest na wyciągnięcie ręki.

Sama recepcja SPA powinna być na tyle duża, aby swobodnie można było prowadzić konsultacje z gośćmi tak, aby nie przeszkadzać innym, a zarazem na tyle kameralna, aby poczuć się swobodnie. Za recepcją powinna znajdować się strefa relaksu i wyciszenia, gdzie zarówno przed jak i po zabiegu można chwilę odetchnąć. W takim miejscu powinny znaleźć się wygodne leżanki, sofy i fotele.

Wielkość strefy relaksu powinna być na tyle duża, aby zapewnić poczucie komfortu, a jednocześnie na tyle mała, aby można było odczuć intymność miejsca. Często w strefach wyciszenia stosowane są parawany, którymi można wyodrębnić własną niewielką przestrzeń relaksu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.