REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

ISaloni w Mediolanie: Rewelacja czy rewolucja?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 kwi 2016 13:12
ISaloni w Mediolanie: Rewelacja czy rewolucja?
Jadwiga Husarska-Sobina, CEO Husarska Design Studio

Tegoroczne targi lSaloni w Mediolanie nie przyniosły wielkiej rewolucji, choć nie brakło na nich rewelacji. Wystawcy zaprezentowali bowiem kilka perełek. Dominowały znane trendy, pojawiające się regularnie od kilku lat - twierdzi Jadwiga Husarska-Sobina, CEO Husarska Design Studio.

REKLAMA

Jak wspomina Jadwiga Husarska-Sobina, jednym z popularniejszych kierunków, jaki dało się zaobserwować, to produkcje i projektowanie przedmiotów przeznaczonych do wieloletniego użytkowania, których ani jakość, ani wartość nie przemija z czasem. - Korzystanie przez producentów z trwałych i szlachetnie starzejących się materiałów to uczciwe podejście wobec klientów w świecie ogarniętym masową produkcją. W ten sposób decydują się na wdrażanie produktów o ponadczasowym designie. Sama tak właśnie zaprojektowałam ostatnią kolekcję Aldo - nadmienia projektantka.

Zauważa, że projektanci decydowali się na wykorzystanie klasycznych materiałów: marmur, drewno, metal i szkło. Często łączyli je ze sobą w nietypowy sposób, co przynosiło ciekawe efekty i z pewnością znajdzie swoich odbiorców. - Drewno, które ciągle króluje na włoskich salonach to orzech, natomiast kolejny raz pojawiły się metale kolorowe: miedź i mosiądz. W tapicerkach coraz częściej można było zaobserwować plusze - dodaje.

Zdaniem projektantki, zdecydowana większość prezentowanych aranżacji miała za zadanie budować klimat przytulnego wnętrza z ciepłym oświetleniem. Pozbyto się wszelkiej elektroniki.

- Wśród kolorów przeważały pastele, brudne róże, rozbielenia oraz barwy rodem z lat 80.: z granatami i pozbawione wyraźnych akcentów - wspomina.

Projektantka oglądając prezentowane meble topowych marek, zauważyła także wiele zachowawczości. - Brakowało mi eksperymentów, młodzieńczej odwagi, przełomowych projektów wykorzystujących nowe technologie, z czego powinni też korzystać liderzy branży - nadmienia. Skąd taka tendencja? - Podejrzewam, że nawiązywanie do tradycji i bezpiecznych rozwiązań jest reakcją na odczuwalny brak stabilności w tych ciężkich czasach. Niepewność – społeczna, ekonomiczna, zawodowa - sprawia, że odruchowo poszukujemy znanych sobie materiałów oraz rozwiązań. Design - jako obszar nierozerwalnie związany z człowiekiem, zawsze żywo reagujący na jego potrzeby oraz stan ducha – jest odzwierciedleniem tych tendencji. Natomiast w spokojnych czasach jesteśmy skłonni skupiać swoją uwagę na innowacji i eksperymentach - podkreśla.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.