REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

ISaloni w Mediolanie: Rewelacja czy rewolucja?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 kwi 2016 13:12
ISaloni w Mediolanie: Rewelacja czy rewolucja?
Jadwiga Husarska-Sobina, CEO Husarska Design Studio

Tegoroczne targi lSaloni w Mediolanie nie przyniosły wielkiej rewolucji, choć nie brakło na nich rewelacji. Wystawcy zaprezentowali bowiem kilka perełek. Dominowały znane trendy, pojawiające się regularnie od kilku lat - twierdzi Jadwiga Husarska-Sobina, CEO Husarska Design Studio.

REKLAMA

Jak wspomina Jadwiga Husarska-Sobina, jednym z popularniejszych kierunków, jaki dało się zaobserwować, to produkcje i projektowanie przedmiotów przeznaczonych do wieloletniego użytkowania, których ani jakość, ani wartość nie przemija z czasem. - Korzystanie przez producentów z trwałych i szlachetnie starzejących się materiałów to uczciwe podejście wobec klientów w świecie ogarniętym masową produkcją. W ten sposób decydują się na wdrażanie produktów o ponadczasowym designie. Sama tak właśnie zaprojektowałam ostatnią kolekcję Aldo - nadmienia projektantka.

Zauważa, że projektanci decydowali się na wykorzystanie klasycznych materiałów: marmur, drewno, metal i szkło. Często łączyli je ze sobą w nietypowy sposób, co przynosiło ciekawe efekty i z pewnością znajdzie swoich odbiorców. - Drewno, które ciągle króluje na włoskich salonach to orzech, natomiast kolejny raz pojawiły się metale kolorowe: miedź i mosiądz. W tapicerkach coraz częściej można było zaobserwować plusze - dodaje.

Zdaniem projektantki, zdecydowana większość prezentowanych aranżacji miała za zadanie budować klimat przytulnego wnętrza z ciepłym oświetleniem. Pozbyto się wszelkiej elektroniki.

- Wśród kolorów przeważały pastele, brudne róże, rozbielenia oraz barwy rodem z lat 80.: z granatami i pozbawione wyraźnych akcentów - wspomina.

Projektantka oglądając prezentowane meble topowych marek, zauważyła także wiele zachowawczości. - Brakowało mi eksperymentów, młodzieńczej odwagi, przełomowych projektów wykorzystujących nowe technologie, z czego powinni też korzystać liderzy branży - nadmienia. Skąd taka tendencja? - Podejrzewam, że nawiązywanie do tradycji i bezpiecznych rozwiązań jest reakcją na odczuwalny brak stabilności w tych ciężkich czasach. Niepewność – społeczna, ekonomiczna, zawodowa - sprawia, że odruchowo poszukujemy znanych sobie materiałów oraz rozwiązań. Design - jako obszar nierozerwalnie związany z człowiekiem, zawsze żywo reagujący na jego potrzeby oraz stan ducha – jest odzwierciedleniem tych tendencji. Natomiast w spokojnych czasach jesteśmy skłonni skupiać swoją uwagę na innowacji i eksperymentach - podkreśla.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY