REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

www.kanlux.pl
×

Szukaj w serwisie

Jacek Kotarbiński o marketingowym sensie projektowania sklepów

  • Autor: PropertyDesign.pl / Ryneklazienek.pl
  • 14 lis 2016 12:00
Jacek Kotarbiński o marketingowym sensie projektowania sklepów
Jacek Kotarbiński / fot. Wikimedia Commons

- Wiele salonów nie ma w ogóle świadomości tego, że istnieje coś takiego jak projektowanie przestrzeni sklepów – podkreśla Jacek Kotarbiński, wykładowca, bloger, autor bestselleru „Sztuka Rynkologii”, ekspert od marketingu.

REKLAMA

Jacek Kotarbiński, znany blogger i ekspert od marketingu (także tego w nowych mediach) był gościem specjalnym konferencji pod patronatem portalu RynekLazienek.pl. W trakcie spotkania z przedstawicielami działów marketingu firm z branży łazienkowej opowiadał o znaczeniu aranżacji przestrzeni sklepowej dla wyników i budowania marki salonu łazienek. Jak podkreśla ekspert: wiele firm handlowych do dziś nie wie, że przestrzeń sklepową trzeba zaprojektować, by spełniała swoją rolę marketingową i sprzedażową. Samo pokazanie towaru nie wystarcza, by zachęcić klienta do kupna - nawet w przypadku branż stricte technicznych. 

Sporo uwagi Jacek Kotarbiński poświęcił kwestiom ekspozycji w salonach łazienkowych, wskazując błędy i zaniedbania popełniane w tym zakresie. Wiele salonów wyposażenia wnętrz zapomina, że jakość ekspozycji podkreśla jakość pokazywanych produktów. Niedziałające multimedialne ekspozytory, brak optymalnie zaprojektowanej przestrzeni sklepowej, fuszerki remontowe - to rzeczy, które nie mogą się zdarzać w miejscu gdzie estetyka gra pierwsze skrzypce.

Ekspert podkreślał, że punkty sprzedaży często nie dbają o swój wizerunek – także jeśli idzie o wygląd samego lokalu, jego otoczenia - nie brakuje obiektów, które mienią się "salonami łazienek", ale ani fasada budynku, ani też otoczenie (zaniedbany podjazd, bramy oblepione bannerami reklamowymi) nie budują profesjonalnego wizerunku danego punktu handlowego. To są obszary, w których wiele firm musi zwrócić się po pomoc do ekspertów od projektowania.

Ważna jest tu też współpraca z dostawcami i producentami, których produkty znajdują się w danych sklepach. To te podmioty mogą egzekwować podniesienie standardów i jakości ekspozycji. Zdaniem Kotarbińskiego  (dotyczy to zwłaszcza mniejszych salonów) producenci niewystarczająco wspierają salony i hurtownie w zapewnieniu im wysokojakościowych ekspozycji i też nie pilnują, by wystawa w salonach zachowywała standardy odpowiednie dla pokazywania ich marki.

Czytaj więcej na RynekLazienek.pl.





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY