REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jacek Kotarbiński o marketingowym sensie projektowania sklepów

  • Autor: PropertyDesign.pl / Ryneklazienek.pl
  • 14 lis 2016 12:00
Jacek Kotarbiński o marketingowym sensie projektowania sklepów
Jacek Kotarbiński / fot. Wikimedia Commons

- Wiele salonów nie ma w ogóle świadomości tego, że istnieje coś takiego jak projektowanie przestrzeni sklepów – podkreśla Jacek Kotarbiński, wykładowca, bloger, autor bestselleru „Sztuka Rynkologii”, ekspert od marketingu.

REKLAMA

Jacek Kotarbiński, znany blogger i ekspert od marketingu (także tego w nowych mediach) był gościem specjalnym konferencji pod patronatem portalu RynekLazienek.pl. W trakcie spotkania z przedstawicielami działów marketingu firm z branży łazienkowej opowiadał o znaczeniu aranżacji przestrzeni sklepowej dla wyników i budowania marki salonu łazienek. Jak podkreśla ekspert: wiele firm handlowych do dziś nie wie, że przestrzeń sklepową trzeba zaprojektować, by spełniała swoją rolę marketingową i sprzedażową. Samo pokazanie towaru nie wystarcza, by zachęcić klienta do kupna - nawet w przypadku branż stricte technicznych. 

Sporo uwagi Jacek Kotarbiński poświęcił kwestiom ekspozycji w salonach łazienkowych, wskazując błędy i zaniedbania popełniane w tym zakresie. Wiele salonów wyposażenia wnętrz zapomina, że jakość ekspozycji podkreśla jakość pokazywanych produktów. Niedziałające multimedialne ekspozytory, brak optymalnie zaprojektowanej przestrzeni sklepowej, fuszerki remontowe - to rzeczy, które nie mogą się zdarzać w miejscu gdzie estetyka gra pierwsze skrzypce.

Ekspert podkreślał, że punkty sprzedaży często nie dbają o swój wizerunek – także jeśli idzie o wygląd samego lokalu, jego otoczenia - nie brakuje obiektów, które mienią się "salonami łazienek", ale ani fasada budynku, ani też otoczenie (zaniedbany podjazd, bramy oblepione bannerami reklamowymi) nie budują profesjonalnego wizerunku danego punktu handlowego. To są obszary, w których wiele firm musi zwrócić się po pomoc do ekspertów od projektowania.

Ważna jest tu też współpraca z dostawcami i producentami, których produkty znajdują się w danych sklepach. To te podmioty mogą egzekwować podniesienie standardów i jakości ekspozycji. Zdaniem Kotarbińskiego  (dotyczy to zwłaszcza mniejszych salonów) producenci niewystarczająco wspierają salony i hurtownie w zapewnieniu im wysokojakościowych ekspozycji i też nie pilnują, by wystawa w salonach zachowywała standardy odpowiednie dla pokazywania ich marki.

Czytaj więcej na RynekLazienek.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.