REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak wpisać się w trendy i zaaranżować atrakcyjne biuro?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 21 sty 2016 10:06
Jak wpisać się w trendy i zaaranżować atrakcyjne biuro?
Mariola Białachowska, Project Manager z Działu Projektów MDD
Jak wpisać się w trendy i zaaranżować atrakcyjne biuro?
Jak wpisać się w trendy i zaaranżować atrakcyjne biuro?
Jak wpisać się w trendy i zaaranżować atrakcyjne biuro?
Jak wpisać się w trendy i zaaranżować atrakcyjne biuro?
Jak wpisać się w trendy i zaaranżować atrakcyjne biuro?

Niełatwą rzeczą jest wpasować się w aktualny trend, jeszcze trudniej przewidzieć kolejny. Kreowanie trendów jest już prawdziwą sztuką - ocenia Mariola Białachowska, Project Manager z Działu Projektów MDD. Jak projektanci biur radzą sobie z dopasowaniem projektu do trendów?

REKLAMA

W jaki sposób projektanci mogą przewidzieć trendy, a tym samym trafić w gusta odbiorców?

- Przewidywanie trendów jest niełatwym zadaniem. To bardzo złożony i żmudny proces, bo zajmujący nawet kilka lat (specjaliści szacują, że od 5 do 7 lat). Dlatego większość firm sama prowadzi badania w terenie lub korzysta z badań przeprowadzanych przez różnego rodzaju organizacje wśród obecnych i przyszłych pracowników. Głównie są to wywiady, na podstawie których sporządzane są raporty - mówi Mariola Białachowska, Project Manager z Działu Projektów MDD.

Badania prowadzą również analitycy trendów rynkowych (coolhunterzy/trendhunterzy), którzy obserwują określone grupy, zmieniające się zasady społeczne, tempo życia i gusty. Trendhunter szuka i analizuje dziesiątki kampanii, śledzi festiwale, konferencje i targi, łączy fakty, technologie, mody i memy. Czasem sam "wypuszcza" na rynek jakąś ideę i sprawdza reakcje otoczenia obserwując, czy się przyjmie... Chodzi w tym wszystkim oczywiście o perfekcyjne poznanie i zrozumienie konsumenta, jego zwyczajów, pragnień, nieuświadomionych schematów zachowań - w ten sposób analitycy starają się przewidzieć nadchodzące trendy.

Młodzi pracownicy korporacji mają dziś inne, większe wymagania...

Generacje Y i Z wychowały się i wychowują w szumie informacyjnym, niemal przez całe życie towarzyszyły im nowe technologie, a ich główną rozrywką stały się gry komputerowe. Wiemy, że potrzebują silnych bodźców i na pewno te potrzeby będą aktualne w pracy. Z myślą o nich powstają specjalne strategie, takie jak np. grywalizacja, w której chodzi o „wstrzykiwanie frajdy w rzeczy, które powinniśmy zrobić, ale nie sprawiają nam przyjemności”. Również biura projektuje się w taki sposób, aby stały się magnesem dla wspomnianego pokolenia pracowników.

W naszej fabryce stworzyliśmy specjalny dział badań i rozwoju, który zajmuje się m.in. śledzeniem światowych trendów i przewidywaniem, jakie produkty najlepiej trafią w gust odbiorców. Na tej podstawie projektujemy nasze wyroby, które następnie są testowane przez naszych pracowników i partnerów. Zależy nam, żeby na rynek trafiały już sprawdzone produkty.

Wszyscy zachwycają się biurami w stylu Google – jak dobrać odpowiednie meble i czym się kierować w aranżacji kreatywnego biura?

- Biura w stylu Google zawsze skrojone są pod konkretne potrzeby, inspirują i czarują niepowtarzalnym designem. Niewiele jednak firm może sobie pozwolić na tego typu wnętrze, większość podmiotów będzie korzystać ze standardowego umeblowania

Meble biurowe powinny współgrać stylem z filozofią firmy i z charakterem prowadzonej działalności. Muszą odzwierciedlać rzeczywiste potrzeby pracowników i ich styl pracy. Powinny być funkcjonalne i najlepiej ergonomiczne. Na szczęście pracodawcy są naprawdę bardzo świadomi wpływu otoczenia na ludzi i jak bardzo przekłada się to na efekty pracy.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.