REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 30 cze 2016 12:38
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?
fot. Aleksandra Mętlewicz
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?
Jak zaprojektować kreatywne miejsce pracy o charakterze domowym?

Salon Balmy przy ulicy Pańskiej 96 w Warszawie, to nie sklep, lecz miejsce spotkań z architektami, inwestorami, a także klientami indywidualnymi. Wnętrze nie jest tylko showroomem, ale miejscem pracy, które odzwierciedla ideę Activity Based Working. O tym jak wyglądała praca nad projektem opowiada architekt Aleksandra Mętlewicz.

REKLAMA

Jakie były główne założenia projektu?

AM: To stworzenie kreatywnego miejsca pracy o charakterze domowym. Chcieliśmy zmienić klasyczną przestrzeń biurową w miejsce inspirujące nie tylko nas – pracowników, ale także odwiedzających klientów. Dodatkowym wyzwaniem było połączenie dwóch funkcji w jednej przestrzeni: showroomu eksponującego meble Balma, który jest jednocześnie miejscem codziennej pracy.

Można więc powiedzieć, że jesteśmy żywą ekspozycją – o to nam chodziło, żeby klient widział jak pracujemy, jaką przestrzeń możemy stworzyć i jak idealnie wpisują się w to nasze meble. Nawet miejsca, w których nikt nie pracuje na co dzień, są zaaranżowane tak, aby tworzyć spójną całość. 

Czy w takim showroomie, ze względu na asortyment miało być „designersko”?

AM: To bardzo szerokie pojęcie, ale jeśli przez designerskość rozumiemy ergonomię, funkcjonalność oraz estetykę – to owszem zarówno wnętrze jest designerskie, jak i nasze meble.

Jakie nowoczesne trendy zostały wykorzystane w aranżacji?

AM: Najnowszym trendem jest zabieg połączenia biura z domem, dzięki czemu każdy pracownik będzie czuł się swobodnie i dobrze w miejscu w którym spędza 50 proc. swojego życia.

Biuro stworzyliśmy zgodnie z filozofią Activity Based Working, tak aby przestrzeń była elastyczna a każdy jej obszar był miejscem pracy. W związku z tą filozofią showroom sprzyja zarówno pracy grupowej, jak i indywidualnej pracy w skupieniu. Znajdują się tutaj wyraźnie podzielone przestrzenie: publiczne, półpubliczne oraz prywatne.

A nietypowe rozwiązania?

AM: Zdecydowaliśmy się wyeksponować kuchnię i umiejscowić ją w centrum salonu. W standardowych aranżacjach biurowych, kuchnia najczęściej jest ukryta i zajmuje zaledwie kilka metrów, gdy tymczasem w naszych domach jest ona sercem domu. Chcieliśmy żeby i tutaj, w naszym showroomie, kuchnia stanowiła centrum. I to działa. Jest to chyba najbardziej oblegane miejsce w biurze - można swobodnie porozmawiać, napić się kawy, poczytać książki znajdujące się na regale obok a nawet przeprowadzić nieformalne spotkanie.

Kolejnym nietypowym dla biura posunięciem jest jego wykończenie. Zastosowaliśmy śmiałe i nieoczywiste materiały jak drewniany parkiet ułożony w jodełkę francuską czy wykładziny o nietypowych gradientowych wzorach. Postawiliśmy na elektryzujące kolory, które stoją w opozycji do ponurej kolorystyki znanych nam biur. Elektryzująco żółta salka i różowy gabinet naprawdę nadają temu miejscu charakteru!

Co stanowiło dla Pani największe wyzwanie w projekcie?

AM: Największym wyzwaniem był sam układ lokalu - długi i ciemny. Tylko od frontu znajdują się okna, w dalszej części brakuje naturalnego światła. Udało się jednak zaaranżować przestrzeń w taki sposób żeby źródło światła docierało do naszych biurek przy których codziennie pracujemy, a strefa ciemniejsza została zaaranżowana na ekspozycje gabinetów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.