REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jakość przestrzeni handlowej atutem sklepów przyszłości

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 kwi 2017 12:06
Jakość przestrzeni handlowej atutem sklepów przyszłości

- Zarówno lokalizacja sklepu, projekt i styl wnętrza, ale przede wszystkim pracujący w nim sprzedawcy będą stanowić bardzo ważny atut sklepów przyszłości - uważa Sofia Valentin, Business Development Director Daymaker.

REKLAMA

- Zarówno lokalizacja sklepu, projekt i styl wnętrza, ale przede wszystkim pracujący w nim sprzedawcy będą stanowić bardzo ważny atut sklepów przyszłości. Sklepy nudne, nie zachęcające swoim wyglądem nie będą w stanie zapewnić klientom interesujących przeżyć zakupowych co w efekcie sprawi, że zostaną zastąpione przez, spełniające oczekiwania kupujących, sklepy internetowe – uważa Sofia Valentin, Business Development Director Daymaker.

Z raportu Daymakerindex Polska 2017 wynika, że pracownicy sklepów potrafią wykorzystać obecność klienta w sklepie i podjąć się obsługi, zapewniającej kupującemu unikalne doświadczenie zakupowe. Porównując ubiegłoroczne rezultaty Daymakerindex Polska 2016, wynik całkowity jakości obsługi wzrósł z poziomu 71 proc. do 73 proc., a największą poprawę widać w obszarach oferowania dodatkowej sprzedaży oraz pomocy przy decyzji o zakupie.

Najlepszy wynik wśród sieci handlowych biorących udział w badaniu Daymakerindex Polska 2017 osiągnęły perfumerie (94 proc.), a zaraz za nimi sklepy optyczne (87 proc.). Sklepy sportowe i dziecięce osiągnęły najniższy wynik (61 proc.) spośród 19 przebadanych branż. Największą poprawę w stosunku do ubiegłego roku odnotowały sieci Jysk (wzrost o 39 pp) i Rossman (wzrost o 28 pp). Sieci handlowe, które osiągnęły w tym roku najniższy wynik to Camaieu (29 proc.) i ToysRus (29 proc.). Tegorocznym zwycięzcą spośród wszystkich branż sieci handlu detalicznego w Polsce biorących udział w badaniu została sieć Douglas, która cieszyła się najlepszym wynikiem również w 2015 roku, ale w roku ubiegłym straciła ten tytuł w stosunku do Wólczanki.

Obsługa klienta w polskich sieciach handlu detalicznego jest najlepsza w Europie. Zgodnie z Daymakerindex International 2017 wynikiem 72 proc. jesteśmy znacząco powyżej średniej europejskiej - 60 proc.

- Nie jestem zaskoczona rezultatami naszych badań. Od paru lat obserwujemy sukcesywny wzrost jakości obsługi w polskiej branży handlu detalicznego. Jest to możliwe dzięki obecności na polskim rynku sieci międzynarodowych, nowych centrów handlowych i galerii w dobrze zaprojektowanej przestrzeni użytkowej. W tym momencie możemy śmiało powiedzieć, że na tle Europie wypadamy coraz lepiej. Stały wzrost poziomu obsługi klienta jest pozytywnym trendem, należy pracować nad utrzymaniem tendencji wzrostowej i jednocześnie pamiętać, że nic nie zastąpi uśmiechu i życzliwości pracownika w stosunku od każdego klienta. – podsumowuje Valentin. 

Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.