REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo

×

Szukaj w serwisie

Jakość przestrzeni handlowej atutem sklepów przyszłości

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 kwi 2017 12:06
Jakość przestrzeni handlowej atutem sklepów przyszłości

- Zarówno lokalizacja sklepu, projekt i styl wnętrza, ale przede wszystkim pracujący w nim sprzedawcy będą stanowić bardzo ważny atut sklepów przyszłości - uważa Sofia Valentin, Business Development Director Daymaker.

REKLAMA

- Zarówno lokalizacja sklepu, projekt i styl wnętrza, ale przede wszystkim pracujący w nim sprzedawcy będą stanowić bardzo ważny atut sklepów przyszłości. Sklepy nudne, nie zachęcające swoim wyglądem nie będą w stanie zapewnić klientom interesujących przeżyć zakupowych co w efekcie sprawi, że zostaną zastąpione przez, spełniające oczekiwania kupujących, sklepy internetowe – uważa Sofia Valentin, Business Development Director Daymaker.

Z raportu Daymakerindex Polska 2017 wynika, że pracownicy sklepów potrafią wykorzystać obecność klienta w sklepie i podjąć się obsługi, zapewniającej kupującemu unikalne doświadczenie zakupowe. Porównując ubiegłoroczne rezultaty Daymakerindex Polska 2016, wynik całkowity jakości obsługi wzrósł z poziomu 71 proc. do 73 proc., a największą poprawę widać w obszarach oferowania dodatkowej sprzedaży oraz pomocy przy decyzji o zakupie.

Najlepszy wynik wśród sieci handlowych biorących udział w badaniu Daymakerindex Polska 2017 osiągnęły perfumerie (94 proc.), a zaraz za nimi sklepy optyczne (87 proc.). Sklepy sportowe i dziecięce osiągnęły najniższy wynik (61 proc.) spośród 19 przebadanych branż. Największą poprawę w stosunku do ubiegłego roku odnotowały sieci Jysk (wzrost o 39 pp) i Rossman (wzrost o 28 pp). Sieci handlowe, które osiągnęły w tym roku najniższy wynik to Camaieu (29 proc.) i ToysRus (29 proc.). Tegorocznym zwycięzcą spośród wszystkich branż sieci handlu detalicznego w Polsce biorących udział w badaniu została sieć Douglas, która cieszyła się najlepszym wynikiem również w 2015 roku, ale w roku ubiegłym straciła ten tytuł w stosunku do Wólczanki.

Obsługa klienta w polskich sieciach handlu detalicznego jest najlepsza w Europie. Zgodnie z Daymakerindex International 2017 wynikiem 72 proc. jesteśmy znacząco powyżej średniej europejskiej - 60 proc.

- Nie jestem zaskoczona rezultatami naszych badań. Od paru lat obserwujemy sukcesywny wzrost jakości obsługi w polskiej branży handlu detalicznego. Jest to możliwe dzięki obecności na polskim rynku sieci międzynarodowych, nowych centrów handlowych i galerii w dobrze zaprojektowanej przestrzeni użytkowej. W tym momencie możemy śmiało powiedzieć, że na tle Europie wypadamy coraz lepiej. Stały wzrost poziomu obsługi klienta jest pozytywnym trendem, należy pracować nad utrzymaniem tendencji wzrostowej i jednocześnie pamiętać, że nic nie zastąpi uśmiechu i życzliwości pracownika w stosunku od każdego klienta. – podsumowuje Valentin. 





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY