REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 sie 2018 13:01
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci, Krzysztof Jachowicz, Jakub Wiśniewski, Łukasz Michalski, fot. mat. pras.
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów
JMW Architekci - specjaliści od projektowania showroomów

- Showroomy stały się dla nas wyjątkowo ciekawym zagadnieniem projektowym. Dały nam nowe spojrzenie na sam proces projektowania, odmienny od wnętrz biurowych czy prywatnych. Istotna jest tu nie tylko funkcja i estetyka, ale prezentowany materiał czy produkt. W pewnym sensie to on staje się tutaj zarówno twórcą, jak i tworzywem - mówią JMW Architekci, autorzy showroomów takich marek, jak np. Interstone, Kronospan czy Laminam. W specjalnym wywiadzie dla PropertyDesign.pl architekci opowiedzieli o trudnej sztuce projektowania tego typu przestrzeni.

REKLAMA

Państwa pracownia specjalizuje się w projektowaniu wnętrz o charakterze publicznym, ale zauważyłam, że szczególnie dobrze czują się Panowie w tworzeniu koncepcji showroomów i o nich chciałam dzisiaj porozmawiać. Jak zaczęła się Panów przygoda z projektowaniem tego typu wnętrz?

Jakub: Nasza przygoda zaczęła się od showroomu włoskich spieków kwarcowych Laminam. Jeden z naszych klientów, znając nasze portfolio i poczucie estetyki, zaprosił nas do współpracy proponując kolejne zlecenie. Tym razem miał być to showroom, czyli coś zupełnie dla nas wówczas nowego. Postanowiliśmy przyjąć wyzwanie.

Krzysztof: Showroomy stały się dla nas wyjątkowo ciekawym zagadnieniem projektowym. Dały nam nowe spojrzenie na sam proces projektowania, odmienny od wnętrz biurowych czy prywatnych. Istotna jest tu nie tylko funkcja i estetyka, ale prezentowany materiał czy produkt. W pewnym sensie to on staje się tutaj zarówno twórcą, jak i tworzywem.

Jakub: Ze spiekami kwarcowymi Laminam pracowaliśmy już wcześniej. Doskonale znaliśmy ten materiał, widzieliśmy jak powstaje i myślę, że to właśnie wiedza na temat produktu przyciągnęła do nas pierwszego klienta.

Czy projektowanie tego typu przestrzeni wymaga od architektów wyjątkowych umiejętności, specjalistycznej wiedzy? Na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę?

Łukasz: Przede wszystkim, istotne jest poznanie samego materiału i możliwość zobaczenia z bliska jak wygląda proces jego tworzenia. Nie można też zapomnieć o oczekiwaniach zleceniodawcy, któremu zależy zarówno na pokazaniu produktu, jak i jego sprzedaży. Dlatego projektując taką przestrzeń trzeba umieć go odpowiednio wyeksponować, a jednocześnie zaskoczyć odbiorcę.

Krzysztof: Jak słusznie Łukasz wspomniał przy okazji otwarcia showroomu Kronospanu w budynku Cosmpolitan, czyli jednym z naszych kolejnych projektów, klient często ma problem z wizualizacją danego produktu w projekcie, w większej skali, gdyż rozmiar standardowych próbników, na których przeważnie pracuje, jest niewielki. Natomiast showroom pobudza tę wyobraźnię pozwalając tym samym na prezentację materiałów w odpowiednich formatach, tak by architekt mógł się dowolnie bawić próbkami i dostosowywać je do swojego projektu. Dlatego bardzo dużo czasu poświęcamy scenariuszowi późniejszej pracy w takim showroomie, analizując własne doświadczenie i wyciągając wnioski z rozmów z klientami. Zawsze też staramy się iść do przodu i poszukiwać nowych rozwiązań, by taka przestrzeń nie była tylko galerią czy muzeum, w którym eksponaty wiszą na ścianie, a miejscem żywej pracy na materiale.

Podczas projektowania „domu” dla konkretnej marki niezwykle ważne wydaje się poznanie jej produktów, klientów, charakteru, tak żeby showroom był idealnie skrojony na miarę jej potrzeb. Jak wygląda w praktyce taki proces?



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.