REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Józek Madej, prelegent 4DD: Producenci i designerzy – szału nie ma?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 05 lut 2018 13:46
Józek Madej, prelegent 4DD: Producenci i designerzy – szału nie ma?
Józek Madej z musk kolektyw, fot. PTWP
Józek Madej, prelegent 4DD: Producenci i designerzy – szału nie ma?
Józek Madej, prelegent 4DD: Producenci i designerzy – szału nie ma?
Józek Madej, prelegent 4DD: Producenci i designerzy – szału nie ma?
Józek Madej, prelegent 4DD: Producenci i designerzy – szału nie ma?
Józek Madej, prelegent 4DD: Producenci i designerzy – szału nie ma?
Józek Madej, prelegent 4DD: Producenci i designerzy – szału nie ma?
Józek Madej, prelegent 4DD: Producenci i designerzy – szału nie ma?

Rynek zmienia się bardzo szybko i producenci zauważają, że jest coraz większe zapotrzebowanie na zaprojektowane usługi czy produkty. Jednak jest zdecydowanie za wcześnie, by mówić o rewolucji – zauważa Józek Madej z musk kolektyw, który będzie prelegentem wydarzenia 4 Design Days i sesji dyskusyjnej „Autonomia i niezależność twórcy, a może ścisła symbioza z producentem”.

REKLAMA

Jak układa się obecnie współpraca na linii projektant-producent?

 Z naszej perspektywy wygląda to bardzo dobrze. Myślę, że na to pytanie powinni odpowiedzieć także producenci. Nie ma co ukrywać, że ich opinia jest tutaj tak samo ważna. W końcu w tej sytuacji to my (projektanci) świadczymy usługi, a nie odwrotnie. Mam nadzieję, że zbliżające się 4 Design Days będą dobrą okazją do wysłuchania głosu obu stron!

Czy polscy producenci mają świadomość, że warto współpracować z designerami?

Mówiąc kolokwialnie: szału nie ma. Można zaobserwować takie przełamanie pierwszych lodów. Rynek zmienia się bardzo szybko i producenci zauważają, że jest coraz większe zapotrzebowanie na zaprojektowane usługi czy produkty. Jednak jest zdecydowanie za wcześnie, by mówić o rewolucji. Żałuję, że nikt do tej pory nie przeprowadził rzetelnych badań, które pokazują jak zmieniają się przychody (i koszty) producentów w efekcie współpracy z projektantami. Jestem pewien, że takie analizy przekonałyby tych, którzy ciągle zastanawiają się nad podjęciem takiej współpracy.

Jaka forma współpracy projektanta z producentem jest najbardziej efektywna dla obu stron, a przede wszystkim – czy dobrym rozwiązaniem jest zatrudnienie projektanta w firmie na stałe?

To decyzja czysto biznesowa. Nie ma tutaj ani reguły, ani lepszej opcji. Decydująca jest także branża, w której poruszają się producenci. W mojej opinii najlepiej jest zacząć tak, jak w każdej nowej dziedzinie: na spokojnie. Tak wyglądało to również w naszym przypadku kolektywu musk. Większość naszych klientów przychodziła z pojedynczym zapytaniem, a z czasem współpraca poszerzała się o nowe tematy.

Co daje lepsze efekty: autonomia i niezależność twórcy, a może ścisła „symbioza” z producentem?

Najważniejsze są zasady procesu projektowego, które muszą być jasno określone na samym początku. Bez tego żadna współpraca się nie uda. Nie ma co ukrywać, że projektanci też muszą się jeszcze wiele w tej dziedzinie nauczyć. Projektowanie to usługa jak każda inna i komunikacja oraz jasne zasady współpracy są niezbędne do tego, aby sukces odniosły obie strony.

Więcej o: 4 Design Days!

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.