REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kaczmarek Studio - to ich wybierają takie sieci hotelowe jak Marriott i Accor

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 23 mar 2016 12:13
Kaczmarek Studio - to ich wybierają takie sieci hotelowe jak Marriott i Accor
Iwona Kaczmarek i Mirosław Kaczmarek z Kaczmarek Studio
Kaczmarek Studio - to ich wybierają takie sieci hotelowe jak Marriott i Accor
Kaczmarek Studio - to ich wybierają takie sieci hotelowe jak Marriott i Accor
Kaczmarek Studio - to ich wybierają takie sieci hotelowe jak Marriott i Accor
Kaczmarek Studio - to ich wybierają takie sieci hotelowe jak Marriott i Accor
Kaczmarek Studio - to ich wybierają takie sieci hotelowe jak Marriott i Accor
Kaczmarek Studio - to ich wybierają takie sieci hotelowe jak Marriott i Accor
Kaczmarek Studio - to ich wybierają takie sieci hotelowe jak Marriott i Accor
Kaczmarek Studio - to ich wybierają takie sieci hotelowe jak Marriott i Accor
Kaczmarek Studio - to ich wybierają takie sieci hotelowe jak Marriott i Accor

Odmienili wnętrze hotelu Sofitel Warsaw Victoria, Panorama Sky Bar w warszawskim hotelu Marriott, a teraz projektują hotel Mercure w Krakowie. Architekci Iwona Kaczmarek i Mirosław Kaczmarek opowiadają o współpracy z takimi gigantami jak Accor i Marriott.

REKLAMA

Jak się projektuje dla największych?

Współpraca z Marriottem czy siecią Accor była dla nas wyjątkowym wyróżnieniem, a zarazem trudnym i ciekawym wyzwaniem.

Projekt wnętrza Panorama Sky Bar w warszawskim hotelu to nasza pierwsza współpraca z Marriottem, a dla nich pierwsza z polską pracownią. Marriott poszukiwał biura, które ma doświadczenie w hotelarstwie. Nie ogłosił konkursu na projekt wśród pracowni architektonicznych, tylko postanowili sami się do nas odezwać. Nasze portfolio zostało bardzo dokładnie sprawdzone. Po drodze odbyliśmy szereg rozmów i spotkań z Design Managerką od Marriotta. Cały czas trwała weryfikacja, a przy okazji budowaliśmy obopólne zaufanie.

W przypadku Sofitela (red. marka korporacji Accor) współpracowaliśmy z Design Managerem ze strony Grupy Hotelowej. Tu weryfikacja była jeszcze trudniejsza. Bardzo długo trwały uzgodnienia i proces akceptacji. Musieliśmy odbyć wiele konsultacji we Frankfurcie, a koncepcja była prezentowana w Londynie na gremium. Etap decyzyjny trwał dużo dłużej niż sama realizacja projektu… mieliśmy bardzo mało czasu.

Wspomnieli Państwo, że doświadczenie było trudne, a zarazem ciekawe. Dlaczego?

Konfrontacja z tym, jak projektuje się na świecie, to trudne doświadczenie dla polskiej pracowni. Jednak nie można mieć kompleksów. Projektujemy najlepiej, jak umiemy. Trzeba mieć inwencję, znać najnowsze trendy, nowinki ze świata designu, czy mieć spore obycie w najnowszych materiałach.

Wymagania, które stawiają duże sieci hotelowe są ogromne, zaś budżet... nieporównywalnie niższy.

Tego typu doświadczenie przydałoby się polskim inwestorom. Dużą wagę przywiązywano do projektu koncepcyjnego. Nawet najmniejszy element podlegał akceptacji. Już na etapie wizualizacji - każdy materiał był wybrany. Dla nas była to naprawdę dobra współpraca.

Jak się układała współpraca z wykonawcami?

Polscy wykonawcy są wspaniali! Nasza współpraca z wykonawcami, mimo niewysokiego budżetu, dała bardzo dobry efekt. W projekcie pojawiły się takie materiały jak piękne, francuskie tapety Elitis na ścianach, czy doskonałe, strukturalne francuskie forniry od Marotte (red.: dystrybutorem Marotte w Polsce jest firma Marro). Wykładzina została zrobiona według naszego projektu na specjalne zamówienie przez firmę Agnella - przeniesiono na nią fotografię nocnej Warszawy z lotu ptaka.

Czy w projekcie nowego wnętrza Sky Bar Panorama znalazło się miejsce dla polskiego designu?

Część mebli dostarczył Paged, a także polsko-skandynawski Sits. Niektóre fotele powstały według naszych projektów i zostały wykonane przez polskie firmy. Cieszymy się, że nie było żadnych nacisków ze strony Marriotta, aby byli to zagraniczni dostawcy.

Jakie nowe wyzwania czekają pracownię?

Każdy projekt jest inny, nowy i twórczy. Jesteśmy gotowi na kolejne wyzwania i różne projekty. Najważniejsze, aby inwestor był otwarty na pomysły. Obecnie projektujemy dla hotelu Mercure w Krakowie. To ma być flagowy obiekt tej marki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY