REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Katarzyna Jaros-Puzio: IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 23 sie 2017 09:38
Katarzyna Jaros-Puzio: IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy
Katarzyna Jaros-Puzio, dekorator wnętrz i projektant IKEA fot. mat. IKEA
Katarzyna Jaros-Puzio: IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy
Katarzyna Jaros-Puzio: IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy
Katarzyna Jaros-Puzio: IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy
Katarzyna Jaros-Puzio: IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy
Katarzyna Jaros-Puzio: IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy
Katarzyna Jaros-Puzio: IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy
Katarzyna Jaros-Puzio: IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy
Katarzyna Jaros-Puzio: IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy
Katarzyna Jaros-Puzio: IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy
Katarzyna Jaros-Puzio: IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy
Katarzyna Jaros-Puzio: IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy

O tym, że złoto odkrywane jest na nowo i że skandynawski design to nie tylko biel i drewno rozmawiamy z Katarzyną Jaros-Puzio, dekoratorką wnętrz i projektantką IKEA przy okazji wydania przez szwedzkiego giganta nowego katalogu IKEA 2018.

REKLAMA

- Złoto  jest na czasie i zostało na nowo odkryte. Bywa trudne, ale też piękne i wdzięczne. Właściwie pasuje do wszystkiego, ale należy zachować pewne proporcje. W IKEA pojawia się głównie w dodatkach. Dobrze prezentuje się w dodatkach typu sztućce np. cała zastawa jest ciemna lub  wyjątkowo jasna i do tego dodamy przepiękne złote sztućce, to wtedy cała zastawa zyskuje na znaczeniu - zauważa Katarzyna Jaros-Puzio.

Projektantka zwraca uwagę, że należy umiejętnie łączyć złoto. - Ma różne odcienie, bywa np. bardziej żółte lub w kolorze miedzi. Dzięki temu mamy możliwość bawienia się kolorem. Zaletą złota jest też to, że bardzo pięknie odbija światło. Dlatego tam, gdzie jest ciemno i z jakiegoś powodu nie możemy zastosować oświetlania możemy postawić na złoto i dzięki temu przykuwa uwagę i w naturalny sposób pojawia się światło - podkreśla.

Mocne barwy… ale też pastele

- IKEA nie boi się stawiać na mocne barwy: ciemna zieleń, zdecydowany żółty w  nietuzinkowym połączeniu z różem. Jednak nie odchodzimy od skandynawskiego designu i od skandynawskiego sposobu myślenia o wnętrzach. Nadal ma być przede wszystkim funkcjonalne, dobrze, wygodnie i komfortowo - twierdzi. I właśnie głębokie kolory w połączeniu z pastelami przewijają się w produktach z nowego katologu IKEA 2018.

Skandynawski design to nie tylko biel i drewno. Jak wspomina projektantka to mit. - W skandynawskich domach zawsze pojawił się jakiś mocny akcent kolorystyczny, a to w postaci mocnej czerwieni, mocnego grantu, czy czerni – który jest też pięknym kolorem. W tym roku rządzą pastele, które nadają wnętrzu ciepła domowego, szczególnie w tych pomieszczeniach, które są ciemne. Kiedy możemy pobawić się delikatnym kolorem, podbić światłem bijącym z samych barw, to dzięki temu wprowadzamy do wnętrza nową jakość - opowiada.

Czym zaskoczy jeszcze IKEA?

Na jesieni IKEA wprowadzi kolekcję, która powstała we współpracy z duńską marką HAY. Głównym celem kolekcji było stworzenie przestrzeni do bycia razem. – Kolekcja to typowy skandynawski design, ale  widać w niej ewidentnie wpływ duński – nadmienia. W kolekcji z marką HAY pojawi się aż 35 nowych produktów, które łączą stonowaną kolorystykę, lineralne wzornictwo i wyjątkowe materiały.

Zaskakuje też współpraca IKEA z brytyjskim projektantem Tomem Dixonem. -  Efektem jest nowe podejście mebli do siedzenia. Jego sofa będzie dostępna już w przyszłym roku – dodaje.

W tym roku, w IKEA pojawiło się  naprawdę wiele nowości.  – Wiele jest produktów z których możemy być dumni, bo wykorzystują materiały pochodzące z recyklingu. Ważny jest dla nas zrównoważony rozwój, o tym też chcemy opowiedzieć naszym klientom - podkreśla.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.