
Jak urządzić biuro, aby wspierało pracowników w wykonywaniu rozmaitych zadań, a przede wszystkim wyzwalało kreatywność? - Wartościowe pomysły rzadko przychodzą nam do głowy, kiedy siedzimy za biurkiem - uważa Karolina Manikowska, dyrektor Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy, Grupa Nowy Styl.
- Klienci są coraz bardziej świadomi tego, że otoczenie, w jakim się pracuje, ma ogromny wpływ na efekty biznesowe przedsiębiorstwa - zauważa Karolina Manikowska, dyrektor Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy, Grupa Nowy Styl.
Jak zauważa ekspert, jedną z najbardziej poszukiwanych kompetencji jest obecnie innowacyjność, a nowatorskie pomysły często powstają, kiedy pracuje się w grupie, a nawet w trakcie spotkań nieformalnych. - Podczas warsztatów, jakie prowadzimy w różnych firmach, to właśnie strefie komunikacji poświęcamy najwięcej uwagi. Aż 9 ze zdefiniowanych przez nas 15 stref dotyczy obszaru komunikacji – różnego rodzaju kreatywne pokoje, strefy małych spotkań czy sale do burz mózgów można zaprojektować z wykorzystaniem pobudzających kolorów i nietypowych mebli. Wartościowe pomysły rzadko przychodzą nam do głowy, kiedy siedzimy za biurkiem –nadmienia.
– Zresztą metody, jakimi określamy, jaka przestrzeń będzie odpowiednia dla danego klienta, też są często kreatywne - nadmienia. I tak jak wspomina Manikowska, Grupa Nowy Styl ma doświadczenie w organizowaniu np. warsztatów Design Thinking, podczas których powstają makiety przestrzeni przyjaznej pracownikom. - Bardzo pomocne są też wywiady z kadrą menedżerską, ponieważ pomagają nam zidentyfikować zadania zatrudnionych, a to właśnie do nich dobieramy konkretne typy przestrzeni – dodaje.
Właściciel, Architekt, Naukowiec Zalewski Architecture Group
Architekt Autorska Pracownia Jacek Krenz
Założyciel Jednacz Architekci
Generalny projektant Perbo-Projekt
współzałożyciel i wspólnik JEMS Architekci
współzałożyciel i wspólnik JEMS Architekci