REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 23 sty 2017 11:03
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość
Kit Neale, fot. materiały prasowe
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość
Kit Neale: Chcemy w ponurym świecie dawać piękno i radość

Energiczna, chaotyczna i młoda - taka w skrócie jest nowa kolekcja Spridd od IKEA. - To było przyjemne doświadczenie i mam nadzieję, że równie przyjemne będzie używanie tej kolekcji - mówi brytyjski projektant mody Kit Neale o współpracy z IKEA i swoich nietuzinkowych torbach, namiotach i pudełkach z nadrukami (oraz wielu innych rzeczach) idealnych dla nowoczesnych nomadów.

REKLAMA

Podejmując współpracę z IKEA, Kit Neale, wschodząca marka na londyńskiej scenie mody, odważnie zanurzył się w coś zupełnie nowego. Jednak pomysł ten nie był aż tak nierealny. Prawdę mówiąc, Kit i jego partner oraz współwłaściciel marki Kita Neale’a, Caspar Hodgson, zdążyli przedyskutować możliwość przyszłej współpracy z IKEA, gdy firma się z nimi skontaktowała. Właśnie ten cudowny zbieg okoliczności doprowadził do powstania kolekcji Spridd.

Namioty, torby, pudełka, dywany, kubki i pufy, a także pozostałe tętniące życiem produkty, które koniecznie musisz mieć, oparte są na czterech różnych projektach zainspirowanych czterema luźno zinterpretowanymi stylami muzycznymi. Jest eklektyczna, chaotyczna i nomadzka – idealna dla tych, którzy są w ciągłym ruchu.

- Spridd ma bardzo wakacyjny charakter, z namiotami, workami marynarskimi czy termosami. Oprócz tego zawiera pudła do przeprowadzki na studia albo gdzieś indziej. Wystarczy je złapać i wrzucić do samochodu, autobusu, pociągu czy samolotu. To kolekcja, która jest w ciągłym ruchu - mówi Neale.

- Kolekcja została zainspirowana kulturą młodzieżową i tym, co oznacza bycie młodym. Młodość to dla każdego chaotyczny i być może najważniejszy okres. Decyduje o naszym dalszym życiu - podkreśla projektant. To, co najbardziej podoba się samemu Kitowi w kolekcji to zaskakujące faktury oraz skala przedmiotów i nadruków. - Jest wiele detali, których nie zauważamy, dopóki nie przyjrzymy się im z bliska – jak na przykład gumowe elementy na poduszce czy łuska dużej ryby na poszewce kołdry. Jest wiele rzeczy do odkrycia. Prawdę mówiąc, ta kolekcja wciąż mnie zaskakuje - twierdzi Neale.

Kit Neale to marka kojarząca się przede wszystkim z nadrukami, ale u jej podstaw leży idea badania różnych kultur, często kultury brytyjskiej oraz tego, jak wpływają one na nasze życie. - Wszystko, co tworzymy, musi mieć jakiś cel, nie może być jedynie produktem. Moda jest bardzo zmienna i kapryśna, ale my staramy się tacy nie być. Staramy się być świadomi. Przy czym cel naszej pracy może być tak prosty jak to, żeby coś było ładne. Chcemy w ponurym świecie dawać piękno, radość i zabawę - podkreśla.

Efekt końcowy to nie jedyna rzecz, która się liczy. Częścią historii są badania i proces kreatywny. - Zazwyczaj proces kreatywny to nasza własna samolubna podróż i najważniejsze w nim jest to, co chcemy powiedzieć jako firma i marka. Teraz musieliśmy również wziąć pod uwagę wartości IKEA. To była bardzo przyjemna podróż i mamy nadzieję, że równie przyjemne będzie korzystanie z tej kolekcji - mówi projektant.

Element dobrej zabawy jest kluczowy we wszystkim, co robi Kit Neale. - Chcemy wywoływać uśmiechy na ludzkich twarzach - podkreśla. Oczywiście są różnice pomiędzy pracą nad modą i meblami. Kit wspomina w szczególności o jednej. - We wnętrzach bardzo liczy się funkcjonalność - w modzie funkcja to produkt uboczny. Powtarzaliśmy więc IKEA, że jeśli my damy energię i podejście, wy musicie zająć się resztą - konkluduje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY