REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Klucz do sukcesu projektu? To zawsze jest rozmowa!

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 sie 2019 09:12
Klucz do sukcesu projektu? To zawsze jest rozmowa!
OBC GDANSK Nordeo fot. Szymon Polański
Klucz do sukcesu projektu? To zawsze jest rozmowa!
Klucz do sukcesu projektu? To zawsze jest rozmowa!
Klucz do sukcesu projektu? To zawsze jest rozmowa!
Klucz do sukcesu projektu? To zawsze jest rozmowa!
Klucz do sukcesu projektu? To zawsze jest rozmowa!

Przejażdżka rowerem obok młyna, a może open space, w którym znajdzie się miejsce na "cichą" pracę? Wybór wbrew pozorom nie jest prosty. O tym, jak spełniać oczekiwania dopasowując rozwiązania na miarę potrzeb klientów w zgodzie z wartościami firmy i w myśl obowiązujących trendów opowiada Anna Branicka, architekt z pracowni projektowej Design Anatomy w Olivia Business Centre.

REKLAMA

Jak nadążyć za trendami w aranżacjach?

Idąc z duchem czasu i śledząc publikacje w mediach, wydarzenia, podczas których można poznać tendencje, trendy wzornicze i stylistyczne. Staramy się na bieżąco uczestniczyć w targach wnętrzarskich i budowlanych, zarówno w Polsce jak i za granicą przekonując się osobiście , jakie propozycje przygotowano w zakresie szeroko pojętego designu, budownictwa jak i małych form.

Perspektywa projektanta versus klient - czy trudno jest spełnić oczekiwania dotyczące powierzchni biurowych?

To zawsze jest wyzwanie. Pod nasze skrzydła trafiają zarówno klienci bardzo świadomi – z określonymi wymaganiami funkcjonalnymi i brand bookiem, jak i oczekujący kompletu rozwiązań. Paradoksalnie, ta pierwsza grupa bywa najtrudniejsza, nie pozostawiając architektowi wiele przestrzeni na spersonalizowanie lokalnego biura. Zawsze próbujemy poznać klienta, wypracować efektywną indywidualną ścieżkę działania. Najważniejsza jest gotowość do współpracy, rozmowa dotycząca oczekiwań, modelu funkcjonowania i wartości ważnych dla firmy.

Ile zajmuje pierwsza faza projektowania?

Procesy projektowe wraz z realizacją trwają u nas na ogół 6 miesięcy. Faza, w której pracujemy nad pierwszą koncepcją biura i układem funkcjonalnym zajmuje od 1 do 3 tygodni, zależnie od wielkości lokalu.

Jak bardzo różnią się oczekiwania krajowych firm od globalnych marek rezydujących w Olivia Business Centre?

Nie dzieliłabym oczekiwań w ten sposób. Moim zdaniem różnice wynikają z czasu funkcjonowania firmy na rynku, jej doświadczeń, świadomości. Dobrze zbudowana marka oznacza jasne wymagania. Najemcy zagraniczni otwierający kolejne oddziały w Olivii maja najczęściej wypracowane oczekiwania, co do standardu powierzchni biurowych. Naszym zadaniem jest dopilnować realizacji ich wymogów, ponieważ w każdej lokalizacji musi być ona zgodna z założeniami. Polem manewru w takim przypadku jest układ funkcjonalny i działania aranżacyjne w strefach nieformalnych. Firmy będące w fazie rozwoju, zmian czy poszukiwań, są bardziej elastyczne. Oczekują od architekta wsparcia, pomysłu na wizerunek biura, pozwalają na większa kreatywność.

Jest na to sztandarowy przykład?

Tak! Chodzi o firmę Nordea. Bardzo dynamicznie rozwijająca się na przestrzeni ostatnich kilku lat. Dla jednego z oddziałów zaprojektowaliśmy i zrealizowaliśmy w OBC już pięć pięter. Obecnie projektujemy kolejne trzy. Wspólnie wypracowaliśmy układ funkcjonalny, powtarzalny na każdej kondygnacji, który zapewnia pracownikom jednakowy komfort pracy. Nie oznacza to, że biura są nudne. Piętra zaprojektowane są w odmiennej stylistyce, definiowaliśmy je hasłami: tramwaj wodny, góry, wodospad, stocznia. Współpraca z zespołem Nordea, otwartym na nietypowe rozwiązania, jest przyjemnością.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.