REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kobiecy biznes na mapach

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 27 kwi 2017 15:51
Kobiecy biznes na mapach
Stambul fot. mat. maptu.pl
Kobiecy biznes na mapach
Kobiecy biznes na mapach
Kobiecy biznes na mapach
Kobiecy biznes na mapach
Kobiecy biznes na mapach
Kobiecy biznes na mapach
Kobiecy biznes na mapach
Kobiecy biznes na mapach
Kobiecy biznes na mapach
Kobiecy biznes na mapach
Kobiecy biznes na mapach
Kobiecy biznes na mapach

Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania grafik. Ula Jurkowska, właścicielka maptu.pl przeszła drogę od projektowania w kącie sypialni po biznes z klientami na całym świecie w mniej niż rok. Pomysł był prosty - plakaty z mapami. Na jej stronie wczytana jest mapa świata. Można na niej wyszukać dowolne miejsce na Ziemi i zamówić plakat z wielką metropolią, jak Tokio czy Nowy Jork albo małym miasteczkiem w Polsce.

REKLAMA

Jak to się zaczęło?

Ula Jurkowska: Pomysł na biznes pojawił się przypadkiem. Pierwszy plakat, jeszcze w 2015 r. powstał dla zabawy, w prezencie dla koleżanki. Drugi dla mamy. Potem dla kilku przyjaciół. Akurat miałam przerwę w pracy i zamiast wysyłać CV skupiłam całą uwagę na rozkręceniu własnej firmy. Gdy brakowało gotówki na promocję, podejmowałam się różnych prac dorywczych. Rozpoznawalność marki i skok zamówień przyszedł po około sześciu miesiącach działania sklepu online. W pierwszym roku pojawiły się pierwsze publikacje na łamach renomowanych czasopism i bardzo szybko nagroda honorująca dobrze zaprojektowane produkty.

Na czym polega pomysł na działalność?

W dobie smartfonów, na ekranach których najczęściej oglądamy mapy, często zapomina się, że początkowo były one też misternym dziełem sztuki, wykonywanym ręcznie i wieszanym na ścianach jak obrazy. Zatem mapa jako dekoracja wnętrza to nie nowy pomysł. Maptu nawiązuje do tej koncepcji w nowocześniejszym wydaniu. Dziś każdy może cieszyć się pięknie oprawioną mapą. Minimalistyczny projekt plakatów Maptu sprawia, że pasuje do większości nowoczesnych wnętrz.

Model biznesowy opiera się o customizację produktu. Dlaczego taki model?

To odpowiedź na oczekiwania - początkowo znajomych, a później klientów. Zauważyłam, że choć minimalistyczny design przypadł do gustu prawie wszystkim, to jednak każdy chciał inną mapę. Okazało się, że wiele osób szuka niebanalnych, wyjątkowych rozwiązań dla swoich domów. Chcemy, by wnętrze choć trochę odzwierciedlało naszą osobowość. Dekoracyjna mapa to prosty, stosunkowo tani, a jednocześnie bardzo efektowny sposób na personalizację wnętrza - dla każdego. Może oznaczać „stąd pochodzę”, „tu pobraliśmy się”, „tu spędziłem najlepsze lata życia”, „to moje marzenie, żeby tam pojechać”. Za każdym razem mapa mówi coś o nas samych.

Jakie możliwości ma klient, który chciałby zamówić spersonalizowaną mapę?

Dajemy możliwość wyboru mapy dowolnego miejsca na Ziemi, skali, koloru mapy, rozmiaru, orientacji pionowej lub poziomej. Plakat można również podpisać według własnego pomysłu, by podkreślić wyjątkowe znaczenie danej lokalizacji. Często na życzenie klientów dodajemy pinezkę w jakimś ważnym miejscu albo oznaczamy je inaczej, np. sercem.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY