REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 09 wrz 2019 09:00
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
fot. mat. inwestora
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie

Jak obecnie zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na projektowanie stref gastronomicznych w centach handlowych? Jak duże znaczenie ma design w strefach food courtów? W którą stronę może ewoluować projektowanie stref gastronomicznych? O tym rozmawiamy z Wojciech Knawą, członkiem zarządu EPP odpowiedzialnym za zarządzanie nieruchomościami.

REKLAMA

Jak obecnie zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na projektowanie stref gastronomicznych w centach handlowych?

Sytuacja majątkowa Polaków jest coraz lepsza, co przekłada się bezpośrednio na liczbę posiłków spożywanych poza domem, a tym samym na rozwój rynku gastronomicznego w Polsce. Centra handlowe dostrzegają ten trend, dlatego rośnie w nich udział oferty restauracyjnej i rozrywkowej. W galeriach EPP w Polsce stanowi ona około 16 proc. powierzchni, a ta liczba sukcesywnie wzrasta. W naszej nowo otwartej Galerii Młociny, która jest najnowocześniejszym centrum handlowym w Warszawie i wyprzedza trendy, aż 20 proc. powierzchni stanowi przestrzeń gastronomiczna i rozrywkowa.

Wspomina pan, że Galeria Młociny należy do jednych z najnowocześniejszych centrów handlowych. Na co postawiliście w strefie restauracyjnej? Jak chcecie przyciągnąć do niej warszawiaków?

Strefa restauracyjna jest tutaj zupełnie wyjątkowa. Została ona podzielona na strefy funkcjonalne, które charakteryzuje unikalny klimat miejsca. Znajdują się tutaj m.in. przytulne kafejki, food trucki oraz liczne restauracje, serwujące jedzenie również na zewnętrznym zielonym tarasie. Tym, co zaskakuje, poza samą ofertą, jest jej architektura nawiązująca do lokalnych tradycji Bielan – jak industrialna Hala Hutnik, czy przestrzeń na Dechach. Naszym głównym założeniem było uzyskanie unikalnej atmosfery miejsca, która będzie przyciągać okolicznych mieszkańców i sprawi, że będą chcieli oni zostać w niej na dłużej. W czasach, kiedy zakupy można zrobić bez wychodzenia z domu, centra handlowe stają się miejscem, w których można ciekawie spędzić czas, korzystając z oferty rozrywki i gastronomii, a przy okazji zrobić zakupy.

Na ile w takim projekcie jest ważna architektura i design?

W kreowaniu pozytywnych doświadczeń klientów bardzo ważna jest architektura, tworząca indywidualny rys miejsca i jego unikalną atmosferę, która sprawi, że klienci będą chcieli tu wracać. Istotne w uzyskaniu tego efektu są dbałość o detal, klimatyczne oświetlenie, materiały, które zapewnią odpowiednią akustykę i sprawią, że miejsce nabiera właściwego klimatu.

Można zauważyć wyraźny trend rosnącego udziału strefy gastronomicznej w nowych galeriach handlowych. Co natomiast z istniejącymi już od kilku lat galeriami?

Istniejące galerie handlowe również go dostrzegają i stawiają na modernizację i przebudowę, by odpowiadać na potrzeby klienta, którego styl życia bardzo się zmienił na przestrzeni lat. Poszukuje on obecnie przede wszystkim miejsc oferujących doskonałą jakość zarówno jedzenia, jak i przestrzeni. Przykładem udanej modernizacji strefy F&B jest nasz Pasaż Grunwaldzki we Wrocławiu. W centrum postawiliśmy przede wszystkim na lokalność i podkreślenie historii Wrocławia, nawiązując między innymi do dawnego handlu na Placu Grunwaldzkim.

4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.