REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 09 wrz 2019 09:00
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
fot. mat. inwestora
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie
Koncepty gastronomiczne w centrach handlowych muszą zaskakiwać. Ważny jest też design i technologie

Jak obecnie zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na projektowanie stref gastronomicznych w centach handlowych? Jak duże znaczenie ma design w strefach food courtów? W którą stronę może ewoluować projektowanie stref gastronomicznych? O tym rozmawiamy z Wojciech Knawą, członkiem zarządu EPP odpowiedzialnym za zarządzanie nieruchomościami.

REKLAMA

Z jaką pracownią architektoniczną pracowaliście przy tym wrocławskim projekcie? Na co ciekawego postawili architekci?

Pomogła nam lokalna pracownia architektoniczna – MIXD. W nowej Foodstacji powstało siedem stref klimatycznych, każda nieszablonowa. Całość nawiązuje do estetyki lat 90. i pozwala odwiedzającym poczuć klimat tamtych lat. Specjalnie zaprojektowane strefy – Jubilatka, Hit 91, Odra Bar, Biblioteka, czy Kids Play – zaskakują niestandardowym designem. Znalazła się tutaj między innymi żółta nyska, która pełni rozmaite funkcje – od strefy zabaw po kabinę do rozmów. Z kolei zawieszone na ścianach kajaki podkreślają charakter Odra Baru. Innymi niezwykłymi elementami są lustrzany sufit oraz ściana złożona z 27 retro telewizorów. Nie mogło również zabraknąć kultowych automatów do gier z lat 90. To wszystko sprawia, że Foodstacja jest często odwiedzana przez młodych ludzi, oczekujących unikalnego designu, który staje się tłem do popularnych selfie.

A czy istnieje uniwersalny przepis na sukces stref F&B w centrach handlowych?

Nie ma uniwersalnego konceptu F&B, który przyciąga klientów. W EPP stawiamy przede wszystkim na indywidualność i zastosowanie zaskakujących elementów wyposażenia wnętrz. W galeriach, o których wspominałem, czyli Galerii Młociny i Pasażu Grunwaldzkim, koncepty food courtów są zupełnie różne, jednak łączy je nawiązanie do lokalnego charakteru miejsca, inspiracje modnymi obecnie posiłkami street food, niezobowiązująca atmosfera oraz industrialna architektura. W obu tych projektach w przestrzeń restauracyjną wprowadzone zostały stare auta, które mają przypominać miejskie food trucki. W nawiązaniu do historii i cech miejsca pomagają nam lokalne pracownie architektoniczne. Widzimy, że te założenia się sprawdzają i coraz więcej klientów w naszych galeriach odwiedza je właśnie ze względu na wyjątkową strefę F&B.

Jak duże znaczenie ma design w strefach food courtów i jak się zmieniła jego rola na przestrzeni lat?

Współcześnie wygląd stref gastronomicznych w galeriach ma kluczowe znaczenie. Wyjątkowy design strefy restauracyjnej sprawia, że jest ona odwiedzana nie tylko przy okazji zakupów, ale staje się oddzielną, samodzielną destynacją. Ma być przede wszystkim klimatycznie a charakter miejsca, poza detalami i materiałami, kreuje odpowiednie oświetlenie. Dobrze zaprojektowane oświetlenie pełni wiele funkcji – pomaga wyeksponować walory jedzenia, pozwala na wydzielenie stref funkcjonalnych oraz zapewnia przyjazną atmosferę. Klienci odwiedzjący centra handlowe poszukują unikalnych wrażeń i jeśli są one pozytywne, to oznacza, że nasz cel został osiągnięty. Obecnie założeniem powstawania galerii jest tworzenie trzeciego miejsca do życia poza pracą i domem. Galeria ma zatem dostarczać ciekawej rozrywki, gastronomii i zakupów. Stąd coraz większy nacisk w naszych obiektach kładziemy na rozwój nietuzinkowej oferty restauracyjnej. W galeriach starszych generacji bardziej niż wystrój liczyła się oferta, a klienci chcieli przede wszystkim zjeść szybko i tanio. Jednak w Polsce, na przestrzeni ostatnich lat, widoczny jest rosnący trend jedzenia poza domem, a poza samą ofertą coraz bardziej liczy się klimat miejsca, który bez wątpienia tworzy architektura.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.