REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kultowy design, czyli jaki?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 23 kwi 2018 14:22
Kultowy design, czyli jaki?
Michael Seum Vice President Design w Grohe fot. mat. prasowe
Kultowy design, czyli jaki?
Kultowy design, czyli jaki?
Kultowy design, czyli jaki?
Kultowy design, czyli jaki?
Kultowy design, czyli jaki?

Ikoną jest dla mnie coś, co można narysować z pamięci. Coś, co za dziesięć lat będzie tak samo kultowe jak pierwszego dnia - mówi Michael Seum Vice President Design w Grohe, który wraz z zespołem projektowym odnowił ostatnio design ikony elegancji i precyzji, czyli Grohe Atrio.

REKLAMA

Jak kolekcja Atrio wygląda na tle ostatnich trendów w wzornictwie?

W przeszłości, Atrio łączyło w sobie design utożsamiany z dwoma stylami: contemporary oraz cosmopolitan. Wprowadzana właśnie seria Atrio została na dobre zakorzeniona w naszym stylu contemporary, który jest jednym z najbardziej ponadczasowych w portfolio Grohe SPA. Ruch w stronę tej stylistyki był istotny, aby produkt pozostał konkurencyjny i miał znaczenie na rynku. Patrząc na elementy projektu, jest on zbudowany wyłącznie z jednej figury geometrycznej – okręgu, ale z subtelnymi detalami klasycznego designu. Kolekcja wyróżnia się symetrycznymi skrzyżowaniami i precyzyjną dbałością o proporcje oraz skalę. Elegancja kolekcji Atrio daje projektantom wnętrz, architektom i konsumentom większą elastyczność w zakresie kreowania przestrzeni kąpielowych.

Co było głównym pomysłem na zmiany w designie Atrio? Z których szczegółów jesteś najbardziej dumny?

Ideą kryjącą się za nowym Atrio było zapewnienie jej designowi trwałości, ponieważ ma on w sobie coś kultowego. Nie chodzi tu o podejmowanie ryzyka, ale o zwracanie uwagi na szczegóły i obsesję na punkcie proporcji.

Moim zdaniem przekrojektowywanie nie różni się zbytnio od projektowania od podstaw. Kiedy zaczynaliśmy pracę, naszym głównym założeniem było stworzenie kultowego produktu. Ikoną jest dla mnie coś, co można narysować z pamięci. Coś, co za dziesięć lat będzie tak samo kultowe jak pierwszego dnia. Składamy w tym projekcie oczywiście hołd poprzedniej generacji Atrio, ale zmierzamy w nowym kierunku. Atrio ma teraz charakter stylu contemporary, ale myślę, że z odpowiednim kolorem oraz powłoką może pasować także do wzornictwa cosmopolitan oraz classic. Daje to wolność konsumentom, architektom i projektantom wnętrz w wykorzystaniu tej kolekcji do wielu projektów.

Jakie są wyzwania związane z projektowaniem nowej baterii w heterogenicznych segmentach stylu?

Wyzwanie polegało na znalezieniu równowagi między szacunkiem dla poprzedniej linii Atrio a stworzeniem czegoś wyjątkowego i nowego, przy jednoczesnym osiągnięciu ponadczasowości designu. Naszym celem było również wyróżnienie się w wysoce konkurencyjnym środowisku. To, co udało nam się osiągnąć, wpisuje się w stylistykę Grohe i idealnie wyraża DNA (elementy charakterystyczne) designu marki. Przejawia się to w każdym aspekcie. Okrąg jako najczystsza z form jest podstawą dla baterii jako całości, ale także kształt pastylki oraz kąt pochylenia w zakresie 7 stopni są charakterystyczne dla designu Grohe – kształt wylewki został wyrysowany z czystego rombu, zaś kąt jej pochylenia rzeczywiście odpowiada siedmiu stopniom. Zbadaliśmy wiele różnych możliwości projektowych i ostatecznie wybraliśmy minimalistyczny design. Atrio jest zatem w pewnym sensie uproszczeniem poprzedniej linii. Znalezienie odpowiedniej proporcji i dbałości o szczegóły sprawia, że seria ta staje się ikoniczna i ponadczasowa. Myślę, że stworzyliśmy prawdziwą ikonę elegancji i precyzji. Jestem dumny z pracy, którą wykonał cały zespół projektowy Grohe.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.