REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Łukasz Koziana, Iliard: Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 08 maj 2019 13:00
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem
fot. mat. pras.
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem
Łukasz Koziana, Iliard:  Z prostoty powstają piękne rzeczy. Gwiazda Morza jest tego przykładem

Za nami otwarcie hotelu Gwiazda Morza we Władysławowie. Jak architekci osiągnęli efekt nienachalnego luksusu w czterogwiazdkowym obiekcie kurortowym? O tym opowiedział Łukasz Koziana, architekt, założyciel Iliard Architecture & Project Management - pracowni odpowiedzialnej za projekt hotelu.

REKLAMA

Przygotowując się do projektowania Gwiazdy Morza z pewnością pokusili się Państwo o research wśród hoteli na Pomorzu. Jakie wnioski wysnuto dzięki temu rozeznaniu?

Łukasz Koziana: Mam świadomość tego, jak wyglądają hotele nad polskim morzem. Ciężko mi przewidzieć, jak będą one wyglądać za parę lat. To trochę nieprzewidywalny rynek. Obecnie mamy sytuację, gdzie istnieje bardzo dużo wiekowych obiektów. Wyzwania, które się pojawiają przy modernizacji tego typu hoteli są zupełnie inne niż przy projektowaniu od zera. Jednak jeśli chodzi o projektowanie, warto podejść do tego indywidualnie – rozejrzeć się wokół terenu, poszukać lokalnych inspiracji, nie gonić za modą i konkurencją. Lepiej mieć swój rozum. Mam nadzieję, że Gwiazda Morza to hotel, który jest „o krok do przodu”, przez co nie jest odtwórczy. Przyglądając się innym hotelom, które teraz realizujemy, mam wrażenie, że każdy jest inny. I to jest piękne.

Jeśli chodzi o design Gwiazdy Morza – jaką niszę wypełnia ten hotel?

Gwiazda Morza to odbicie tego, jak dzisiaj żyjemy. To dość nieformalne miejsce. Wyróżnikiem jest swobodny klimat, pojawiają się emocje. W naszej pracowni rzeźbimy w przestrzeni a nie przyklejamy tapety do ścian. W Gwieździe Morza to podejście widać już po przekroczeniu jej progu.

W jaki sposób – od strony projektowej – stworzyć taki hotel, który jest luksusowy, ale jednocześnie nie przytłacza tym wyrafinowaniem?

Trzeba mieć swobodny umysł, brak kompleksów i naturalne myślenie. Im prościej się potrafi myśleć, tym lepiej. Z prostoty powstają piękne rzeczy. Ciężko ją studiować, ona sama nie przychodzi. Jeżeli się to robi na skróty, czyli deprecjonuje się np. układ funkcjonalny i rzeźbę przestrzeni a stawia na materiały, które mają dać efekt, to owszem, uzyskamy ten efekt, ale będzie zbyt powierzchowny. Jeśli nie odrobiliśmy zadania wcześniej, nie stworzyliśmy dobrej przestrzeni, to materiały tego nie nadrobią. My postawiliśmy na materiały proste, ale szlachetne. To muszą być czyste rozwiązania.

Zatem jakie konkretnie materiały i rozwiązania zostały użyte w Gwieździe Morza, które dały efekt niezobowiązującego luksusu?

Z jednej strony są to znane niemal każdemu, proste materiały, z drugiej niecodzienne ich pokazanie, tak jak to ma miejsce np. w przypadku betonu w Gwieździe Morza. On daje kulturalny podkład do wnętrz. W hotelu pojawia się duża ilość materiałów, które powodują, że człowiek czuje się przyjemnie i bezpiecznie. Tekstyliów w tym obiekcie jest bardzo dużo – pojawiają się tapicerki, wykładziny, zasłony… One stwarzają pewnego rodzaju teatralność i wprowadzają elegancję do wnętrz.

Z czym trzeba się zmierzyć projektując strefy sportowe i SPA?

Projektując tego typu strefy bazujemy na specjalistycznych podwykonawcach, którzy wiedzą, jak tego typu miejsca mają funkcjonować. Ja mam wpływ na estetykę. W kwestiach specjalistycznych stawiam na ekspertów, którzy z zaangażowaniem opowiedzą mi historię. Ja dogrywam resztę.

Jak Pan porówna projekt dwóch hoteli szkicu Iliarda, które znajdują się na dwóch biegunach Polski – hotel Aquarion w Zakopanem i Gwiazdę Morza we Władysławowie? Jak się projektuje w górach, a jak nad morzem?

To dwa zupełnie inne obiekty, dwie zupełnie inne historie. Wnętrza hotelu Aquarion projektowaliśmy w bardzo krótkim czasie i efekty, jak na takie warunki, moim zdaniem wyszły zadowalające. Przy Gwieździe Morza kompleksowo myśleliśmy od samego początku. Mam jednak wrażenie, że te dwa hotele są „jakieś”.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.