REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Maciej Jakub Zawadzki z KAMJZ: Trzeba doceniać pomysły!

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 06 paź 2015 13:09
Maciej Jakub Zawadzki z KAMJZ: Trzeba doceniać pomysły!
Architekt Maciej Jakub Zawadzki, założyciel pracowni KAMJZ

Architekt Maciej Jakub Zawadzki uważa, że w Polsce młodzi architekci wiele tracą na podejściu decydentów do projektów koncepcyjnych. Pomysł nie jest ceniony. Z jakimi wyzwaniami mierzą się architekci w Polsce? O co muszą walczyć? Odpowiada założyciel pracowni KAMJZ.

REKLAMA

- Nowe pokolenie młodych, polskich architektów powinno zadbać o to, by doceniano pomysł i ideę. Przy różnych realizacjach etap koncepcyjny jest ciekawym dodatkiem (co znajduje również odzwierciedlenie w ofertach finansowych oraz głównych nagrodach pieniężnych w konkursach architektonicznych), a przecież powinien być najważniejszy - ocenia architekt Maciej Jakub Zawadzki, założyciel pracowni KAMJZ.

Według architekta, dzięki temu pracownie, które w swojej działalności nie skupiają się wyłącznie na projektach budowlanych i wykonawczych, miałyby rację bytu. - W innych krajach normą jest, że istnieją biura bardziej inżynieryjne oraz takie, które swoją uwagę skupiają głównie na koncepcie, co wcale nie znaczy, że nie są odpowiedzialnym partnerem, który w dalszych etapach projektu będzie w stanie zaopiekować się inwestycją - dodaje.

Zdaniem Macieja Zawadzkiego, każdy budynek jest interesującym wyzwaniem. - Przez ostatnie 3 lata udało nam się zaprojektować każdy typ obiektów - biura, centra handlowe, hotele.... Często pojawiają się przeróżne ograniczenia, nie tylko natury finansowej, ale i prawnej czy też związane z klimatem i charakterystyczną lokalizacją działki - mówi założyciel biura KAMJZ.

- Mogą być one jednak katalizatorem dla bardzo ciekawych, oryginalnych rozwiązań, jak w przypadku wielu naszych projektów. Zawsze można znaleźć coś pozytywnego w każdym temacie. Trzeba tylko odrobić pracę domową i podrążyć głębiej, by się tego doszukać. Dlatego też w pracowni, którą prowadzę średnio połowę czasu poświęcamy na research - przyznaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY