REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Maciej Jakub Zawadzki z KAMJZ: Trzeba doceniać pomysły!

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 06 paź 2015 13:09
Maciej Jakub Zawadzki z KAMJZ: Trzeba doceniać pomysły!
Architekt Maciej Jakub Zawadzki, założyciel pracowni KAMJZ

Architekt Maciej Jakub Zawadzki uważa, że w Polsce młodzi architekci wiele tracą na podejściu decydentów do projektów koncepcyjnych. Pomysł nie jest ceniony. Z jakimi wyzwaniami mierzą się architekci w Polsce? O co muszą walczyć? Odpowiada założyciel pracowni KAMJZ.

REKLAMA

- Nowe pokolenie młodych, polskich architektów powinno zadbać o to, by doceniano pomysł i ideę. Przy różnych realizacjach etap koncepcyjny jest ciekawym dodatkiem (co znajduje również odzwierciedlenie w ofertach finansowych oraz głównych nagrodach pieniężnych w konkursach architektonicznych), a przecież powinien być najważniejszy - ocenia architekt Maciej Jakub Zawadzki, założyciel pracowni KAMJZ.

Według architekta, dzięki temu pracownie, które w swojej działalności nie skupiają się wyłącznie na projektach budowlanych i wykonawczych, miałyby rację bytu. - W innych krajach normą jest, że istnieją biura bardziej inżynieryjne oraz takie, które swoją uwagę skupiają głównie na koncepcie, co wcale nie znaczy, że nie są odpowiedzialnym partnerem, który w dalszych etapach projektu będzie w stanie zaopiekować się inwestycją - dodaje.

Zdaniem Macieja Zawadzkiego, każdy budynek jest interesującym wyzwaniem. - Przez ostatnie 3 lata udało nam się zaprojektować każdy typ obiektów - biura, centra handlowe, hotele.... Często pojawiają się przeróżne ograniczenia, nie tylko natury finansowej, ale i prawnej czy też związane z klimatem i charakterystyczną lokalizacją działki - mówi założyciel biura KAMJZ.

- Mogą być one jednak katalizatorem dla bardzo ciekawych, oryginalnych rozwiązań, jak w przypadku wielu naszych projektów. Zawsze można znaleźć coś pozytywnego w każdym temacie. Trzeba tylko odrobić pracę domową i podrążyć głębiej, by się tego doszukać. Dlatego też w pracowni, którą prowadzę średnio połowę czasu poświęcamy na research - przyznaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.