REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Maciej Markowski: Rośnie znaczenie przestrzeni coworkingowej

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 01 mar 2017 14:22
Maciej Markowski: Rośnie znaczenie przestrzeni coworkingowej
Maciej Markowski, partner, dyrektor Workplace Strategy na Europę Środkowo-Wschodnią w dziale Globalnej Obsługi Najemców, Cushman & Wakefield fot. mat. prasowe

W centrum Londynu jest ponad 900 tys. mkw. powierzchni coworkingowej, widzimy że ten sam trend wkracza do polskich miast - twierdzi Maciej Markowski, partner, dyrektor Workplace Strategy na Europę Środkowo-Wschodnią w dziale Globalnej Obsługi Najemców, Cushman & Wakefield.

REKLAMA

- Transformacja cyfrowa coraz częściej staje się kluczową strategią rozwoju przedsiębiorstw. Przemianom ulegają nie tylko relacje z klientami czy usługi, ale też procesy wewnętrzne. Pozwala to na większą swobodę organizacyjną, lepszą decyzyjność i innowacyjność. Wiele firm stara się dołączyć do tego trendu, powołując m.in. dyrektorów ds. cyfrowych - zauważa Maciej Markowski.

Ekspert obserwuje na rynku ponadto rosnącą konkurencję o najlepszych pracowników. Coraz więcej organizacji stara się rozwinąć w kierunku cyfrowym i zaczyna walczyć o najlepszych informatyków z takimi firmami jak Google czy Microsoft. - Utalentowani specjaliści są świadomi własnej pozycji i chętnie zmieniają sektory w poszukiwaniu najbardziej atrakcyjnych możliwości zatrudnienia. Wybierają te firmy, których biura i kultura biznesowa odpowiadają ich oczekiwaniom. Dziś, aby mówić o cyfrowej organizacji, nie wystarczy wdrożenie nowoczesnych technologii, trzeba zmienić cały sposób myślenia o funkcjonowaniu firmy - twierdzi Markowski.

Firmy, które chcą zapewnić komfortową przestrzeń pracy, uwzględniają preferencje pracowników. - Tworzą przestrzenie wspierające współpracę wewnątrz firmy i efektywne wykonywanie zadań. Liczy się coś więcej niż tylko wydajna ilość metrów na pracownika. Trend ten dotyczy wszystkich branż, choć ma różne odcienie, w zależności od potrzeb organizacji i rynku. Co ważne zmiany te nie oznaczają dużo większych wydatków. Elastyczny model pracy sprawia, że organizacje cyfrowe są zazwyczaj bardzo wydajne i nie kopiują typowo korporacyjnych rozwiązań, takich jak przyznawanie gabinetów według hierarchii czy przypisanie do jednego biurka - zauważa.

Zdaniem eksperta, kolejnym istotnym czynnikiem jest zapewnienie pracownikom atrakcyjnie zaaranżowanego biura w dobrej lokalizacji. - Biuro powinno oferować możliwość wyboru metody, miejsca i czasu prac, dążyć do stworzenia nietradycyjnych, ale dobrze połączonych ze sobą przestrzeni, wyposażonych w najnowsze technologie, które obsługuje się intuicyjnie. W centrum Londynu jest ponad 900 tys. mkw. powierzchni coworkingowej, widzimy że ten sam trend wkracza do polskich miast - nadmienia.

Jak zauważa ekspert, ideę otwartości widać również w biurach tradycyjnych firm, gdzie tworzy się wewnętrzne przestrzenie coworkingowe. - Zapraszanie start-upów i klientów do wcześniej niedostępnych ogólnie pomieszczeń biurowych wskazuje na zaangażowanie w promowanie współpracy. Ponadto kluczowe dla zwiększenia innowacyjności firmy stały się relacje z uczelniami i ośrodkami naukowymi. Formowanie się klastrów wiedzy pozwala zarówno korporacjom, jak i małym i średnim przedsiębiorstwom korzystać z otwartości i wymiany informacji - twierdzi Markowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.