REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 05 sty 2018 13:02
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść

- Design musi być spójny z wizją funkcjonowania obiektu hotelowego. Hotel dla gościa ma być drugim domem, w którym wszystko jest na miejscu, a dla inwestora ma być sprawnie działającym narzędziem do zarabiania pieniędzy. Rolą projektanta jest te dwa cele pogodzić - mówi Magdalena Adamus, założycielka pracowni architektonicznej LOFT, która jest autorem projektów wielu wnętrz hotelowych, m.in. obiektu Deo na gdańskiej Wyspie Spichrzów. Magdalena Adamus będzie gościem 4 Design Days i prelegentką sesji "Design hoteli musi rozwijać się w duchu innowacji".

REKLAMA

Property Design: Jak projektować wnętrza hotelowe dla pokolenia nowoczesnych technologii?

Magdalena Adamus: Tak zwana cyfrowa rewolucja spowodowała przede wszystkim efekt większej otwartości i chęci pozostawania w kontakcie z innymi. Podróżują i uczą się nowych technologii ludzie w różnym wieku. Zacierają się granice wynikające z płci, pochodzenia, narodowości i wykształcenia. Przestrzeń powinna być zrozumiała, ale jednocześnie różnorodna. Hotele powinny przede wszystkim oferować gościom możliwość wyboru. Rozwiązania projektowe w zakresie projektu funkcjonalnego i wyposażenia można dopasować do profilu gościa. Często trzeba zaspokoić różne potrzeby wszystkich grup wiekowych, a także różne charaktery. Trzeba zaspokoić zarazem introwertyków, którzy potrzebują cichego kąta w odosobnieniu, jak i ekstrawertyków, którzy lubią głośno świętować w grupie przyjaciół.

Hotel Mera w Sopocie, obecnie Marriott, ma w swojej ofercie pokoje rodzinne i pokoje romantyczne. W projekcie wnętrz zadbaliśmy o to, żeby goście, którzy przyjechali na wypoczynek bez dzieci, mogli jeść śniadanie w innej restauracji niż rodziny, a rodzice jedzący posiłek mieli ze swojej restauracji widok na plac zabaw. Najważniejsze było założenie, aby wszystkim gościom zapewnić możliwie najwyższy komfort. Pokoje zabiegowe, których jest w tym obiekcie 30, są izolowane akustycznie, tak by zagwarantować wypoczynek i spokój każdego gościa podczas zabiegu.

W branży hotelowej istnieje wiele przykładów nietrafionych inwestycji z nowinkami technologicznymi w roli głównej. Hotel wymaga drobnych remontów co około 5-7 lat. Taki cykl w rozwoju nowoczesnego oprogramowania odbywa się niemal 5 razy szybciej. Warto zatem stosować rozwiązania, które będą mogły być obsługiwane intuicyjnie, będą dawały możliwość prostej modyfikacji i nie będą wymagały zbyt dużych nakładów. Wszystkie zabiegi w hotelu Mera w Sopocie miały być wykonywane ręcznie. Tak więc zastosowaliśmy, na prośbę operatora z Estonii rozwiązanie analogowe, które nie wymaga modyfikacji.

Jak zachęcić designem gości hotelowych do powrotu w to samo miejsce?

W pomyśle na wnętrze musi być świeżość. W dobrej restauracji "odgrzewanie kotleta" nie sprawi, że goście będą wracali. Projekt powinien snuć jakąś opowieść - najlepiej w taki sposób, aby budzić ciekawość i intrygować. Historia powinna być opowiedziana współczesnym językiem detalu, ornamentu, przy użyciu materiałów wykończeniowych i technologii. Historia ma być nienachalna, ale opowiedziana w taki sposób, aby gość zapamiętał miejsce, w którym się znalazł.

Design musi być spójny z wizją funkcjonowania obiektu hotelowego. Hotel dla gościa ma być drugim domem, w którym wszystko jest na miejscu, a dla inwestora ma być sprawnie działającym narzędziem do zarabiania pieniędzy. Rolą projektanta jest te dwa cele pogodzić.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.