REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 05 sty 2018 13:02
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść
Magdalena Adamus, prelegentka 4 Design Days: Wnętrza hotelu muszą snuć opowieść

- Design musi być spójny z wizją funkcjonowania obiektu hotelowego. Hotel dla gościa ma być drugim domem, w którym wszystko jest na miejscu, a dla inwestora ma być sprawnie działającym narzędziem do zarabiania pieniędzy. Rolą projektanta jest te dwa cele pogodzić - mówi Magdalena Adamus, założycielka pracowni architektonicznej LOFT, która jest autorem projektów wielu wnętrz hotelowych, m.in. obiektu Deo na gdańskiej Wyspie Spichrzów. Magdalena Adamus będzie gościem 4 Design Days i prelegentką sesji "Design hoteli musi rozwijać się w duchu innowacji".

REKLAMA

Property Design: Jak projektować wnętrza hotelowe dla pokolenia nowoczesnych technologii?

Magdalena Adamus: Tak zwana cyfrowa rewolucja spowodowała przede wszystkim efekt większej otwartości i chęci pozostawania w kontakcie z innymi. Podróżują i uczą się nowych technologii ludzie w różnym wieku. Zacierają się granice wynikające z płci, pochodzenia, narodowości i wykształcenia. Przestrzeń powinna być zrozumiała, ale jednocześnie różnorodna. Hotele powinny przede wszystkim oferować gościom możliwość wyboru. Rozwiązania projektowe w zakresie projektu funkcjonalnego i wyposażenia można dopasować do profilu gościa. Często trzeba zaspokoić różne potrzeby wszystkich grup wiekowych, a także różne charaktery. Trzeba zaspokoić zarazem introwertyków, którzy potrzebują cichego kąta w odosobnieniu, jak i ekstrawertyków, którzy lubią głośno świętować w grupie przyjaciół.

Hotel Mera w Sopocie, obecnie Marriott, ma w swojej ofercie pokoje rodzinne i pokoje romantyczne. W projekcie wnętrz zadbaliśmy o to, żeby goście, którzy przyjechali na wypoczynek bez dzieci, mogli jeść śniadanie w innej restauracji niż rodziny, a rodzice jedzący posiłek mieli ze swojej restauracji widok na plac zabaw. Najważniejsze było założenie, aby wszystkim gościom zapewnić możliwie najwyższy komfort. Pokoje zabiegowe, których jest w tym obiekcie 30, są izolowane akustycznie, tak by zagwarantować wypoczynek i spokój każdego gościa podczas zabiegu.

W branży hotelowej istnieje wiele przykładów nietrafionych inwestycji z nowinkami technologicznymi w roli głównej. Hotel wymaga drobnych remontów co około 5-7 lat. Taki cykl w rozwoju nowoczesnego oprogramowania odbywa się niemal 5 razy szybciej. Warto zatem stosować rozwiązania, które będą mogły być obsługiwane intuicyjnie, będą dawały możliwość prostej modyfikacji i nie będą wymagały zbyt dużych nakładów. Wszystkie zabiegi w hotelu Mera w Sopocie miały być wykonywane ręcznie. Tak więc zastosowaliśmy, na prośbę operatora z Estonii rozwiązanie analogowe, które nie wymaga modyfikacji.

Jak zachęcić designem gości hotelowych do powrotu w to samo miejsce?

W pomyśle na wnętrze musi być świeżość. W dobrej restauracji "odgrzewanie kotleta" nie sprawi, że goście będą wracali. Projekt powinien snuć jakąś opowieść - najlepiej w taki sposób, aby budzić ciekawość i intrygować. Historia powinna być opowiedziana współczesnym językiem detalu, ornamentu, przy użyciu materiałów wykończeniowych i technologii. Historia ma być nienachalna, ale opowiedziana w taki sposób, aby gość zapamiętał miejsce, w którym się znalazł.

Design musi być spójny z wizją funkcjonowania obiektu hotelowego. Hotel dla gościa ma być drugim domem, w którym wszystko jest na miejscu, a dla inwestora ma być sprawnie działającym narzędziem do zarabiania pieniędzy. Rolą projektanta jest te dwa cele pogodzić.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY