REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Majkut: Współczesny design to różnorodność odwołań i innowacyjności

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 27 lis 2014 15:20
Majkut: Współczesny design to różnorodność odwołań i innowacyjności
Robert Majkut
Majkut: Współczesny design to różnorodność odwołań i innowacyjności
Majkut: Współczesny design to różnorodność odwołań i innowacyjności
Majkut: Współczesny design to różnorodność odwołań i innowacyjności
Majkut: Współczesny design to różnorodność odwołań i innowacyjności

- Współczesny design to olbrzymia różnorodność odwołań, zapętleń, innowacyjności i resentymentów stylistycznych. Niezależnie od stylów i ich zmian istnieje obszar estetyki luksusu bliski biżuteryjnej precyzji i podobnym blaskom - czy jest to jedwab na meblu, lakierowany fornir czy kryształ. To stały i odmieniany na wiele przypadków przejaw fascynacji diamentem - ocenia Robert Majkut, ekspert w dziedzinie projektowania wnętrz.

REKLAMA

- Fascynacja latami 50-tymi, 60-tymi, estetyka komunizmu czy retro-fiction koegzystują łącznie z innowacyjnością opartą o technologie i materiały ery lotów na Marsa. Dowodzi to wielokierunkowości zarówno poszukiwań, jak i potrzeb konsumentów i rynku. Niezmiennie jednak od wielu lat poza mainstream’owym, dynamicznym pulsem trendów, produkty grupy Premium odwołują się do ustalonego kanonu wartości, jakim jest szlachetność materiałów, precyzja wykonania i wysoka jakość wizualna - mówi Robert Majkut, właściciel studia Robert Majkut Design.

Na polskim rynku debiutuje właśnie najnowsze dzieło firmy LG Electronics, która we współpracy ze światowym producentem kryształów, stworzyła telewizor klasy Premium. Jest to jedyny w swoim rodzaju zakrzywiony ekran OLED, którego podstawa została ozdobiona kryształami Swarovskiego.

 

Czytaj więcej: Designerski telewizor z kryształami Swarovskiego - na pograniczu technologii i sztuki

Majkut wskazuje, że niezależnie od stylów i ich zmian istnieje obszar estetyki luksusu bliski biżuteryjnej precyzji i podobnym blaskom - czy jest to jedwab na meblu, lakierowany fornir czy kryształ. To stały i odmieniany na wiele przypadków przejaw fascynacji diamentem. Luksus ma wiele twarzy i estetyk, minimalistyczne, precyzyjne kształtowane poczucie przestrzeni kontrastuje z gęstą intensywnością form i kolorów. Uniwersalne jest dla nich zazwyczaj jednak to, że nacechowane są spersonalizowaną, osobistą selekcją znaczeń i historii zawartych w przedmiotach czy artefaktach. Tylko taka przestrzeń ma wartość i tworzy personalną opowieść, którą warto wysłuchać.

Dotyczy to nie tylko projektów czy dzieł sztuki, ale również elektroniki użytkowej - od ekspresu do kawy, przez HiEnd’owy sprzęt do słuchania muzyki po osobiste, mobilne urządzenia.

- Produkty wysoko zaawansowane technologicznie, nawet bardzo dobrze i funkcjonalnie zaprojektowane mają w swym rozwoju i drodze do serc, i portfeli klientów do pokonania jeszcze jedną granicę – chcą być czymś więcej niż użytecznym, praktycznym przedmiotem - ocenia Robert Majkut. - To otwiera pole do działań poszukujących i znajdujących ich indywidualny wyraz, który sprawia że przestają być czystą funkcją, a stają się emocją. Stają się urzeczywistnieniem, manifestacją zdefiniowanych lub udowadnianych wartości, wyczuwalnych często bardziej niż nazwanych, które czynią je obiektami nacechowanymi. To sprawia, że elektronika może mieć markę, markę fanów, a przedmiot płeć. Tak jak w przypadku telewizora LG OLED z kryształami Swarovskiego - mówi Majkut.

- Elektronikę zazwyczaj kupują mężczyźni, uwielbiający parametry, długie listy opcji i powody do snucia o nich opowieści. W tym wypadku, mam takie wrażenie, mamy do czynienia z produktem, który wydaje się, być może po raz pierwszy – telewizorem dla kobiet. Tych kobiet, które wysokie parametry mają za oczywistość, a chciały by mieć powód, by wybrać coś specjalnie dla siebie. To świetny pretekst do zakupu tego telewizora zarówno dla nich, jak i dla mężczyzn, którzy mogą to uczynić bez poczucia kompromisu - dodaje Majkut.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY