REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Miejsce plastyczne jak glina

  • Autor: PropertyDesign.pl / KL
  • 26 lis 2019 09:30
Miejsce plastyczne jak glina
Od lewej: Tomasz Kosiński, Mateusz Baumiller, Tomasz Żmigrodzki, Tomasz Pasiek
Miejsce plastyczne jak glina
Miejsce plastyczne jak glina
Miejsce plastyczne jak glina
Miejsce plastyczne jak glina
Miejsce plastyczne jak glina
Miejsce plastyczne jak glina
Miejsce plastyczne jak glina
Miejsce plastyczne jak glina
Miejsce plastyczne jak glina
Miejsce plastyczne jak glina
Miejsce plastyczne jak glina

Autentyczność. To ona przyświecała założycielom działającej od 18 lat agencji kreatywnej Photoby oraz jej młodszych sióstr, Analog/Digital i Menu, w trakcie tworzenia przestrzeni spajającej trzy domy produkcyjne w funkcjonalną całość. Clay.Warsaw wyrosło z potrzeby, która ubrana w industrial ze współczesnymi odniesieniami, wykształciła się w prawdziwą perłę designu znad Wisły. O całym procesie twórczym nad unikalnym konceptem z założycielami: Tomaszem Pasiek, Tomaszem Żmigrodzkim, Tomaszem Kosińskim oraz architektem Mateuszem Baumillerem.

REKLAMA

Jaka jest geneza Clay.Warsaw? Skąd pomysł na tego typu przestrzeń?

Tomasz Żmigrodzki: Naszą podstawową potrzebą było stworzenie większego miejsca pracy i lepszych warunków do rozwoju dla trzech domów produkcyjnych: Photoby, Menu oraz Analog/Digital. Chcieliśmy też zwiększyć konkurencyjność, a do tego potrzebowaliśmy własnej przestrzeni do produkcji kontentu. Zastanawialiśmy się też jak być bliżej klientów i doszliśmy do wniosku, że w przypadku prowadzonej przez nas działalności najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie biura ze studiem. Jednak od początku nasze myślenie szło o wiele dalej. Bazując na naszym doświadczeniu w produkcji, chcieliśmy stworzyć miejsce, które zapewni nie tylko komfort pracy przy sesjach ale także powoli na organizację wystaw oraz spotkań, dyskusji i warsztatów dla branży kreatywnej. Chcieliśmy wyjść poza ramy standardowego myślenia o przestrzeni studyjnej i stworzyć spójne, wysokofunkcjonalne i inspirujące miejsce.

Jaka historia stoi za nazwą Clay?

T.Ż.: Glina to bardzo plastyczny materiał. Efekt końcowy pracy w glinie jest odzwierciedleniem idei twórczej artysty. Nasze firmy, specjalizujące się de facto w trzech różnych aspektach wizualności, zapewniają realizację pomysłu kreatywnego agencji. Clay.Warsaw samo w sobie także nosi pierwiastek twórczości – to tutaj powstają zdjęcia, filmy i animacje dla naszych klientów. Poza tym samo miejsce może się zmieniać w zależności od potrzeb, jest elastyczne.

Tomasz Kosiński: Inspiracją dla nas była też przestrzeń, którą zastaliśmy i to, co w pierwszej kolejności rzuciło nam się w oczy, gdy po raz pierwszy przekroczyliśmy jej próg – fragment oryginalnej, cementowej podłogi z lat 30-tych w kolorze ceglanym. Włożyliśmy wiele wysiłku, aby odzyskać ją na całości powierzchni, ale efekt wynagradza nam tę mozolną i kosztowną pracę. Nazwa może być zatem interpretowana na wiele sposobów. Jest obrazowa i wymowna, ale równocześnie subtelna. Niejednoznacznie odnosi się do tego, czym się zajmujemy.

Dlaczego Praga? Wasze poszukiwania ograniczały się jedynie do prawej strony Wisły?

Tomasz Pasiek: Miejsca szukaliśmy w całej Warszawie. Nie ograniczaliśmy się do jednej lokalizacji. Potrzebowaliśmy po prostu dużej, adaptowalnej przestrzeni o wyrazistym, najlepiej postindustrialnym, charakterze. Po długich poszukiwaniach znaleźliśmy przestrzeń w przedwojennym magazynie wojskowym na Pradze.

T.K.: Od początku wiedzieliśmy, że to miejsce wymaga ogromnej pracy, jednak drzemiący w nim potencjał był silnym kontrargumentem dla czekającego nas wysiłku. Chcieliśmy jak najbardziej wyeksponować loftowe elementy przestrzeni, mając przy tym na uwadze, że wnętrze musi być funkcjonalne i dostosowane do naszych konkretnie sprecyzowanych potrzeb.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.