REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Miejsce relaksu w biurze magnesem dla najemców

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 07 sty 2016 11:37
Miejsce relaksu w biurze magnesem dla najemców
Mariola Białachowska, Project Manager w Dziale Projektów MDD

Jakie meble są najpopularniejsze w nowoczesnym biurze – co się liczy dla najemców – design, wygoda? Na te pytania odpowiada Project Manager Działu Projektów MDD, Mariola Białachowska.

REKLAMA

Funkcjonalność i wygoda – to już podstawa, wszystkie meble biurowe powinny spełniać ten warunek, ponieważ w biurze spędzamy większą część dnia. Obecnie w cenie jest ergonomia w jak największym zakresie, np. poprzez zastosowanie elektrycznie sterowanych mebli (głównie biurek).

- Dla dużej części najemców zawsze będzie liczył się design. Są to ci najemcy, dla których najważniejszy jest wizerunek firmy. Oni z reguły wybierają meble na najwyższym poziomie, często na indywidualne zamówienie lub tzw. luksusowe meble zaprojektowane przez znanych designerów - mówi Mariola Białachowska, Project Manager w Dziale Projektów MDD.

Zdaniem eksperta, w nowoczesnym biurze nie może zabraknąć uniwersalnych, wielozadaniowych i mobilnych mebli.

- Jeśli chodzi o ich wygląd, klienci w głównej mierze wybierają proste formy – umożliwiające łączenie różnych stylów w jednej dużej przestrzeni. Pojawiają się też intensywne, „żywe” kolory, ale dawkowane z umiarem, tak żeby nie przytłaczały - dodaje Białachowska.

Coraz mniej funkcjonalne hot-deski

Wielu architektów twierdzi, że system hot-desking odchodzi do lamusa. W związku z tym w biurach stają się popularne meble takie jak kanapy, fotele, i ogólnie uznawane jako bardziej domowe lub kawiarniane. Według Marioli Białachowskiej, hot-deski, wykorzystywane najczęściej przez firmy zatrudniające dużą liczbę pracowników, pozwalały firmom zaoszczędzić spore kwoty jeśli chodzi o wynajem powierzchni biurowej, ponieważ zawsze określony procent pracowników przebywał w delegacjach, na urlopach, bądź zwolnieniach lekarskich i nie korzystał ze swojego miejsca pracy.

- Jednak przeprowadzane na ten temat badania, m.in. w Holandii skąd wywodzi się koncepcja Activity Based Working, potwierdziły, że ten sposób pracy nie służy większości pracowników i nie czują się oni komfortowo nie mając „swojego” stałego miejsca pracy. Taki charakter biurek ma lepsze uzasadnienie, np. jeśli chodzi o pracowników pracujących przez większość czasu „w terenie”, w pozostałych przypadkach wpływa na nich negatywnie - mówi Mariola Białachowska.

Przyjazne miejsca relaksu - dla pracownika i pracodawcy

Ponieważ wszyscy prowadzimy w dużej mierze wirtualne życie, biura przejęły rolę głównego miejsca kontaktów społecznych. Dlatego biurowce i ich otoczenie projektowane są już tak, aby zaspokoić wszystkie potrzeby pracowników - cała przestrzeń wokół zagospodarowana jest jako miejsce spotkań, na które składają się kawiarnie, restauracje, miejsca zieleni i odpoczynku, a w samym budynku często funkcjonują siłownie, SPA i inne punkty usługowe.

- Ludzie coraz więcej czasu spędzają w biurze, więc potrzebują w nich również miejsc do odpoczynku, a nawet rozrywki (activity rooms zgodnie z ABW). A w tych najlepiej sprawdzają się wygodne kanapy, fotele, pufy, na których można nie tylko usiąść, ale również poleżeć. Jeśli dodatkowo swym stylem i wyglądem będą przypominać te domowe, pozwoli to pracownikom łatwiej się odstresować. Ten trend zaczął się pojawiać stosunkowo niedawno, ale myślę, że bardzo rozwinie się w przyszłości - ocenia Białachowska i radzi: - Warto inwestować w miejsca relaksu, ponieważ badania pokazały, że pracownicy nie spędzają w nich wcale dużo czasu, czego obawiali się pracodawcy wprowadzający takie rozwiązania. Miejsca te pozwalają za to na chwilowe oderwanie się od pracy, bądź odreagowanie stresu i powrót do swoich obowiązków ze zdwojoną energią.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.