REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Myśląc o biurze jako o miejscu pracy, nie możemy zapominać o ludziach

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 26 cze 2017 13:20
Myśląc o biurze jako o miejscu pracy, nie możemy zapominać o ludziach
Marta Badura, konsultant ds. badań i rozwoju przestrzeni pracy, Grupa Nowy Styl fot. PTWP

Biuro to miejsce, w którym pracują ludzie i to oni są jego głównymi użytkownikami. O tym, jak jest to ważne, mówi Marta Badura, konsultant ds. badań i rozwoju przestrzeni pracy, Grupa Nowy Styl.

REKLAMA

- Myśląc o biurze jako o miejscu pracy, nie możemy zapominać o ludziach, którzy realizują w nim określone procesy biznesowe. Trudno zaprojektować funkcjonalne biuro, jeśli nie poznamy perspektywy jego przyszłych użytkowników – ich stylów pracy, zadań i wynikających z nich potrzeb. Nawet piękna wizualnie przestrzeń nie będzie lubiana i w pełni wykorzystywana przez pracowników, jeżeli będzie zakłócać ich codzienną pracę - podkreśla Marta Badura z Grupy Nowy Styl.

Trudność ze znalezieniem odpowiedniego miejsca do pracy – sali do przeprowadzenia spotkania, miejsca do poufnej rozmowy telefonicznej czy spokojnej analizy dokumentów – powoduje, że ludzie coraz częściej poszukują możliwości pracy spoza biura. - Mimo iż polscy pracodawcy wciąż obawiają się tzw. pracy zdalnej, staje się ona coraz częściej pożądaną formą pracy i jest przez wielu postrzegana jako benefit. Ta tendencja nie sprzyja pracodawcom, ponieważ utrudnia ona przepływ informacji w organizacji i współpracę w zespołach - zauważa.

Dlatego właśnie w kontekście biurowym coraz więcej mówi się o projektowaniu zorientowanym na użytkownika (tzw. user centered design). - Świadomi pracodawcy, podczas tworzenia nowych przestrzeni pracy, słuchają głosu swoich pracowników, jako tych którzy najlepiej wiedzą, co jest potrzebne do realizacji ich codziennych obowiązków. Pozwala to poznać sposób funkcjonowania poszczególnych zespołów i działów i stworzyć przestrzenie, w których pracownicy chętnie przebywają, ponieważ wspierają one ich pracę - zwraca uwagę ekspert.

W tym kontekście mówi się też coraz więcej o tzw. user experience (ang. doświadczenie użytkownika). - To pojęcie wywodzące się ze świata projektowania produktów i usług w Internecie, wkracza także do biur. Projektując miejsca pracy, musimy pamiętać o ich przyszłych użytkownikach. Biuro, w którym łatwo się odnaleźć pomimo dużej powierzchni, które pomaga, a nie przeszkadza i zapewnia odpowiednio wyposażone strefy, sprawia, że codzienne doświadczenia jego użytkowników są pozytywne. A to z kolei wpływa na ich zaangażowanie i produktywność - konkluduje.

Przeczytaj więcej: Biuro dla ludzi, czy ludzie dodatkiem do biura

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY