REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 20 lut 2017 13:17
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Danuta Barańska, dyrektor kreatywna Tétris
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne
Na open space trzeba się przygotować. Trzy grzechy główne

Współczesny open space ma niewiele wspólnego z głośnymi halami sprzed kilku lat. Jest przestrzenią bardzo ciekawą i zapewniającą dużo prywatności. Pytanie, czy decydować się na taki rozkład czy nie, powinno jednak wynikać z badań nad kulturą i stylem pracy - mówi Danuta Barańska, dyrektor kreatywna Tétris.

REKLAMA

- Bywa, że zamiast lepszej komunikacji, otwarta przestrzeń powoduje chaos i rozdrażnienie. Pracownikom brakuje prywatności, nie mogą się skupić. Efektem jest stres, konflikty i spadek wydajności pracy. Taki stan rzeczy wynika z błędów na etapie przygotowania do zmiany - ocenia Danuta Barańska, dyrektor kreatywna Tétris.

Grzech 1. Zbyt mało rozmów z pracownikami

Zdaniem Barańskiej, podstawą przy planowaniu powinna być rozmowa nie tylko z zarządem, ale przede wszystkim – pracownikami. - Jest dziś na rynku kilka dobrych narzędzi, niektóre z ich online, które pomagają działom HR i zarządom zbadać zapotrzebowania zespołu na konkretny typ przestrzeni. W takich konsultacjach badane są takie kwestie, jak styl pracy, komunikacja między poszczególnymi departamentami oraz preferencje poszczególnych osób. Może się okazać, że pomysł wprowadzenia open space jest zbyt drastyczny i nie da się go zrealizować. Przykładem są prawnicy, księgowi, działy HR czy niektóre zespoły analityków czy kosztorysantów, którzy potrzebują pracować w dużym skupieniu lub prywatności - twierdzi dyrektor kreatywna Tétris.

Ankiety należy przeprowadzać z największą starannością i z dużym wyprzedzeniem. - Na przykład podczas realizacji przez Tétris nowego biura dla JLL, ponad rok przed rozpoczęciem budowy pracownicy odpowiadali na pytania, jak powinna wyglądać nowa przestrzeń. Dzisiejszy projekt biura jest dokładnym odzwierciedleniem tych potrzeb. Podobnie było w innej naszej realizacji - Stanley Black & Decker - gdzie zespół wskazał w ankietach jako najważniejszy problem zmianę lokalizacji. Nowe warszawskie biuro zlokalizowano więc w pobliżu metra w budynku Proximo - zauważa.

Bardzo ważna na open space jest też akustyka. Mowa tu zarówno o panelach rozpraszających dźwięk montowanych na ścianach i sufitach, jak i oklejonych miękką tkaniną parawanach, tworzących na przykład 360 boxy do pracy. - We wnętrzach JLL zastosowaliśmy wiele materiałów pochłaniających dźwięk, np. filcowe przepierzenia ze wzorem przypominającym koronkę, pokryte miękkim materiałem mobilne tablice do robienia notatek czy też absorbujące dźwięk obicia na ścianach. W Stanley Black & Decker postawiliśmy na technologię, proponując specjalny system maskowania dźwięku (Sound Masking System). Oparty jest na głośnikach emitujących fale radiowe na częstotliwości zbliżonej do mowy ludzkiej. Technologia ta skutecznie wytłumia słyszalność ludzkich głosów, jednocześnie redukując zrozumiałość mowy. Sprawia tym samym, że biuro w układzie open space jest bardziej przyjazne i komfortowe - mówi dyrektor kreatywna Tétris.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.