REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 14 mar 2019 09:51
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Kino Helios Blue City proj. Gierałtowski&Partnerzy Extract Design z Ege Carpets od Carpet Studio
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!

Na warszawskiej mapie kin znalazł się projekt, który zachwyci nie tylko kinomanów, ale i koneserów dobrego designu. Przekraczając próg nowego kina Helios w galerii Blue City, trafiamy wprost na tętniące światłami, pełne charakterystycznych detali ulice Nowego Jorku, a dopracowane w każdym szczególe sale kinowe sprawią, że seans będzie wyjątkowo realistycznym przeżyciem. O inspiracjach, autorskich formatach, doświadczaniu kina i specyfice projektowania przestrzeni dla widza opowiada Piotr Gierałtowski z Gierałtowski & Partnerzy Extract Design.

REKLAMA

Pierwszy Helios w Warszawie miał być wyjątkowy - udało się? 

To faktycznie jest wyjątkowe kino zarówno w skali Polski, jak i Europy - czy odważę się powiedzieć - świata. Nie znam podobnych projektów kin, gdzie zastosowano tematyczny wystrój wnętrza. Po raz pierwszy podeszliśmy w taki sposób do tematu i nasz projekt - w moim przekonaniu - ociera się o scenografię. Helios w Blue City nie jest ogromnym kinem - postawiliśmy na butikowy obiekt, który ma przyciągnąć jakością i charakterem. To pierwsze kino w Warszawie, w którym Helios umieścił trzy sale Helios Dream naszego autorstwa, będące absolutnie nową jakością w doświadczaniu kina.

Czym wyróżnia się na tle innych multipleksów?

Najważniejszym wyróżnikiem tego projektu jest wdrożenie naszej nowej filozofii w projektowaniu kin, którą nazywamy "foyer experience”. Polega ona na tworzeniu miejsca wyjątkowego, do którego klienci przychodzą nie tylko obejrzeć film czy skorzystać z oferty gastronomicznej, ale przede wszystkim spędzić czas i mieć przyjemność z przebywania w tym konkretnym kinie. 

Wystrój foyer to klimat rodem z Time Square...

Układ konstrukcyjny kina został opracowany przez pracownię Żera2 Architekci. Dzięki precyzyjnemu zaaranżowaniu sal, udało się wykreować wysokie foyer kina. Od 2 lat Helios wdraża technologię digital signage w postaci wielu ekranów LED, co obudziło w nas skojarzenie z nowojorskimi ulicami. Katarzyna Borkowska, wiceprezes Heliosa, w jednej z rozmów o projekcie wspomniała, że to idealne miejsce, aby stworzyć plac na wzór Times Square. Uznałem, że pomysł jest wspaniały! Od lat jestem zakochany w Nowym Jorku, znam to miasto całkiem nieźle i z przyjemnością podjąłem się zaprojektowania wnętrz kina w takiej stylistyce. Projekt był ogromnym wyzwaniem. Balansowanie na granicy wnętrz, scenografii, funkcjonalności, ale i teatralnego kiczu było dla nas stąpaniem po cienkim lodzie. Uznałem, że w dzisiejszych czasach, poza oryginalnością, liczy się autentyczność, stąd mój wyjazd do Nowego Jorku. Razem z żoną wyszukiwaliśmy charakterystyczne elementy miejskie, takie jak skrzynki na listy, tabliczki z nazwami ulic, tablice informacyjne, parkowe ławki, latarnie, zegar, aluminiowe kosze na śmieci czy nawet znane wszystkim z filmów - neony. Przywieźliśmy ponad 50 detali, które tworzą nowojorski klimat Heliosa.

W aranżacji widoczny jest również ukłon wobec historii stołecznych kin. Skąd pomysł?

Uhonorowanie nieistniejących już, warszawskich kin, jest nie tylko ukłonem w ich stronę, ale również wartością dla widza. To autorski pomysł prezesa Heliosa - Tomka Jagiełły. Sale kinowe noszą nazwy tradycyjnych, nieczynnych już obiektów. To wyraz szacunku dla tradycji, kinematografii i miasta, ale także widzów, którzy wciąż pamiętają Moskwę, Relax czy Bajkę. Znaleźliśmy piękny sposób na przedłużenie życia temu, co już nie istnieje.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.