REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 14 mar 2019 09:51
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Kino Helios Blue City proj. Gierałtowski&Partnerzy Extract Design z Ege Carpets od Carpet Studio
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!
Nowy Jork, "foyer experience" i sale premium, czyli pierwszy Helios w Warszawie!

Na warszawskiej mapie kin znalazł się projekt, który zachwyci nie tylko kinomanów, ale i koneserów dobrego designu. Przekraczając próg nowego kina Helios w galerii Blue City, trafiamy wprost na tętniące światłami, pełne charakterystycznych detali ulice Nowego Jorku, a dopracowane w każdym szczególe sale kinowe sprawią, że seans będzie wyjątkowo realistycznym przeżyciem. O inspiracjach, autorskich formatach, doświadczaniu kina i specyfice projektowania przestrzeni dla widza opowiada Piotr Gierałtowski z Gierałtowski & Partnerzy Extract Design.

REKLAMA

Jakie elementy wyposażenia wnętrz odgrywają istotną rolę przy aranżacji sal kinowych? Co wpływa na klimat miejsca a jednocześnie na jakość i odbiór filmu?

Wnętrze kina to kombinacja kolorów, faktur, oświetlenia, materiałów, ale także konkretnych elementów, takich, jak np. sztuka. Nam chodzi o to, aby wnętrze miało charakter, coś niepowtarzalnego i zaskakującego - nawet przy kolejnych wizytach w tym samym wnętrzu. Projektowane przez nas przestrzenie są kameralne i przytulne. Ludzie czują się w nich dobrze i komfortowo. To kwestia materiałów oraz odpowiedniego zagrania światłem. Istotne jest wyważenie podziału stref, kiedy z twardej gresowej posadzki przechodzi się na komfortową wykładzinę z wyjątkowym wzorem. To także bez wątpienia kwestia akustyki i odpowiednich kolorów, które nie będą przeszkadzały podczas projekcji.

A jakość poszczególnych elementów? Czy w tak często odwiedzanej przestrzeni ma znaczenie?

Oczywiście! Jakość i trwałość są niezwykle ważne. Należy pamiętać, że każda sala kinowa przyjmuje średnio 50 tys. widzów rocznie. Helios, dbając o komfort widzów, wyjątkowo często, bo mniej więcej co 10 lat realizuje gruntowne remonty kin. Łatwo obliczyć, że w ciągu dekady średnio pół miliona ludzi będzie chodziło po wykładzinach, czasem wylewając na nie napoje, sosy czy wysypując kinowe przekąski, dlatego jakość odgrywa wyjątkową rolę. Podobnie sprawa ma się z fotelami kinowymi. Muszą być to produkty najwyższej próby - w przeciwnym razie uszkodzenia mechaniczne czy estetyczne będą wpływały na odbiór kina - a nawet filmów.

W projekcie pojawiają się trzy sale premium – Helios Dream. Na czym polega ten nowy koncept?

Helios Dream to nasz autorski koncept, opracowany w 2018 roku na zlecenie Heliosa. Udało nam się przekonać Zarząd, że sale premium takiej klasy wymagają stworzenia osobnej marki. Opracowaliśmy logotyp, kolorystykę, wnętrza sal. Dobraliśmy materiały, gdzie główną rolę gra elegancka wykładzina od Ege Carpets, projektu Christiana Lacroix. Zaproponowaliśmy dla tego wzoru unikatowe, specjalnie przygotowane wybarwienie, spójne z całą identyfikacją wizualną. Wszystko obraca się wokół czerni i turkusu, czyli kolorów, kojarzących się z technologią, światłem, ale także egzotyką, komfortem, wodą i niebem. Helios Dream to nowy wymiar kina, gdzie połączyliśmy wyjątkowe doznania estetyczne z najlepszej jakości dźwiękiem Dolby Atmos i projektorami 4K. To koncept, który ma pozwolić widzom na przeżycie filmu w sposób nieosiągalny nigdzie indziej. Osobiście jestem przekonany, że kiedy świadomy widz odwiedzi sale Dream, nie będzie chciał już nigdy więcej oglądać - i przeżywać filmów - w innym wydaniu. Cieszy mnie, że sieć planuje wprowadzanie tych sal do kolejnych - także już istniejących - kin.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.