REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Objazdowe galerie sztuki w centrach Dekada

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 maj 2015 09:21
Objazdowe galerie sztuki w centrach Dekada
Aleksander Walczak, prezes Dekada S.A.

Waldemar Dąbrowski, dyrektor naczelny Teatru Wielkiego, zainspirował władze spółki Dekada SA, do tego aby w centrach handlowych pojawiły się galerie sztuki, np. w miejscu niewynajętych lokali.

REKLAMA

- To bardzo dobry pomysł. Otwierając nowe centrum handlowe często mamy niewynajęte powierzchnie. Jeśli nadarzy się okazja pozyskać większą liczbę dzieł sztuki, rzeźb czy obrazów, to chętnie taką tymczasową galerię sztuki zorganizujemy - mówi Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada SA. To nie jest zupełnie nowe zjawisko. Centra handlowe organizują wystawy np. lokalnych twórców. - Centra handlowe Dekada funkcjonują w mniejszych miastach i uważam, że byłaby to naprawdę atrakcyjna forma prezentowania sztuki, wręcz wydarzenie dla małej miejscowości. Spróbujemy ten pomysł zrealizować - zapewnił prezes Dekady.

To nie jedyny pomysł właściciela sieci Dekada na promocję sztuki. Już wkrótce przed tymi centrami handlowymi zostaną odsłonięte rzeźby z cyklu „Figury” wykonane przez wybitnego artystę, rektora Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie - Adama Myjaka.

- Strategia Dekady to lokalizacja obiektów handlowych jak najbliżej centrów miast. Uważam, że przestrzeń miejska zasługuje na jak najlepszy wizerunek. Wypada o nią dbać, zarówno tworząc dobrą architekturę budynków, poprzez elementy małej architektury oraz sztukę. Możemy dać dobry przykład - dodaje Walczak.

Dodaje, że to nie jest inicjatywa, która miałby przełożyć się bezpośrednio na zyski. - To pomysł na wielofunkcyjność galerii handlowych. Na początku pojawiały się w nich kina, różne formy sportu, w niektórych są nawet kapliczki. Podejrzewam, że w niedługim czasie pojawią się dodatkowe sale wielofunkcyjne, umożliwiające organizację koncertów czy konferencji. Także łączenie biznesu ze sztuką jest dość naturalną rzeczą. Oczywiście to wymaga czasu i pieniędzy, ponieważ sztuka ma swoją cenę - ocenia Aleksander Walczak.

Prezes Dekady chciałby, aby dzieła prof. Myjaka były czymś niepowtarzalnym w przestrzeni miejskiej, co będzie zachęcało klientów centrum i przechodniów do zrobienia sobie zdjęcia z rzeźbą. - Ma być to pozytywny element identyfikacji naszych obiektów. Coś co zmieni postrzeganie centrów handlowych jako miejsc robienia wyłącznie zakupów, ale też takich, które promują dobrą sztukę - dodaje.

 

 



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY